sakura

Alla inlägg under januari 2015

Av Malin - 6 januari 2015 19:23

Idag kom det ut två 18 åriga tjejer (lr ja dom blir det i år). Dom skulle prova mina flickor, egentligen söker jag inte direkt någon medis till Sakura längre men dom var två kompisar så jag tänkte vad fan. Dom får väl prova :)


Det gick bra, lite halv snöstorm dock och lite halt fortfarande och lite mer när snön la sig över isen såklart. Men tycker det gick bra trots allt ;) 
Miraz var sjukt pigg och framåt, väldigt säker på fötterna. Tror hon absolut älskar sina nya boots kan jag tala om!


Hon låg före större delen av ridturen och det var ett glapp mellan dom, stackars Sakura har ju inga brodd i sina dojor. Ska se om jag kanske kan sälja dom och köpa ett par likadana som Miraz har så även hon får brodd på sina skor. Hoppas det går och lösa =D


Allt gick så bra så, dom skötte sig riktigt fint båda flickorna!

Miraz blev lite buscrazy på vägen hem efter den väg där hon kan bli så :p tror hon blir triggad av billjuden från stora vägen nu när det låter mer under vintern... 
Men hon fick sig ett litet ryck och busa till, sedan trippade hon lite så jag sa att hon kunde trava ikapp, det var iaf i gräset och då fick hon ett litet till busryck, ruska till med huvudet och föll då in i lite galopp ;) hahaha


Tjejen satt som gjutet, det var ju ingen bakutspark lr så utan bara lite mer fart, men tjejen höll lite hårdare i tyglarna sen tror jag, för Miraz såg inte riktigt nöjd ut, hon fifflade en del med munnen, huvudet och små trippade en del :p

Hon slutade när jag tog tag och stanna till henne och sen sa att hon fick gå igen.


Sakura sköter sig som alltid, lite mer försiktig i stegen i och med isen men ökar lite mer i fart när hon ser att det är OK. Så därför låg hon först sista biten hem för där var det inte mycket till isfläckar. hehe


Tjejerna tror jag kände sig nöjda, dom sa att det gick bra osv. Men sen vet jag inte mer.

Kändes som den ena tjejen inte riktigt kände "yeey" för det där men jag träffade dom iof för första gången nu med så.

Sen kan man inte se mycket i ridningen heller när dom bara skrittar!


Så vi får se, om dom ens vill komma igen.. Har inte hört mer ännu heller så, haha


Nej, nu ska jag ta mig en varmdusch.

Blev uppringd av hästbutiken som jag beställt sadel hos och han berättade att sadeln hade kommit in igår så han kunde komma ut med den nu, så han var här nyss men det visa sig vara fel modell av sadel :( Så det blev ingen sadel nu. Så trist!


Nåja, må gott alla vänner =D



Av Malin - 5 januari 2015 12:18

Jajemen idag var det dags för morgonpass igen, kul va? Hehe

Drygt när kl ringer men när man väl tagit sig ur sängen så går det ju bra, men då ska man ta sig ur sängen med ;)


Idag tog det tid och få ut alla hästar alltså, kan kanske ha varit för att jag väntade in en ponny som jag ville ha ut före några andra i stallet. Men sen gick det med farten ;)
Fyllde alla baljor/hinkar med vatten, förfryser nästan händerna när man står och gräver ur all is ur baljorna, USCH!


Sedan så fixade jag alla sysslor innan jag plockade in Miraz och pysslade lite med henne inne. Uppskattat tyckte hon :) Min lilla mysflicka.


Passade på och tog några bilder med, inte dom vackraste men vad fan!


           

Mys

Av Malin - 4 januari 2015 21:58

Hästarna stod och käkade när jag kom till stallet så jag gjorde i ordning alla saker åt Miraz först men dom stod fortfarande och käkade när jag var klar så då stack jag över och gjorde i ordning allt åt Sakura med.


Sus och M hade precis kommit tillbaka från ridturen då.

Allt hade gått jätte bra, dom hade ridit på andra sidan vägen på berget och dom var borta i 1.5 timma så nog fick dom motion hästarna då ;) Sakura var till och med lite svettig. 


Men skönt att det gått bra iaf :) Trist dock att det bara går och skritta igen, blä!


Nåja, när jag var klar hos Sakura så gick jag över till Miraz igen och nu hade dom iaf käkat upp så jag plockade in henne och gjorde henne klar för en liten ridtur.

Idag fick jag med mig bootsen som nu också är broddade!


Dom funkar verkligen super bra måste jag säga. Hon blev mycket stadigare och säkrare i stegen direkt hon kände att hon hade fäste. Dock halkade hon med bak emellanåt. Usch..

Jag skrev ju igår? att jag funderar på och köpa till bak med men kom idag på att hon har lite mongo form på bakhovarna så frågan är ju då, kan hon ha boots bak? Det är en bra fråga!


Nåja, jag red runt Ts gård och trots att detta är en av vägarna där hon kan dampa loss när hon är pigg så var hon superlugn och fin :) Så himla kul och skönt för den delen.


Så Miraz var riktigt duktig idag, bilar mötte vi också på grusvägen och det gick finemang även det trots mörker och blåsten som blåste som fan. 


Så stolt över henne <3


Imorgon funderar jag på om båda ska få stå faktiskt, men vi får se hur det ser ut.

Jag har morgon nämligen och ibland har dom inte ätit upp maten när jag är klar i stallen och jag känner mig dum om jag ska störa dom mitt i maten när dom är hungriga :p

Så vi får se!


Här får ni en bild på flickan från idag, efter ridturen :)
Sedan två solnedgångsbilder från någon dag här.


     

Av Malin - 3 januari 2015 17:31

Idag följde Johanna med mig ut till stallet igen, vi tog oss en ridtur i det fina vädret.

Sol och hyfsat ok i temperaturen, sen blåste det lite kalla vindar men inte så jätte farligt ändå.


Nåja, Johanna fick rida Sakura eftersom Miraz stått i 5 dagar? Och trodde hon skulle vara lite pigg pch busig men hon skötte sig exemplariskt alltså. Duktig lilla häst!


Vi tog och red runt småtäkt och visst det var isigt och halt efter bilvägarna men inne i skogen gick det bra förutom på ett ställe där var det isigt med men det gick och gå på sidan ganska precis.

Sakura har ju tusen ggr mer koll på sina fötter än vad Miraz har så för henne är det enklare och gå på sådana här partier men blir det halt så halkar dom givetvis, men Sakura är duktig på att få ordning på sig fortare och hålla balans.


Men vi tog oss runt, blev bara skritt eftersom det är hårt överallt igen :/ Suck... Kanske att man hade kunnat trava/galoppera lite på åkerkanten för där är det hyfsat mjukt för lite spring iaf men Johanna red Sakura för första gången så hon fick åka med idag.


Vi valde att hoppa av innan bilvägen uppe vid renoveringshuset för där blev det halt igen. Så sista biten gick vi alla 4 och det var skönt och tur för det var riktigt halt precis mellan hagarna innan nedförsbacken. Fy tusan!


Duktiga flickor båda två idag!


Imorgon ska Sus låna Sakura då hennes dotter ska rida deras häst, så det var ganska skönt måste jag erkänna =D
Så imorgon får jag extra tid att pyssla om Miraz och rida en sväng med henne.

Hennes boots är dessutom broddade nu så får vi se hur bra det går! Funderar på om man ev ska köpa ett par till nästa år? Äh vi får se, tycker det räcker bra med bara fram men ska det bli isigt emellanåt så är det nästan skönt till alla 4 hovarna faktiskt, speciellt för dom.


Godkväll alla!

Av Malin - 1 januari 2015 11:54

Jag vill börja med att säga Gott Nytt År till alla mina kära läsare, hoppas ni hade en lika underbar kväll som jag hade!


Åkte utpå förmiddagen till stallet, älskling skjutsade ut mig då han skulle till sin far och hälsa på. Hans bror och famil är uppe och hälsar på också här nu.

Fixade stallen först sedan så tog jag och Sus en ridtur tillsammans. Vi red en längre tur vilket var helt underbart, perfekt väder. Sol och skönt ute!


Vi red upp på berget typ och igenom Sveden. Blev en del trav och lite galopp.

Idag busade Sakura till lite faktiskt, man ska inte säga vissa saker högt bland ;) Nåja, blev två stycken bakutsparkar varav den ena kände jag och den andra inte alls :p Men annars inget problem.


Miraz blev lidande igår dock, igen :/ Jag och Sus kom tillbaka strax efter halv två och David ringde då och frågade om jag var klar så han kunde hämta mig. Hade jag haft mer tid så hade jag givetvis ridit/promenerat med Miraz med.


Men vi var bjudna på middag utav syster min som är här och hälsar på med sin karl och son. Och vi skulle dessutom hålla till hemma hos oss och vi satte kl 16 som start tid och det var ju som sagt inte långt kvar till det efter att jag hade ridit Sakura.


Så det blev hem och städa, duscha och fixa sig. Vi stannade till en snabbis och handlade hem sallad då syrran hade glömt det.


En helt underbar kväll blev det, riktigt god mat men god efterätt, lite dricka också men sen blev det cola. Skulle ju upp tidigt idag eftersom jag hade morgon då.

På slutet satt vi och spelade spel och hade det riktgt kul, vid tolvslaget gick vi ner på stan och skålade och kikade på raketer, men det var inte mycket tyvärr.


Var någon som sköt en rejäl jävel rakt emot kyrkan och folket utanför så det hade kunnat gå illa faktiskt, vi stod inte långt ifrån och se den där raketen komma rakt emot folket, nej fy! Polisen tog av dom raketerna dock!


Så lilla Zacharias fick se sin första nyårsafton också, han såg raketerna med och brydde sig inte något i det, skönt :) Sen somnade han strax efter att vi hade kommit hem.

Sötungen fick sova i våran förvaringslåda, vi har en fotpall som har förvaringslåda under sig. Så där tog jag och bäddade och det blev ju perfekt! Sov som en stock gjorde han.


Så som sagt, mycket trevlig dag och kväll!

Nu hoppas jag detta år kommer bli bättre än förra och året innan det.


Bjuder på lite bilder!

               

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards