sakura

Alla inlägg under december 2010

...

Av Malin - 20 december 2010 21:51

Mycket har hänt och jag är som vanligt dålig på att uppdatera ;)


Här omdagen så red jag och Amelia ut och tog Sakura med som handhäst, gick sjukt bra alltså!

Vi var ute i ca 1½ timma, lite mindre kanske för min del.


Vi red igenom skogen och i otroigt fin natur runt Lönnemossa området!

I blandade gångarter dessutom, otroligt kul och Sakura såg ut att älska det med. att få aktiveras :)


I lördags blev det en promenad för då provred Emma Pillan, gick väldigt bra men Pillan testa henne en hel del, dock var hon snabb och sa efteråt att hon gärna ville prova henne igen, så hon kommer imorgon och ska testa helt själv!


IDAG... Kom veterinären äntligen!

Så nu är dom båda vaccinerade, ska vaccineras om 1 år igen..

Härligt!


Pillan blev raspad dessutom, han var förvånad över hur lugn och snäll hon var :)

Ingenting behövdes som hjälp utan hon hjälpte till med raspningen, hon gillar det :)


Sakura blev kollad lite och han sa att det växer kindtänder så där vågade han inte göra någonting ännu.


Liten uppdatering iaf!


Av Malin - 14 december 2010 20:14

Kan man lugnt säga om dagens ryttare som provade Pillan!


För det första så hade hon ingen ridhjälm, så det var tur att hon kunde ha min.. Jag som dessutom avskyr att låna ut min hjälm :p Iaf till sådana man inte vet vilka dom är...


Sedan så, ja hur ska jag börja... Borstningen gick väl bra, förutom att hon inte borsta bort snön/isen som fasnat nere vid hovarna typ.
Sedan skulle hon sätta på benskydd, och herregud alltså.

Hon satt framskyddet UPP OCH NED!! HAHAHA :p

Så jag hjälpte henne med det!
Sedan skulle hon sadla medans jag donade med vattnet. Och ja vad säger man där?


Hon satte sadeln BAK OCH FRAM :o Är man kunnig vid detta lagret?
Hon säger att hon ridit massor förut hos sina kusiner, varit i stallet mycket osv.. Men jag kan säga såhär, det märktes INTE för 5öre.


Pillan testade henne ski mycket också, hon mosa in henne i väggen, vägra stå still osv osv... Vilket aldrig händer :p


Sen själva ridningen, ja... Hon satt där med för långa läder (men hon sa att dom var bra) och väldigt långa tyglar och händerna öppe i luften typ...


Så det var en lärorik dag detta ;)


För övrigt så var Amelia med på Max och hon tog Sakura som handhäst den mesta biten också. Kändes skönt för då kunde jag gå och värma mina händer <3 haha


Imorgon kommer en annan, en äldre kvinna som haft häst i det stall som jag har mina nu.

Amelia har även ridit/skött hennes hästar när hon var liten, så detta blir kul!


Må gott alla!

Av Malin - 12 december 2010 15:10

Gud vad det är kallt ute alltså, och hemma med för den delen *Brr*


Idag hade jag utsläppet av töserna så jag har varit där hela förmiddagen och donat, jösses vad dom kuta runt när jag hade släppt ut dom, ganska pigga båda två!
Och så vackra var dom för den delen, mina flickor!


Fotade dom lite granna men tyvärr bara tråkiga bilder då dom sluta springa runt när jag tog fram kameran :/ Så irriterande, försökte få igång dom några ggr men dom ville inte alls det!


Blev ingen ridning men funderar lite på att dra dit och rida senare, men jag vet ej?


Lär snacka med Amelias fader om stallet också, jag vill väldigt gärna ha öppet in till stallet. Det är bättre än att dom får stå inne i varsina boxar under dom kalla nätterna, dom håller bättre med värmen om dom får gå in/ut som dom vill och då kan dom även stå tillsammans för att hålla värmen.


Sen har jag kollat ut en ThermoBar som jag ska köpa, lär först få råd med den. Den kostar fan 3200kr :/ Smådrygt men den är bra så vi får se när det blir.


Nu har jag börjat hänga upp vatten hinkarna på nätterna, dock hade Amelia ställt dom på golvet igår när hon hade fixat dom.

Har heller ej frågat henne om det var något bättre när jag hängde dem? Kanske ska göra det så jag vet ;)


Några bilder får ni med ;)

                 

Tack och hej!!

Av Malin - 9 december 2010 20:32

Kan man lugnt säga.. Hur ska jag kunna uppdatera under veckan som hunnit gått, har inte skrivit sen 1vecka tillbaka tror jag det blir va..


Kan försöka komma ihåg lite iaf!


Fredagen blev det ingen häst för då var det JULBORD med jobbet!

Lördagen blev det hästarna men inte mycket därtill, fotade forsen och karln kom dit också.

Fotade Amelia och Max lite men  batteri dog på systemisen och sen nästan på mobilen med :/ Verkligen otur!!


Söndagen blev det flytt utav hästarna till stallet jag hyr nu.
Blev en jäktig dag kan jag lova.. Men vi fixade allt tack vare Amelia och Emelie <3<3


Måndagen så red jag och Amelia ut, vi red bort och förbi Lönnemossa å ut i dom skogarna en sväng. Lr inte ut i skogen faktiskt, vi red efter vägen bort till backen nästan.


Blandade gångarter och dessutom lite galopp ;)


Tisdagen så red vi också, men en barbacka tur och annan väg, liiite trav och liiite galopp. Har inte mkt till balans ännu :p Haha


Igår red en tjej Pillan från Borlänge, och jag gick med Sakura.
Vi gick till Lönnemossa fram och tillbaka. Ca 4km bara :p


Idag fick jag vila lite från dom då jag tvättat heeeeela dagen!
Amelias syster skulle rida Pillan men hon ändra sig nog så idag blev det vila för Pillan.


Imorgon tänkte jag rida en sväng faktiskt.. Vart vet jag inte ännu.
Men först av allt så vill jag nog se hur kallt det är ute. INTE kallt och rida när det är ISKALLT!!


Bye...

Av Malin - 2 december 2010 16:23

I måndags blev det ju ridning med Amelia så jag tänkte att jag slänger ut lite bilder från då ;)


Pillan

    Amelia och Max...      

Igår blev det en massa för min del :p

Först jobba jag över så jag kom hem vid 17 tiden...


Stack till stallet strax efter 18, och var hemma runt halv tio :o

Snacka om att jag var lagomt trött och slut då!


Iaf, först blev det tömkörning med Sakura.. Vi jobbade på att stå stilla en kort stund.

Hon var verkligen en klippa, som alltid går det hur bra som helst på vägen ut på äventyr, värre på hemvägen men jag tyckte faktiskt att hon var riktigt duktig igår, tror hon tjafsa ca 3ggr igår.


Så jag är mer än nöjd med lilltösa!!

Vi var ute i 35min totalt =D


Sedan blev det barbacka ridning på Pillan vilket var underbart =D

Vi var ute i 25min, red bort till Pumphuset och tillbaka.

Kl var så mycket så det fick bara bli en kort bit ;)


Dagen var skit bra iaf....

Trots ryggjäkeln :/

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards