sakura

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2015

=)

Av Malin - 6 oktober 2015 22:45

Igår släppte jag ut Miraz i lösdriften igen och hon blev superglad likaså några till faktiskt =D

Allt gick med andra ord väldigt bra, lugnt.


Sen mockade och fixade jag vatten i ligghallarna, min dag.

Mockade ur boxen och tog bort alla mina saker där och flyttade åter igen ner till lösdriften.


Nu kommer fröken gå kvar där tills mitten av November, kommer bli kalas detta!


IDAG så mockade jag två vändor i sjukhagen, men det blir en till kärra sen får det duga. Den sjukhagen lär växa på sig fint till nästa år iaf så som det frodats med bajs :p Haha


Mitt lilla hjärta gör mig alltid så glad i hjärtat <3


Kommer till lösdriften och ser henne stå och käka gräs en bit upp och ropar som vanligt "Miraz, hej bebis" hon tittar upp och spanar så jag ropar igen "Ska du komma?" och hon vänder på klacken direkt och kommer till öppningen <3 Det är faktiskt sällan som jag egentligen behöver hämta henne egentligen, hon är bara så positiv och min bebis, helt enkelt bäst!

Borstade av henne och jag måste erkänna att jag saknar INTE att stå och skura hovarna varje dag nu när det är så förbannat kallt ute, jädrar vad det är kyligt nu här hos oss. *brr*
Hur som helst, masserar fortfarande inte rapsolja på hoven där det blev blistring, det är nästan helt läkt nu men hon är hård vid ballarna och ner mot hoven fortfarande. Vet inte hur man ska göra med det.
Brukar ta in och duscha hoven i ljummet/varmt vatten också för då mjuknar allt upp lite mer än med bara oljan liksom. Men det som suttit vid pälsen vid karleden och ballarna är i princip helt borta. Tror sista skorpan åkte av idag så nu sitter som sagt bara nedanför tror jag.

Sedan efter allt pyssel så tog jag och gick en kortis med henne, ner till vägen typ så det var väl 5-10min skulle jag tro.
Efter det fick hon lite kaft och jag provade mina luddbenskydd som jag köpte till Sakura egentligen (stl M) på henne och dom satt perfekt! 
Ville inte skicka med dom med Sakura då dom är helt nya och oanvända, japp lite snål är jag :p Men Miraz behöver snygga skydd med :p


Bjuder på någon bild från idag med, och givetvis lyckas grisen börja tigga med ena benet på ena bilden. Suck!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards