sakura

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Söndag 29:e april

Av Malin - 29 april 2012 22:01

Tänk.. Snart är det 1 maj vilket betyder att sommaren kommer närmare och närmare =D


Dagens färd till stallet var jävligt skönt, trots att jag endast sovit 3timmar denna natt så är jag pigg och alert för det. Vilket är konstigt, för jag borde vara dödstrött. haha


Vilket fall, tog och mockade först eftersom det fanns vatten så jag väntade med det. Medans jag mockade började Sakura att tok skrika ute i hagen, så jag gick ut och hon blev tyst när jag pratade med henne, hon fick även lite godis.

Sedan gick jag in och fortsatte och Sakura vankade av och an i hagen och kollade efter mig, precis som att "Hallå, ta mig nu då".


Så jag tog och hämtade henne när jag var klar, hon borrade ner huvudet i grimman! Tösa då!


Vi gick bort till lilla beteshagen och mumsa en massa grönt och gott gräs, lika bra att börja på att vänja in lite nu för snart får dom gå över i den lilla beteshagen är tanken. Men med stödfodring utav hö.

Hon fick gå runt och mumsa ett bra tag iaf för att sedan gå tillbaka till stallet där jag tog in henne och hämtade sedan alla saker, en hink med vatten, hovtjära, karlledssalvan, borstar och jodopax! En rejäl rengöring utav flickan tänkte jag =D


Började borsta benen, det torra på benen, sedan så tog jag vattenhinken och gjorde ren karllederna och hovarna med både händer och borste! Vilket gick strålande...

Blandade i lite jodopax i vattnet också.


När jag hade gjort det så tog jag och storborsta resten av kroppen för att invänta att benen skulle torka någorlunda bra så att man sedan kunde ha på salvan nere vid karlederna. Dom har börjat visa tecken på mugg så det är viktigt att hålla koll och göra rent och smörja nu :)

Hon fick även tjära i hovarna idag också i och med att leran varit som den är igen :/


Sist av allt åkte salvan på, eller näst sist menade jag för sist fick hon sin älskade mat!!


Efter detta så tog jag och kollade om vattenslangen skulle gå in till andra delen av hagen (för att kunna fylla vatten där såklart). Vilket gick kanoners så jag stängde av utrummet utanför stallet där det är som lerigast samt den torra sidan av hagen (mot huset). Så nu får dom gå i mindre hage men detta för att jag vill få gräs i hagen!!


Så jag hoppas det går bra nu, leva lite trångt kan dom gott och väl göra under en liten tid :)


Jag ska nu fortsätta med att leta lite höleveratörer.. 

Godnatt alla :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards