sakura

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Malin - 20 april 2012 21:42

För en gångsskull trotsa jag vädret, det har jag inte gjort på länge :p

Men jag har sagt åt mig själv att skärpa till mig ,hon musklar sig inte själv direkt!


Så jag tog repgrimman (INTE ridrepgrimman), grimskaft så satte jag tyglar vid öglan på grimman, gick iväg till ett öppet ställe där vi jobbade lite från marken, först lite "longering" om man kan kalla några varv i skritt runt runt i våda varaven, ok det är longering :p haha

Iaf, sen tog vi och backa och gick framåt, flytt av bakdelen lite och det gick hyfsat. Hon ska dock lyssna på allt annat också så hon koncentrerar sig inte bara på mig vilket blir drygt för man får "väcka" henne ett antal ggr :p


Men det gick bra till slut, fick lite koncentration ;)

Tog närmsta sten och hoppade upp, barbacka såklart :)


Red en tur i skogen och hon lyssande SJUKT bra på mina tygeltag trots att dom ej satt på sidorna, dom satt under käken nämligen då det inte finns några öglor på grimman så man kan fästa tyglar i den. Så jag är riktigt stolt över tösen <3


Och jag fick dessutom hämta henne utan problem i hagen ;) Framsteg, ett bakslag i onsdag men nu var det bra igen. Måtte det vara så imorgon också!


Peace <3

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards