sakura

Alla inlägg under juni 2011

Av Malin - 25 juni 2011 22:21

När jag ändå är igång så bjuder jag på lite bilder som blivit tagna sedan betesläpp bland annat, vid dressyrträningar samt hoppning.


Amelia longerar Sakura

  Amelia longerar Sakura   Amelia longerar Sakura   Amelia longerar Sakura   Hästarna i hagen   Hästarna i hagen   Hästarna i hagen   Hästarna i hagen   Hoppträning   Hoppträning   Hoppträning   Hoppträning   Hoppträning   Hoppträning   Hoppträning   Hoppträning 110cm   Hoppträning 110cm   Hoppträning   Hoppträning   Hoppträning   Hoppträning   Hoppträning   DRessyrträning   DRessyrträning   DRessyrträning   DRessyrträning   DRessyrträning   DRessyrträning   DRessyrträning   DRessyrträning   DRessyrträning   DRessyrträning   Dressyrträning   dressyrträning  Dressyrträning  

FILMEN från när Amelia och Pillan hoppar 110cm =D


 

Av Malin - 25 juni 2011 22:02

Jaha, ja det var inte igår jag skrev här inte!


Det får jag försöka ändra på, igen. Det har hänt massor sen sist jag skrev här, men även en hel del vila för Sakuras del.

Hon fick vila ca 2mån under vårkanten men är nu igång igen.


Rids och longeras lite samt så har jag tömkört henne en gång också vilket gick kanon alltså!

Hon har mognat så enormt sen jag börja rida henne.


Idag så red jag och Amelia ut och jobba med galoppfattningar för Sakuras del, det gick verkligen kanon alltså.


Första fattningen tog hon på engång och rätt galopp för den delen, mycket duktigt utav henne =D

Andra gången dröjde det lite men hon tog den till slut och även då rätt galopp.


Tredje gången testa vi höger och det gick inte lika bra, jag råka sabba det genom att åka in med fötterna i byglarna och fasna, fick lov och avbryta det.

Men 4:e gången tog hon höger galopp för mig efter en liten stund. Sista galoppen tog relativt snabbt och dessutom liggandes före Pillan men tyvärr tog hon fel galopp vid det tillfället.


Jag är ändå supernöjd med henne då hon försöker och lyssnar kanon verkligen!

Vi red även med det nya tränset! Super snygg blev hon.


Imorgon blir det bara promenad upp till stallet för rengörning samt mat.
Vet ej om det ev skulle bli hoppträning för Amelia och Pillan också.


Vi har kommit igång med träning utav henne och det går bara framåt hela tiden.
Pillan är så lugn och snäll, gör ingen fluga förnärm. Inte dum alls :) Min fina kicka <3


Hittills har vi hunnit med 2 dressyrträningar och 2 hoppträningar, kör en lektion utav vadera per vecka sedan är det skogen som gäller och lite vila.


Den nya sadeln Pillan fått funkar kanon också, tyvärr glider den fram lite så nu testar vi med svanskappa vilket funkar sådär, sadeln glider fram lite iaf.

Jag vet inte hur jag ska göra för den ligger kanon och Pillan rör sig på ett helt annat sätt nu med denna sadel också.


Vi får se!

Mer uppdatering kommer! 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards