sakura

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2015

Skrittur

Av Malin - 8 oktober 2015 22:05

Idag fick det bli en skrittur, hon har snart varit helt haltfri i en vecka så vi prova. Red en kortis och fick även sällskap så det var mycket trevligt!


Miraz höll sig lugn, trodde hon skulle vara lite mer tittig/på tårna i och med att hon varit så himla super pigg dessa andra dagar. Iof var hon lugn igår med när jag tömkörde så det kanske börjar lugna ner sig lite iaf.


A red iväg i trav några ggr och Miraz höll sig lugn trots det, hon kunde börja trippa några steg om dom försvann men behövde bara be henne sakta av så gjorde hon det. Himla skönt det.


Men mot slutet av ridturen började hon ladda upp en del kände jag, men ändå höll hon sig lugn. Blev lite mer trippig sista gången dom travade iväg dock, men inget farligt. Hon lugnar sig snabbt!

Gick sista 10min, tycker hon var duktig som orka bära mig hela 30min ;) hahaha.. Nej nog är jag nojig över hoven. Men nu har hon tjärdrev som sitter i hålväggarna och det kan inte komma in skit då plus att skorna sitter över det.

Så nog ska vi kunna rida igång ordentligt nu!


Just det, provade benskydden idag också.

Något långa i fram och lite små bak, så jag ska få prova Moas sådana i stl M (Köpte stl S till Miraz) på bakbenen innan jag skickar tillbaka mina.


Passar stl M bak så behåller jag dom, då får dom vara lite långa fram helt enkelt. Men skulle M vara förstora bak så kommer jag skicka tillbaka allt. Jag hoppas dom kommer passa!


Och vem vet, Miraz kan växa lite till så dom kanske passar bättre nästa år :p haha.. Önska kan man väl? :p


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards