sakura

Alla inlägg under februari 2013

Av Malin - 27 februari 2013 20:21

Idag blev det att åka med Sanne direkt till stallet efter jobbet då det var så himla vackert väder ute!


Men vi blev lite sena hem iaf eftersom det strulade på jobbet med en sak för Sanne och sen svängde vi in på maxi en sväng också!


Men vi kom ut, och helt underbart var det!

Vi red bort och klättra, i hopp om att dom varma dagarna smält bort skidspåren men nog fan fanns dom kvar, tyvärr.

Så vi höll oss i mitten, det bästa av allt är att dom iaf har bräddat avståndet mellan spåren så nu får man plats och rida. BRA DÄR!!


Ridturen gick riktigt bra, båda var dock himla sega i början och Sakura såg spöken inne i skogen så hon gick och koncentrerade sig på det rätt mycket och det var inte kul alls så det blev och ta av en gren och det räcker gott och väl och så blir hon mer lyhörd. Behöver inte ens använda pinnen utan hon går på bättre bara av att veta att den finns där.


Så hon började gå bättre då, slappnade av och lyssnade på MIG och inte skogen. Duktiga hästen!

Blev dock en del jobb för hennes del, hon ville mest trava på men jag tyckte man kunde jobba lite och på slutet kom det mer och mer!


Lite fina korta galopper blev det med, riktigt fina faktiskt!

Bästa hästen <3


Nu får hon nog vila imorgon, blir väl någon stretch övning bara =)


A red runt Lennart med Pillan och det hade gått riktigt bra även det, Pillan hade hoppat åt sidan när hon blev rädd för en gubbe på en gård som hon inte alls märkte förens det var försent. Men A satt kvar iaf!

Hade skött sig fin fint även idag för henne.


Skönt det!


Miraz fick vila, ovanligt? Suck...

Men imorgon ska jag ev testa och longera henne. Får se om det går :p

Men jag börjar väl med att gå runt med henne och sen släppa på linan för och se om hon stannar ute eller om hon kommer följa med in mot mig (risken finns).


Aja, nu säger jag iaf godnatt för ikväll!

Bjuder på en bild från idag när vi kommit upp på berget helt nästan =D

 

Av Malin - 26 februari 2013 21:16

Update!

À red Pillan idag, bort mot lönnemossa och allt hade gått superbra :)
Skönt det!

Jag tog med mig Sakura till Elverket och longerad lite.
Gick väldigt bra med tanke på att en snöskoter först tänkte köra över oss... Men jaja!!

Godnatt!

Av Malin - 26 februari 2013 21:14

Idag kom hovis och fixade småtjejernas fötter så nu är dom fina.

Men vi får se om min lilla Miraz måste få skor ett tag bak då sommaren och marken vid stallet tagit död på hennes fötter :(
En del problem med röta och väldigt mjuka hovar. Men vi får se... Stackars kickan som haft så fina fötter!

Alla tre har fått dåliga hovar efter förra årets väder och marker.
Hovis tyckte absolut jag skulle försöka komma ifrån stallet jag står i nu också.

Speciellt när det börjat läcka in i boxen igen, slängt ut strax över tusenlappen på spån och torv nu :( det är inte billigt att försöka hålla det torrt där inne nu.

Hur det blir i vår vill jag inte ens veta :(
Det är hemskt... Jag som haft läckan i schack så länge, men nu vill det inte vad jag än gör.

Blev vila för alla tre eftersom hovis var där när jag kom och jag stannade tills hon åkte.
Så imorgon ska jag rida Sakura sen blir det nog promenad med Miraz!

A rider måndag, onsdag och lördagar iaf. Skönt att få hjälp nu, hinner ju knappt med och rida en häst nu :o fan att det ska vara så långt :(

Nu ska jag försöka sova tror jag!

Av Malin - 24 februari 2013 19:43

Gud vilket vårväder det varit idag, helt underbart!

Eller vad säger ni? ;)


Jag och Michelle tog oss en promenad upp till mormors grav och la lite fint granris där (glömde såklart ljus), sedan så fortsatte vi upp mot lugnet.

Michelle fotade en hel del också då hon ska göra en naturbild i svart/vitt i en uppgift, och jag var med och styla en del kan jag säga, HAHA

Men det är lite kul ibland =D


Vi gick upp dit till stallet där jag vill stå så gärna, visade Michelle vart det låg och lite sådant då :)
Inte alls långt dit iaf. Gud vad det skulle vara underbart om jag fick flytta dit snart, men jag vet ej hur det ser ut med platser där nu dessvärre :(

Det är ett oerhört populärt ställe iaf!


Det var riktigt varmt ute idag så vi var ute bra länge ändå, och att promenera var också så himla skönt!

Och tillsammans med Michelle blir allt så mycket roligare också, hehe


Väl hemma så diskade jag, sen kom Mica på besök eftersom dom skulle ta tåget till Örebro vid halv 6... Trist att snuttan redan åkt hem :( Önskar hon bodde här alltså, eller jag där i Örebro! <3


Innan dom stack så lagade jag även mat så att vi alla fick lite mat i magen också, mums mums!

Jag tog en buss ut till stallet när dom gick till tåget.


Och jag gjorde inte mycket i stallet, fixade all göra och sedan så körde jag lite markarbete och trickträning med Sakura... Hon kommer minsann ihåg saker och ting. Riktigt duktig tjej!

Men nog lyssnar hon bättre med en godis i handen, hahaha


Blir lite mer nu under veckan, ska även ta och försöka longera henne igen.

Jag SKA få till det, så jävla kass är jag väl inte, hahaha

Bara hon som vill springa, springa och springa.... ;p


Nej ni... .Bjuder på lite bilder från idag.... och det är MICHELLE som fotograferat alla bilder :)


                                 

Av Malin - 23 februari 2013 18:24

Igår så åkte vi ut till Svärdsjö till vår syster och hennes man.

Vi fikade och pratade, riktigt trevligt. Inte ofta vi åker ut dit men man får försöka göra det oftare helt enkelt!


Sedan stannade vi till så jag och Michelle kunde fixa stallet, och under tiden åkte David till bolaget och sedan hämtade han oss efter det.

Blev film, riktigt bra en. Känns som den sluta dumt, eller som att det borde komma en fortsättning liksom annars slutade den verkligen knas tycker jag!


IDAG...


Då åkte vi ut till stallet, vi fixade allt innan vi gjorde klar hästarna. Vi red runt långtäkt, korta biten.

Blev en del trav och galopp, mer galopp. 

Pillan bråkade en del och tog passen en del, antagligen för att vi red först och det gick inte så pass fort så att Pillan klarade galoppen lr något.


Pillan fick pusta ut en stund hemma och sen följa med på en liten vända i skogen också tillsammans med Miraz.

Där inne travade vi och galopperade. Och här inne skötte sig Pillan bättre, nu galopperade hon iaf. Var lite mer fart också så ;)


Duktiga hästar idag, Miraz gjorde några språng idag. Första gången vi rider med sällskap såhär så det tyckte hon tydligen var superkul.

Vi red både först och sist, tyckte nog först gick bäst! Haha


Nu blir det väl slöa och se på lite filmer efter mellon...

Av Malin - 21 februari 2013 20:35

Det har varit en helt underbar dag idag =D


Började med kl som ringde vid 10, gick väl kanske inte upp förens 25 :p Men iaf...

Fixade och käkade frukost med Michelle, sedan så stack vi till stallet och gjorde i ordning hästarna.


Sen red vi bort till paddocken, fick se dom fina rådjuren igen som är så himla söta!


Väl där så byggde jag upp två hinder, eller ett var redan där så det var skönt ;) haha

Sedan så började vi gå över och så småningom började vi hoppa lite.


Sjukt kul alltså, börjar få tillbaka den glada känslan över att hoppa igen, men det går sakta framåt kan jag lova.

Sakura kan bli riktigt glad emellanåt, ibland iaf så på henne har jag inte vågat några höga höjder ännu. Men vem vet, snart kanske?


Michelle och Pillan vågade sig på bägge hindrena utan problem medans jag höll mig till krysset till slutet, då provade jag faktiskt bommen också som var lite högre =D

Superkul! Tyckte även Sakura så hon busade till lite efteråt!


Efter hoppningen så tog jag och tömkörde Miraz!

Vi tog vägen bort till holmen, gick super bra och tur nog INGEN lastbil eller stort fordon bara bilar. Så det gick ruskigt bra.


Sen väl nere på backa bana så blev det lite trav också, gick väldigt bra!

Michelle fotade lite också.


Sen på vägen efter Sanne försökte vi till galopp vilket gick galant MEN jag hann inte med :p Suck...

Jaja... Hon är duktig som iaf gört som jag säger ;)


Sedan blev det hemåt, och vi passade på och ta med alla träns hem för smörjning och sedan även Miraz urväxta täcke som jag tog och tvättade.

Smörjningen tog väl 1½ timma ungefär för oss, haha

Noggranna som det skriker om det! Det blev iaf 5 träns och 1 martingal och en nosgrimma! Duktiga vi!


Nej, avslutar med lite bilder från dagen!

                               

Av Malin - 19 februari 2013 19:45

Idag blev det väldigt sent med stallet eftersom jag hade en Manhems tid idag, och den tog 40min också och ändå glömdes det bort och ta bort en sak på insidan av min ena tand, grrr... Jaja, får komma ihåg och säga till om den när jag ska dit om 6v igen :)


Usch vad jag står och svär lite när jag mockar ena boxen nu :p torv är inget jag tycker om för skiten, blandas den runt där så ser man fan ingen skillnad på jordknölar och bajskluttar... Jaja, det kanske man lär sig med tiden? ;)


Fortfarande helt OK i stallet ,*peppar peppar*


Hann bara med en snabbsväng i skogen med Pillan idag, hade planerat Lennart rundan med henne men så blidde det ikke :( Blev istället en barbackatur med liiite trav för jag hade då urkass balans idag.. 


Imorgon kommer A igen och ska rida Pillan, jag vet inte alls om jag är pepp på att rida dock, men det återstår och ser helt enkelt.

Hon vill kunna prova på mer i trav och galopp, vart fan ska man rida när alla dom vägarna är upptagna av alla SKIT skidåkare??? *grr*


Aja, vi får väl se imorgon hur det blir...

Sen tänkte jag se om hon kanske vill prova och ta Pillan själv någon dag, vill ju se att hon klarar även det liksom.

Men detta OM hon känner för att prova igen.


Vi får se på den punkten...

Imorgon eller i övermorgon ska jag och Michelle slå oss ner och lägga fram en plan över hur vi ska göra med Pillan.. Ska bli så spännande, äntligen börjar det dra ihop sig!

Jag har redan pratat med min ex hovis där i Örebro och han tar sig an henne mer än gärna igen :) Känns bra!


Sen är det stall, vi har några som känns rätt hyfsade, men JAG har fortfarande inte sett något och mor och Michelle har hunnit kika på ett av dessa tre.

Det ingår allt i dessa 3 stall också, dock i det ena så kan det vara så att man lär hjälpa till med morgon på helgerna.


Sen har vi Karlsdal, där vi stod förut.

Dock har dom ju byggt stora vägen osv osv där så jag vet inte om man faktiskt vill vara där nu mera :/ Michelle lät inte som om hon var så sugen. Fördelen där är ridhuset då ;) Hehe


Aja, vi får se...

Vi hittar nog något snart!


Jag ska själv kolla med A om ev bete och platser i lösdriften snart, det börjar närma sig och tänkte se om man kan få boka två platser redan :p

Betet kanske jag kan tänka mig och ställa med Pillan på OM Michelle inte tar henne lite tidigare som till betetssäsongen... 


...... Vi får se, åter igen ;)

Av Malin - 18 februari 2013 19:34

Miraz och jag =D


 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards