sakura

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Malin - 1 februari 2013 21:23

Happy för en sak iaf!!


Petra, Rickard, barnen och mammi kom till Falun idag =D

Så man ska umgås med dom lite i helgen, helt underbart!! <3<3

Av Malin - 1 februari 2013 21:13

Äntligen är fredag här och jag gick till jobbet idag för engångsskull och det var ganska jobbigt måste jag erkänna, men skönt och ha det gjort!


Till hästarna, Sakura och Miraz fick vila idag men båda två ville väldigt gärna följa med mig ut på något. Älsklings Sakura ville följa med mig flera ggr bland annat när jag gick därifrån för att åka hem, då gick hon ifrån maten för att komma till mig, min lilla älskling <3


Pillan:


Henne har jag varit ruskigt förbannad på idag helt ärligt!
För det första så åkte jag ut för att göra allt snabbt och ta en liten trav och galoppvända med Pillan...

Mötte på Sanne som frågade om vi inte kunde ta en tur tillsammans och javisst, absolut. Alltid kul med dom med på tur.


Men jag fick jaga häst i 25min tror jag, jag var så jävla rasande eftersom jag aldrig i hela mitt liv skulle ge mig vid ett sådant här fall, ALDRIG... Hästjäveln ska inte få vinna.


Så jag tänkte då att det får bli en promenad bara eftersom jag skulle hinna hem till 18 och säga hejdå till älskling... MEEEEN jag följde med Sanne iaf, glömde dock bort kl och att jag skulle sagt till om att jag bara följde med en liten sväng för att sedan vända.


Men det blev en heltur bort till vändplan 2, påvägen jobbade vi i ganska mycket trav och massa skritt för den delen.

Pillan var sjukt jävla het, stark och skitjobbig!

Vi som kommit så långt och så var hon bara BLÄ idag, helt och hållet......!!!


Just det, vi mötte en älgko också, den stod helt stilla och glodde på oss så vi stannade och glodde tillbaka sedan fortsatte vi och den följde oss med blicken, HAHA


Ska nog testa och byta bett ett tag på Pillan, köra med raka och på med martingalen igen och se om det kan bli ändring. Jävlar vad trött i ben och armar man blir vid sådana här tillfällen :o


Men hon fick sig ett jobbpass, först helt svettig och slut efter 25min springande i hagen och sedan ca 1 timmas ridtur tillsammans med Sanne... Men inte fan märktes det på fröken att hon jobbat så mycket :o Jösses!!

Jag har TRE energiknuttar, helt otroligt!


Missade David också ifall ni undrar så jag var riktigt jävla förbannad på Pillan ett tag, bäst hon sköter sig imorgon!

Då får vi finbesök så en tjej ska få rida henne... Måtte hon sköta sig! Haha

Av Malin - 1 februari 2013 21:02

Onsdag:


Det hände absolut ingenting idag för jag var bara hemma och tyckte synd om mig själv som inte får sova osv.. Så älskling körde ut mig till stallet så jag kunde fixa allt åt flickorna. Thats it!


Torsdag:


Pillan:

Blev en ridtur, bettlöst i skogen, den längre turen på ca 20-25min eller vad den nu kan ta?

Blev lite av allt möjligt, lite skojsigt sådär =D


Sakura:

Ridtur i skogen, samma väg som Pillan och vi körde lite skritt och trav sen fick jag vara med om ett fint

bockpass också mitt i allt, hon ville mer än trav och sen hade jag bettlöst som hon inte helt gillar (försöker vänja in) så det blev lite sånt.... Kul att för engångsskull se huvudet mellan frambenen samtidigt som hon bockar :p


Hon var jävligt pigg och väldigt utanpå, blev till och med rädd för fåglar som kvittra i träden/buskarna....

Men hon skötte sig fint!


Miraz:

Blev en liten ridtur, lilla slingan och vi tog en riktigt fin galopp idag.

Dock var hon inte riktigt med idag så vi fick vända och göra om och då satt det.


Har pratat med Sanne så nu ska jag få med mig henne lite så att jag får in alla gångarter osv innan hon ställs av med ridningen.
Promenader och tömkörning kommer fortsättas med samt löshoppning!


Kanon dag med alla tre flickorna måste jag säga!!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards