sakura

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Malin - 15 februari 2013 22:00

Japp, jag lät en till prova Pillan idag.... Jag vet inte alls vad jag känner och vill fortfarande men för deras

skull är det såklart bäst att hitta en som kan hjälpa mig på alla plan.


Nu vill jag helst inte ha någon som rider Sakura men hjälpen finns där om det behövs liksom.

Detta år ska jag ligga i rätt hårt med utbildning utav Sakura är tanken, ska börja rida för tränare bara det

blir lite varmare och ljusare ute för den delen.


Miraz ska väl få jobba lite framåt tills betet lr något också eftersom hon blir ett monster annars :/ Haha

Men jobba för hennes del är promenader vid hand, trickträning, tömkörning och någon ridtur ibland. 


Jag har två till intresserade och jag har sagt ja till en att få komma och prova, jag vill hitta den rätta precis som jag gjorde med Y, allt var i princip bestämt där och så hände det en sak... Verkligen trist!


Äh vi får se, hittar jag ingen så får jag helt enkelt försöka hinna med dom såklart, har ju gått hyfsat hittills men jag mår inte bra själv eftersom jag får stressa mesta delen och hinner inte mkt annat.

Värsta fall kanske jag skickar iväg Pillan tidigare än sagt? Man vet aldrig på den punkten!


Kan iaf säga att dagens ridtur gick strålande!

Tjejen var väldigt avslappnad och red mycket på långa tyglar samt slappa. Inget hålla hårt osv utan hon litade fullt på Pillan vilket jag tycker var enormt kul.

Det är SÅ en person ska kunna våga sig på redan första gången, man lär våga prova hela hästen på alla punkter.


Hon hade även långa tyglar vid möte av tåg och lastbil som slicka oss efter vägen :/ 
Jag hoppade av Sakura bägge ggr just för att jag vet hur orolig hon är och jag blir rädd själv då så jag är lugnare på marken...

Dock så hamnade hon i diket med lastbilen och med tåget gick det riktigt bra tills slutet då hon hoppade bak lite grann bara.


Båda var väldigt pigga och glada, vi provade på alla gångarterna och Sakura bockade väl till två ggr för mig i galoppen :p Men det gick väl bra sen.

Red bort förbi Lönnemossa och vände sedan innan stora backen. Även förbi lagården red vi på långa tyglar =)


Lugna och fina hästar idag, förutom Sakura som var lite hispig och uppstressad vid vissa punkter men jag vet hur hon blir när hon inte varit igång fullt. Så jag ska försöka rida henne 3-4dgr/veckan iaf, det behöver inte vara extrema turer men något iaf, likaså Pillan.


Sen får jag försöka hinna med lite promenader/tömkörning med Miraz samt ridning ibland.... :p Jag SKA få till detta på något vis. Bästa med att sluta tidigare nu är just det att jag har en extra timme men kul att komma hem vid 20-21 om kvällarna då, NEJ!! :p
Men enstaka dagar kanske det går... 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards