sakura

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Malin - 11 februari 2013 18:40

Idag blev det en heldag med Miraz :)


Tog in och borstade henne och sådant, sedan sadla och tränsa jag och gick ut och hoppade på.

Det var 1½ vecka sedan jag red på lillskiten, vi har promenerat bara under denna tid.


Red upp i skogen, direkt till vänster och när vi börjat komma upp i backen så såg jag färska spår av rådjuren som springer där uppe hela tiden.

Så jag började spåna och följa spåren vilket slutade med att dom låg ca 4-5m ifrån oss in i skogen under träden :)

Vi stannade och kollade och vips så for dom iväg och Miraz såg dom inte ens så hon hoppa åt sidan och undrade säkert vad fan det där var :p


Men hon stod snällt still efter det och kollade på dom, sedan gick vi framåt och så stannade vi igen när den ena rörde sig lite mer inåt igen. 

Sen fortsatte vi utan problem :) Duktiga Miraz!

Men nu har jag fått prova på hur hon reagerar vid rädsla med ;)


Hela turen var hon riktigt framåt och glad, vi skrittade mest men travade en del också, där det gick :)

Försökte mig på en galopp på slutet med men det blev totalt misslyckad... Detta med galoppfattning är fan svårt på en häst som inte ens kan det... haha


Vi red faktiskt den längre rundan i skogen idag och den har hon inte gått tidigare men hon gick fram utan problem! Där dom andra hästarna blivit lite rädda för en sak förut snegla hon bara och forsatte utan problem =D Duktiga tjejen!


Så jag är riktigt nöjd med denna dag kan jag lova er!

Imorgon blir det löshoppning för lillskiten, update kommer då....


Pillan och Miraz blev det vila för idag!


Bjuder på en bild på Miraz i Sakuras täcke :p

Hennes var förlitet så det skrek om det, haha.... Första gången denna vinter lillfisen fick täcke och det är för att hon var blöt och så.. 

Lär inskaffa nytt täcke till skiten!


 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards