sakura

Alla inlägg under maj 2014

Av Malin - 31 maj 2014 21:36

Idag fyller mina kära lilla arabtös 4år, ojoj vad tiden går fort framåt =D
Nu har jag snart ägt henne i 3års tid, vilket jag absolut inte ångrat en sekund.


Var ut till flickorna nu på kvällningen då jag hade kväll i stallet, annars hade jag åkt ut tidigare under dagen.

Men iaf så såg jag inte en enda häst i hagen när jag kom dit så jag började ropa på både Sakura och Miraz och så får jag syn på Sakura som kommer fram och sen Miraz som tittar mot mig och sen börjar springa full fart mot mig <3

DET om något värmer ju ens hjärta =D


Men å andra sidan är det väldigt sällan man får hämta Miraz i en hage, hon kommer alltid när jag ropar på henne, min superfina tjej <3 Men idag sprang hon minsann, hihii


Hon fick lite morötter i present och jag kunde faktiskt inte vara dum åt Sakura så även hon fick någon :)

Snacka om att Sakura blir svartsjuk när jag gosar/pratar lr borstar Miraz, så söta båda två.


David kom sen och hämta mig så ja passade på att plocka hem ett gäng lillekonvaljer, så fina men ack vad dom luktar, hade lite problem att andas i bilen hem, tror nog det funkar här hemma iaf. Hittills iaf :p Har dom i köket så ;) haha


Just det, innan jag sa hejdå åt flickorna så avslutade dom båda med att rulla sig i leran :p Lr ja Prince började sen haka Miraz på och sist Sakura... 


   

FILM...


 

Av Malin - 30 maj 2014 17:18

Igår hade A Sakura så hon borstade bara av henne och spryade in henne i flugmedel mer blev det ej.


Jag gick dit efter att jag hade varit hos Sanne och haft en riktigt trevlig stund, saknar verkligen våra samtal och allt. Men förhoppningsvis kanske vi kan hitta på något skoj under semestern kanske? ;)


Nåja, A hade gjort i ordning betfor åt flickorna så att jag kunde ge dem det när jag kom ut. Tänkte ge det tills det tar slut så det inte blir gammalt :p Miraz kommer få lite pellets med betforen också till det är slut, men det endast för att jag vill få upp hullet på henne!


Och det tar sig för var dag tycker jag, så himla härligt. Iof gör gräset sitt väldigt mycket, så himla härligt med sommar!


Nåja, jag tog ut Miraz först och borsta samt sprayga henne med medel, tog av flughuvan då jag funderar på om den är för liten på henne. Hm...


Sen fick hon sin mat och efter det så provade jag och gå en liten promenad med tösen vilket gick riktigt bra =) Visst Sakura sprang och skrek i hagen men hon lugnade sig också till slut och stod sedan och käkade gräs när vi kom tillbaka.


Promenaden gick precis lika fint som jag hade räknat med, hon bryr sig inte direkt utan följer mer än gärna med, kikar runt och tar det lugnt. Duktiga tjejen =D

Nu vet man att man iaf kan ta Miraz utan problem i hagen ;) hahaha


Väl tillbaka så tog jag ut Sakura, så fick hon käka sin mat med.

Miraz går efter staketet och vill mer än gärna med Sakura, Ebbe kom sen efter en stund och skrek efter Sakura med och då började även Miraz skrika lite.

Sen for dom två ihop i full galopp och sen åter igen, så jag passade faktiskt på och prova gå en liten bit även med Sakura vilket gick ruskigt bra tills man hörde grannhästen och sen Ebbe och Miraz för då reagerade Sakura och svara efter Miraz och då skrek Ebbe ännu mer (dock inte Miraz).


Så jag valde att gå liiite till och sen vände jag, och då hörde man Miraz skrika till lite lätt igen och när vi kom tillbaka så stod Miraz lite längre in i hagen men kom direkt när hon såg oss ;) haha

Sötnöten alltså...


Sen kom ju faktiskt båda mina flickor när jag ropade på dom, så duktiga =D hihii

Trots gräs så kommer dom mer än gärna, speciellt Miraz, hahaha


Nåja, någon bild och ev en film om den vill funka (från promenaden)...


 


     


Just det, var upp till Hälla en sväng idag med och stannade till vid Lugnet och fotade dessa små söta varelserna då :) Cirkus har det varit hos oss!

         

Av Malin - 28 maj 2014 19:41

Det är vad mina två töser har mer lr mindre denna vecka, dels för att det är ny flock för Miraz och sedan för att hoppas "mamma"rollen kan släppa lite från deras sida men allra viktigaste är för att dom blivit vaccinerade!


Idag när jag och älskling var ut så låg alla i en klump och sov och Sakura var den som stod och vaktade dom, sötnötter   


Så idag gjorde jag inte mycket med dom förutom kollade så att alla levde och mådde bra, åkte ut direkt efter jobbet då jag hade morgonen och jag mådde så himla dåligt så därför valde jag att inte stanna och borsta av dem osv.. Ville hem och sova och hoppas på att illamåendet skulle försvinna.


Men jag har varit dålig hela dagen :( Men jag har ändå fått saker och ting gjorda minsann ;)


Sprungit på stan, fixat ny lampa till transporten, hämtat ut Miraz nya lindor.
Sedan så åkte jag och älskling till skroten med massa skit och vi avslutade sedan med att handla på CG.


Blev lite för mkt för mig efter det så har vilat lite efter men sen har jag påbörjat slipa till väggen där jag spacklat och nyss slänge älskling och jag ihop en pizza och in i ugnen med den så snart får vi även lite mat i magen.

Förhoppningsvis mår jag bättre efter det - eller sämre    Haha



Av Malin - 27 maj 2014 21:09

Idag blev det inte så mycket pyssel med flickorna, lika bra och låta dom gå där och dra några dagar, speciellt för Miraz del som är helt ny på platsen och med hästarna, tja förutom med Sakura då.


Men jag tog iaf ut dom en och en och gav dom kraft och bara det var jobbigt för den som stod kvar i hagen :p Sakura brukar inte bry sig nämnvärt men hon gal som jag vet inte vad, haha

Miraz strök längst staketet när Sakura var utanför men skrek inte direkt någonting iaf.


Borstade av dom båda två, spraya på medel och på med flughovorna. Thats it...


Veterinären kom förbi och gav dom vaccinering med, fick bli hagen dock eftersom dom blev så fjantiga när man tog

ut den ena utanför osv :p Det lägger sig nog snart, men som sagt dom är väldigt tajta... 


Bjuder på lite bilder från idag =D


                       

Av Malin - 26 maj 2014 20:46

Idag blev det äntligen det efterlängatde betessläppet =D


L och M var med och hämtade Miraz vid holmen och det gick väl hyfsat, fick styra lite med lina till slut och då går hon in som om hon aldrig gjort något annat, knäpphäst..
Hon var nära flera ggr också innan vi tog lina, men kl hann bli så mycket också och det blåste kallt också.


Men vi behövde liksom inte göra något med linan så utan bara ha den där och sen smacka då traska hon in utan problem.... Lite mer övning så går hon in igen utan problem, massa gott fick hon med ;) haha


Nåja väl på plan så lasta vi ur och tog ut dom andra hästarna och traskade sedan bort till sommarbetet, jag tog två hästar och dom var så otroligt jäkla starka och dryga och hålla så jag var helt slut i armarna när vi hade släppt dom.


Ihopsläppet gick väl typ helt ok, blev lite action vid detta ihopsläpp faktiskt, en av valackerna blev lite väl dominant mot Miraz och jagade henne runt i hagen osv, tror det var för att Sakura ville vara med Miraz och det tyckte inte han om.

Miraz fick sig en snyting på sidan av rumpan men det gick bra :)



Men allt gick bra och det var betydligt lugnare i hagen på slutet, visst dom höll sig lite utspritt men dom höll koll på varandra allihopa.


Miraz och Sakura gick ihop väldigt starkt när Sakura lyckades komma emellan valacken som var på Miraz, dom kände garanterat igen varandra mina fina flickor <3

Valackerna gick en bit ifrån stona, dock höll dom avstånd från varandra (två hyfsat ranghöga hästar) men det gick bra och som det såg ut så blir det nog inget däremellan tror jag.


Den ena valacken satte fart mot den andra en gång i början men där behövde den andra bara visa upp sig/bli förbannad typ och visa att nehejdu så slutade den andra och därefter vågade den inte på att försöka bli hög över den så han höll avstånd faktiskt efter det. Dom gick dock och betade ganska nära på slutet så =D


Så jag tror denna grupp kommer bli bra när det lugnat ner sig helt och dom ev gjort upp/visat vem som ligger i den rangen osv.


Så fina glada hästar alltså =D

Synd L för att du inte kunde vara med men allt gick iaf bra!


Bjuder på lite bilder!!

Fel ordning givetvis :p Springbilderna är från början när man släppte dom.


                                         

Av Malin - 26 maj 2014 00:03

Vilket sjukt jävla bra helg jag haft, undrar varför man vill flytta tillbaka ner till Örebro??? ;)

Finns bara trvligt folk där nere!


Nåja...


I fredags så var jag ut och red en sväng på Sakura, hakade på stor C till Sveden på en skrittur, så härligt. Blåste upp lite så det var inte alls lika farligt i värmen då, skönt nog.


Jag och Sakura fortsatte sedan ner för ängarna och tog lite trav där nere och en kort galopp <3


Fixade även i ordning sånt jag kunde för helgen, M skulle passa grisen och ville att hon skulle få slippa så mycket som möjligt att göra men så mkt blev det inte som jag kunde göra dock :/

Men hösäckar för både lördag och söndag fick jag åtminstone ihop vilket är någonting iaf, sedan skurade jag baljan i hagen och fyllde i med nytt fräscht vatten.


TACK älskade vän för denna gången med <3


Var även förbi och satte på flughuva och flugspray på Miraz, borstade även av henne och myste lite.

Hon är som alltid lika gosig och mysig... Pussar kan man få mycket av från henne min mysbäbis <3


Sedan var det bara hem och fixa sig för att sedan dra vidare till Örebro!


Väl där nere så lämnade vi av syrrans fader hos henne och sa hej till bebisplutten.

Sen for vi vidare till Petra med familj där vi skulle bo under helgen.


Vi käkade när vi kom fram och sedan så satt vi oss på balkongen å myste och pratade innan vi la oss, så mysigt.


LÖRDAGEN...


Så var det full fart från det att man gick upp, tog dock lite sovmorgon, haha


Nåja ut till Marieberg blev det en liten vända med David och Michelle, var in på hööks bland annat och letade tavelram (91*30) omöjligt och hitta, iaf det jag söker.


Sen glömde jag mitt i all stress att kolla nya skor till mig, börjar bli lite varmt med mina dojjor liksom.


Nåja hem till Petra för att göra i ordning för grillning och trevligheter, blev dock lite omstyrning där då ett oväder med, regn, åsk och blixt kom in över oss där på eftermiddagen.


Så vi tog och fikade först och när vi senare var klara med det så hade det spruckit upp så vi tog chansen och gå ut hela tjocka släkten med barn och fadrar, mödrar osv till parken, med grillen, fotbollar och metspön.

Och vi fick oss våran grillning och en mycket trevlig dag tillsammans innan regnet sedan kom åter, bra tajming utav oss måste säga eller så var det dom där ovan som tyckte vi var värda detta och lät regnet komma när vi var klara ;)


Efter att vi hade käkat satt vi och babblade massor och plockade undan osv..

Blev lite kortspel och godis/chips senare på kvällen och en del dricka =)


Verkligen en bästaste dag helt enkelt, man kunde inte ha firat sin födelsedag bättre.. Fina presenter och massa götta =D


SÖNDAGEN:


Då blev det en till tripp till Marieberg, skulle kolla present och skor men det hanns inte riktigt med idag heller då det tog lite tid på andra ställen.

Vi fikade bland annat på Ikea och tog en runda där inne bland annat, sedan avslutade vi med att åka till en lanthandel ute på landet, trevlans.


Men hela helgen avslutades hemma hos Mica tillsammans med David och Essi.

E hade lagat mat som han ville bjuda oss på och det tackar man inte nej till ;) Så himla god mat han gör alltså.


Så man blev mätt och belåten även idag... Herregud så god mat man käkar i helgen, man blir lite bortskämd där nere med två kockar och allt... MUMS!


Nåja, nu tänker jag se ett avsnitt av en serie sen ska jag släcka ner här hemma... Älskling jobbar natt så jag är helt själv här hemma, men men...


Natti på er!

Av Malin - 22 maj 2014 15:27

Otroligt vilket underbart väder vi har här nu alltså, knappt så man kan vara ute trots så lite/tunna kläder som möjligt. Men det är SOMMAR i princip och det finns inget bättre! Älskar det!


Idag har jag hämtat ut maskmedel åt Sakura iaf, tyvärr fick jag beställa till den andra hästen men kunde hämta det imorgon efter 08-09 så det var ju kalas. Så imorgon kommer jag avmaska dom två sedan kommer dom, om alla är med på det inkl stallchefen så släpps dom på bete på måndag =D


Underbart, äntligen ska dom få komma ut och få äta sig runda och fina, njuta och ha det bra som hästar alltid önskar sig ;) Bete på stora marker ;)


Nåja, det blir iaf jävligt bra!


Tog en liten tur runt solbacka idag, barbacka på älsklingen... 

Riktigt mys alltså, varmt som fan men man ska inte klaga eller hur? Blev lite trav på åkern upp men mer blev det inte då jag kände mig taskig :p Var fan svinvarmt och då var kl ändå inte mycket.


Duktig liten flicka <3


---------------------------------------


Sedan har det blivit lite mer knas så jag lär hämta hem Miraz idag med, men eftersom det inte går att ställa henne i mitt stall nu så får jag låna hage av några vänner, vilket man tackar otroligt mycket för!

Så hon kommer stå där från ikväll tills måndag då betet blir av.


Detta är väl kanske inget man vill, alltså ställa Miraz en sväng i ett stall för att sedan flytta igen.

Men nu var det ända lösningen så då blir det så. Blir nog bra i slutändan =)



Av Malin - 21 maj 2014 20:45

Vilken jävla dag, min födelsedag och allt och det började inte så bra kan man väl säga, haha


Min skjuts till stallet i morse blev inställd så jag fick ta bussen efter jobbet så jag var inte i stallet förens strax innan 08, och då brukar dom vanligtvis varit ute en timme.


Jäkta på för att få ut alla så snabbt som möjligt!

Fick lite hjälp också vilket man tackar så mycket för, sådant uppskattas alltid.


Men jag orkade aldrig rida idag utan jag tog bara och pysslade om bäsen i hagen, riktigt mys var det.


Sedan fick jag skjuts hem, men kommer på att jag glömde väskan i stallet när vi hade åkt en bit och fick frågan om vi skulle vända men nej det tycker jag inte behövdes, väl hemma utanför huset kommer jag på att vad fan, mina nycklar är ju i VÄSKAN, så det slutade med att jag fick skjuts till jobbet (TUSEN TACK)!


Väl där så fick jag nycklar av älsklingen och när jag sedan skulle gå till bussen för att äntligen åka hem så kommer jag på att jag inte ens har busskort lr pengar på mig, David hade heller inga pengar löst så jag fick springa runt och kolla med folk om jag fick låna pengar, snälla rara J hade så det var skönt.


Sen när bussen väl kommer så fick jag åka gratis in till stan, hahaha

Fy fan, kändes som dagen vände lite där iaf ;)


Kom väldigt sent i säng, har väl fått ca 3 timmars sömn kanske?

För när älskling sen kom hem så var det en tur ut till Svärdsjö som gällde för att fika med syster och hennes familj <3 Mycket trveligt var det och gott ;)


Åkte förbi och hämtade min väska på vägen, så kunde jag dessutom köra ut till Svärdsjö, men valde att inte köra hem för jag är SÅ trött, fy fan :(


Nu ska jag se om det finns någon film lr något och kika på för mitt huvud värker efter alla samtal och skit jag haft nu senaste timmen bland annat, nya strul hela tiden, vad är det för fel??? :(

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards