sakura

Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Malin - 16 maj 2014 21:15

Då blidde det lite tur runt vinterhagarna barbacka och landade sedan på banan för lite travarbete tänkte jag eftersom jag satt barbacka.


Hon sjukt jävla fin och mjuk, hon blev lite okonsentrerad i början när Prince anslöt till banan men det släppte efter en stunds utskällning på na :p Inte riktigt så men ja, fick säga åt henne några ggr iaf för att hon skulle konsentrera sig på vad jag bad om.


Himla trevlig och fin är hon och rida nu och man märker att hon orkar ridas på banan utan större problem nu, galoppen är lite svag igen så det gör det lite tungt men jag ligger på för det.


Blev även lite galopp idag med för hon var som sagt så himla fin, dock var hon inte fin i galoppen :( Vet inte om det var för att värmen tog oss båda, hon trött och jag trött eller om hon ev var lite låst i bakdelen för hon släppte inte loss bak alls utan hon ja jag vet inte vad hon gjorde och Moa sa det med.


Hon släppte loss lite på slutet men hon blev verkligen jätte varm och trött så jag avbröt efter ett tag faktiskt, vill inte alls rida för hårt i värmen.


Moa trodde att det ev kunde vara att hon söker sig för långt neråt i formen och då inte får med sig bakdelen eller så kan det varit jag och min sits hållning som höll emot och gjorde det svårt för henne, vanligtvis sitter jag löst i bomlösa och den ger mig ändå stöd i fram och bak även om jag rider utan stigläder osv, nu satt jag helt barbacka och vågade inte riktigt slappna av helt.


Men tycker vi går framåt hela tiden, även om galoppen var lite si så där idag :p

Nästa gång tar vi det!


<3


David hämtade mig i stallet efteråt och vi åkte då vidare till Borlänge - Hööks =D

Jippi, lr inte... Jodå nog är det kul och gå där inne, man ser då bara mer och mer saker man vill ha där iaf. Såg såklart snyggaste schabraket som jag vill ha till Miraz, ett oranget :p SKIT SNYGGT!

Så det ska inskaffas faktiskt!


Men det jag kom ut med var hovrasp, hovkniv och en ny snygg grimma åt Miraz, en orange som det står Hooligan på, nästan lite passande hahaha

 

Efter hööks så stannade vi till hos Miraz också faktiskt, avmaskade henne och provade grimman, så snygg blev hon =D Bjuder på två bilder på henne!

 

   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards