sakura

Alla inlägg den 20 maj 2014

Av Malin - 20 maj 2014 20:39

Idag fick vi träcksvaret, dock väldigt sent. Fick det nu på kvällen så inte hann det med och maska dom hästar som skulle ha gjort det.


Det var 3 stycken i stallet som hade mask, en vars EPG på blodmask vad så man inte behövde maska för det MEN då hade den även förekomst av bandmask så den bör avmaskas för det för att inte smitta dom andra då.

Sedan var det Sakura som hade 350 EPG så hon skall avmaskas också för att slippa ev smitta i nya hagar också, sen en till som hade mer ändå.


Så nu skall man bara få hem maskmedel och planera in mer ang betessläpp och Miraz så kan dom sedan maskas och sedan ut på betet!! Yeey ;)


----------------------------------------------

 

Det är tamefan bara skit med och runt om stall och hästar nu känns det som. Så trött på det mesta så det finns inga ord... Men det är jobbigt när man inte kan få som man önskar sig :(

 

Stall, bete och allt däromkring, så många frågetecken som hänger i luften omkring mina flickor så man går i tusen bitar snart.


Sen gör det inte bättre att man får veta att det snackas lite om diverse saker, man blir lite irriterad när man får höra saker och ting från olika folk och sen stämmer inte dittan och dattan men sånt skall väl gå och reda ut iaf. 
Jag blir frågad om diverse saker som jag inte ens förstår mig på, sen att göra en sak man trodde gjorde rätt pga sina orsaker är också fel men sånt händer...


Men allt blir väl bra i slutändan förhoppningsvis?


Något jag anser vara ganska förståligt att jag vill ha mina flickor ihop i samma stall helst, 

men det går inte i mitt nuvarande stall vilket jag tycker är otroligt jävla trist eftersom jag ÄLSKAR stallet, finns stall omkring där jag står men det som jag ev kan tänka mig att ha Miraz i isåfall är det väldigt osäkert på om jag får någon plats.


Jag hoppas så innerligt att vi kan hitta VÅRAN gård snart, då skulle allt bli lite enklare!


---------------------------------------------


Nåja, älskling följde med mig till stallet idag. Så han passade på och cykla medans jag fixade i stallet.

Tog in hästarna men M tog åt sig och fodra för hon skulle ut och rida =)


Sakura fick vilodagen idag vilket hon förtjänar =D

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards