sakura

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2015

Mycket har hänt

Av Malin - 4 oktober 2015 22:18

Vart ska man börja? Väldigt mycket har hänt sen senast jag skrev här och därför har jag väl inte skrivit helt enkelt!


Jag skrev senast för en vecka så ska väl försöka uppdatera så gott jag kan.


På måndagen den 28:e så kom hovis ut och slog på skor fram på båda tjejerna. Sakura fick lugnande vilket faktiskt funkade rätt ok. Lite vrång ibland men det var mest försök sen gav hon sig.


Miraz skötte sig som vanligt, andra gången hon får skor på sig och sist var våren hon skulle bli 3 vilket är 2½år sedan men ändå stod hon som ett ljus och brydde sig inte alls.


Fick beröm över deras hovar, starka och fina hovar båda två och välskötta, väldigt kul och höra!


Sedan så blev det flytt av Sakura samma dag :( Tjejen som jag gillat och som provred henne här tidigare blev kär och ville plocka hem henne och eftersom jag tyckte allt kändes bra också så sa vi att vi testar.


Så jag, Moa och David körde henne till Valbo där på kvällen. Lite krångel med lastningen men det gick efter 1 timma. Suck!


Väl där så lasta vi ur lugnt och fint sen gick vi fram å tillbaka lite så hon fick kika runt. Kolsvart ute men lit såg man iaf ;)

Sen in i sin nya box, där hon ställde sig och kissa och sen började käka hö när hon fick det.


Stort, ljust och luftigt stall och Sakura såg ut att vara riktigt nöjd direkt. Nyfiken och lugn och käkade på som om hon alltid bott där. Skit kul och se att hon var sig själv igen!


Sen har hela veckan gått otroligt bra för dom två, folket där tycker om henne och Dessie, fodervärden blir mer och mer fäst i henne och lika så hennes kille tydligen. Verkligen superkul och höra!


Här hemma har jag gått promenader med Miraz, hon har varit pigg och busig, hältan har försvunnit lite mer för var dag men IDAG är den helt borta. Äntligen!


Så imorgon ska fröken få komma ut i lösdriften igen, så det blir vila då och jag tror det bara blir borstning på tisdag med (jobbar tidig vecka denna vecka). Sen på onsdag ska jag tömköra eller gå promenad igen. Får se hur pigg jag är ;) Haha


Sen har jag fått en stallplats från mitten av November, känns så jävla najs =D Så ska väl skriva nytt kontrakt gissar jag och jag ska fundera på om jag vill köpa hem eget hö eller köpa av Anders! 
Lär kolla lite med dom som har stoet som Miraz skall gå med sen också hur dom vill göra, dom köper eget hö nu vet jag.


Så vi får se, skönast hade det varit om jag kanske fick köpa hem hösilage igen. Jag får andningsproblem och hosta av både hö och spånet och det är inte det roligaste men blir det hö fortsatt så får jag stå ut helt enkelt!

Bjuder på ett gäng bilder från när Sakura åkte, sen under veckans gång :)


                             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards