sakura

Direktlänk till inlägg 25 september 2015

Morgon i stallet

Av Malin - 25 september 2015 11:54

Jajemen, idag hade jag min första morgon och det gick verkligen kanoners trots att jag fick mamma häst och fölis på fel sida när jag skulle öppna grinden. Men chansade och släppte in mamma häst först sedan följde fölisen efter.


Sakura stod såklart mitt i vägen och vägrade flytta på sig trots tråden jag skackade med, iof ville jag inte riktigt dutta den på henne heller, så dum kan jag inte vara HAHA


Sedan så fick Miraz gå ut i sjukhagen, lika bra och hålla henne ifrån den värsta leran när hon fortfarande är lite halt och eftersom hon inte kan stå på boxen så testar vi nu sjukhagen. Verkar gå bra ändå =D

Så jag har idag mockat sjukhagen, blev en stor kärra (som två små kärror) och sen en liten kärra och sen mockade jag boxarna och där blev det väl ca en kärra var och sen kom jag på att jag hade ligghallarna idag med och där blev det två kärror med, en riktigt överfull dessutom, hahaha :p


Så det blev väl 6 kärror, den festade tung som satan.. Men jag klarade det ;) Haha


Fixat med Miraz hovar och med karleden osv.
Sakura såg bra ut så henne skickade jag ut, nackdelen idag är att jag inte tar in mina flickor eftersom det är lite träff med arbetskamrater, middag och sen utgång så finaste Emilia ska ta in dom åt mig och då får ingen av dem benen/hovarna sköljda men jag tror inte dom dör av det en dag :)


Nu får vi se hur det går under helgen, idag ska hovslagaren ringa mig också som jag hittade på igår.

Ska få en tid på måndag eller tisdag och så får båda skor fram för nu är jag trött på skiten. Miraz ska hon få komma lite mer också.

Funderar på om det är tryck fortfarande i något av hålrummen men vill inte verka upp något innan hovis kommer nu så hon får hålla ut. Hon haltar inte hela tiden, går ganska ok på mjukt underlag osv.


Vi får se =D


En bild från ritten häromdagen =D

 


En bild på en nöjd Miraz i sjukhagen idag <3


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards