sakura

Alla inlägg den 10 september 2015

Av Malin - 10 september 2015 20:28

Idag blev det en riktigt trevlig och mysig promenad med Miraz, Acka och Cascada hängde med ut idag igen och det är riktigt trevligt. 


Vi gick in i skogen och över lite broar och grästag, upp och nerför och olika terränger. Stannade till och plockade en del blåbär och käkade också, mums vad goda dom var =D Vissa var så pass så det bara vattnade sig i munnen.


Vi var ute ca 40-45min, avslutade med och gå över en bom på gräset. 

Cascada är tydligen lite bomrädd så vi passade på och visa att det inte alls är farligt och hon var så himla duktig tjejen. Det var kul och se =D Från att vara skeptisk och inte vilja riktigt till att sedan nästan bara kliva över!


Sedan blev det lite fix med hovarna som vanligt och mat innanhon fick gå ut.


Mockade och fixade sedan till Sakura, gick upp och gav em hö till henne och passade på och mocka ur sjukhagen också. Sedan borstade jag av henne och fixade hovarna, sen fick hon flugmedel. Fan vad knott det är där uppe vid sjukhagen. 


Allt går bra med henne, imorgon ska jag ta bort gipset, ser jag fram emot enormt mycket. Hoppas bara jag slipper köpa nya boots åt henne bara. Hon har slitit ner dom lite väl nu under sommaren och ger nu tillskott så det ska få fart på hovarna och bli fina igen men bootsen är lite stora nu på henne (perfekt med gips på) men det skall hon ej gå med hela tiden så får se hur det går.


Hon ska ha strumpa på sig för att minska skit som kommer åt trots boots på, om det hjälper skulle det vara bra men annars lär jag se om det blir bättre med nya.
Ska komma ihåg och mäta hovarna imorgon och se hur stl ligger nu. 


Fotade lite med kameran idag men minneskortet vill inte riktigt funka i min dator så måste kolla intällningar men orkar fasen inte det nu så blev det några bra bilder så får dom komma imorgon kanske.



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards