sakura

Alla inlägg den 11 september 2015

Av Malin - 11 september 2015 19:12

Idag åkte gipsbandaget av och vilken pärs och få av det :o Jösses!
Den där klisterlindan dom satte på som extra skydd lossnar inte nej och det går knappt och skära/klippa i.


Men med lite hjälp fick jag av det, skönt!


Hoven ser riktigt fin ut, lika så hålväggen. Dom har ju verkat upp den så det är ganska stort område som är öppet och detta skall nu hållas så rent som möjligt för att undvika att skit kommer in och ev gör det värre igen. Fler hovbölder vill vi inte ha och vi vill inte att det ska börja ta om och bli värre med bärrandsröta tex.


Så hon kommer få gå kvar i sjukhage hela helgen, sen på måndag skall jag ringa om en uppdatering till veterinären så får vi se vad hon säger.

Jag hoppas att hon kommer få gå ut i större hage från nästa vecka, problemet då är dock vart hon skall få gå eftersom hon inte ska stå i en för lerig/blöt hage fortfarande. Och bootsen skall sitta på fortfarande också!


Vi får se vad som sägs, jag hoppas även få börja gå ut och gå promenader med henne och så småningom rida! Tror hon behöver det för nu är hon uttråkad HAHA...

Är väl hyfsat nöjd när hon har mat åtminstone.


--------------------------

Miraz fick lite borstning och mat, blev ingen promenad idag.


Får se vad morgondagen erbjuder sig.

Som det verkar ska jag iväg på dressyrtävling med Moa under dagen så det får bli hästarna efter det. Runt 16 tiden.



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards