sakura

Alla inlägg den 9 september 2015

Av Malin - 9 september 2015 20:58

En aningen tjatigt med rubriken men då har jag iaf något att skriva där :p haha


Sakura verkar väldigt nöjd med sin sjukhage, men hälsar gärna när man kommer och går där eller skriker när någon annan häst går förbi osv. Men annars ganska nöjd, dock är det en massa knott där så måste köpa flygmedel, mitt är nästan slut såklart.


Trodde inte man skulle behöva köpa något mer nu men tydligen. *Grr*


Tog ner och borstade av och gjorde rent hovarna på S när jag hade gjort klart allt. Det var skönt tyckte hon =) Nu börjar hon även acceptera att man får lyfta den onda hoven mer normalt, men lite stret dock inget farligt, så hon inser nog att vi är klara med djävulskapet!


Sedan fick hon gå upp i sin hage igen och käka lite mat.


Mötte upp A när jag hade lämnat Sakura och så fixade vi vid lösdriften, tog ut våra hästar och gjorde dom klara för en liten promenad. 


Idag blev  det en betydligt längre runda, ca 15-20min MAX på asfalt/grus och mjukare underlag. Inga problem alls, såg inte ens det där lilla osäkra i steget som igår, stelheten lr vad det var. Hon var riktigt fin och framåt.

Vi mötte lastbil på avstånd på väg ut, hon tittade bara på den. Sen på vägen hem så får vi givetvis möte av en stor låtande lastbild och eftersom jag vet att Miraz ibland får damp på större och låtande fordon (ibland t.o.m bilar) så valde vi och gå ner lite i diket (gjorde den andra med för hennes är inte heller så trafiksäker tydligen).

Men ingen av dom brydde sig, rörde inte ens en fena. Miraz stod och kikade nyfiket och jag berömde massor, hon brukar kunna fnysa lite lr röra sig åt sidan osv. Men ingenting, så nöjd över henne och då går hon inte ens hårt nu. Typ 5-10min promenad någon gång ibland för att få komma ut på lite hårdare underlag.

Sen blev det fix och don med hovarna innan hon fick lite käk och sen ut i hagen.
Efter det kikade jag och A på när H red Cascada en sväng på banan också, så fina.


Sen blev det lite fika innan vi for hemåt.


Vid 19 tiden åkte jag tillbaka för och kvälla hästarna, gick bra och ta in alla. Hoppas allt blev rätt nu ;) Haha


Så nu är det lite slapp här hemma innan jag ska krypa till kojs.
Snart är Sakuras två boots jag har här hemma klara, ska såga bort två brodd till sedan ska det bara tätat i hålen så det inte kommer inte skit/vatten genom där.


Sen är det bara två till (dom som är i stallet varav den ena hon har på sig nu). Suck!


Godnatt 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards