sakura

Alla inlägg den 16 september 2015

:)

Av Malin - 16 september 2015 21:09

Igår kändes inte som det var någon ide att blogga något, även om jag hade nyheter så var det en pissdag, det vräkte verkligen regn ner hela eftermiddagen. I princip hela tiden jag var i stallet så regnade det och inte lite heller :(


Men jag pratade iaf med veterinären och visst ville hon ha Sakura i torrare hage fortfarande för att minska ev risk för fler bölder lr att hålväggen tar om när leran letar sig in i sprickorna men eftersom det inte finns någon möjlighet till en torrare hage så kom vi fram till att hon får gå ut i lösdriften under dagarna och sedan in på box nattetid.


Så jag skall även vara noga med och hålla hovarna rena, speciellt den onda hoven såklart. Så innan hon går in i boxen så skall alla fötterna tvättas med såpa och sedan duschas av.


Jag har även kört med lite talltjära nu för och torka upp hovarna lite mot allt blött, sedan får hon klet i hålväggen i bakhoven som hon fick nu under tiden hon stått i sjukhagen.


Men det går framåt.


Hon blev superglad när Carro släppte ut henne i lösdriften i morse, fick en liten bild när hon sprang iväg raka vägen upp till alla andra <3


När jag tog in henne idag så var hovarna jävlgt leriga och det hade såklart packats in i hålväggen osv men jag hoppas verkligen jag fick rent det. Fy fan vad nojig jag är nu för denna skit!

Eftersom det är uppverkat så pass mycket så sitter inte kletet kvar över hålväggen heller så det är ingen ide att försöka med det. Men funderar på om jag ska prova iaf!


Blev även en liten ridtur idag, helt underbart och Sakura var superglad och nöjd =D

Så kul och se!

Hon blev även nöjd av att få komma in i boxen igen och få käka lite mat och torka upp.


Miraz fick bara lite mat och så fixade jag med täcke inför morgondagens oväder som skall komma :o

Så Miraz blev det ingenting med.


Och imorgon får båda stå, men hoppas helgen lugnar sig och att man får rida lite då =D


   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards