sakura

Alla inlägg under maj 2013

Av Malin - 31 maj 2013 19:25

Grattis igen åt min älskade lilla bebis som fyller 3år idag!

Trist att man inte fick fira dagen med dig men jag vet att du lever som den lyckligaste just nu så tror inte du saknar mig iaf ;)


Till dagen, nu är allt packat och klart inför resan imorgon bitti.

Puuh, känns som jag glömt miljontals med saker men jag tror inte det alltså. Det jag inte packat ner är träns och grimma för jag tänkte lasta i tränset och sen byta till grimman i transporten.


Men sen ska väl allt vara nerpackat.

Skickade med helt nya reflexer till både ben samt en brösta, ROSA givetvis, hahaha

La ner någon borste med, inte dom bästa men då slipper jag ha dom... 


Amelia, sötungen fick en stund med Pillan också och hon får även det imorgon om hon vill det.

Dom två hade ett riktigt fint band mellan varandra en tid också, saknar henne och hennes fantastiska själ för djur <3


A har även tagit sin sista dag tillsammans med Pillan.

Dom tog sig en skrittrunda i skogen tror jag. Där är ända stället med skugga så.


JAG har skrittat Sakura idag ;) Men jag var helt död innan jag ens kommit upp på ryggen. Jösses så varmt det är ute idag. Man ska INTE klaga men ja.. haha


Tog den långa rundan i skogen, väldigt pigg och glad häst, ville springa lite emellanåt också men det fick hon ej.

Tog lite trav sista biten men jag kunde fan inte rida lätt så det var inte kul :p Haha

Provade Sannes sadel idag, gick bra men jag måste ha haft för korta läder alltså. Men jag föll utanför med knäna så på så vis borde jag länga läderna men då kan jag inte alls rida lätt ju :S Jag vette fan...


Kan inte MIN sadel komma snart! :(

Och fan om den är för vid lr för stor/liten för mig. Då blir jag galen!


Nåja, ridturen gick bra... Fina tjejen var nöjd, och njöt av att få komma ut och käka hö sen. Hon brydde sig inte ens i att A tog in Pillan osv. Men när dom red iväg blev det jobbigt, haha


Nåja, bjuder på en bild från idag :)

 

Av Malin - 31 maj 2013 19:20

Här kommer bildbomb på fina älskade Miraz!!

+ en film längst ner :)


Som även idag FYLLER 3ÅR! GRATTIS SÖTNOSEN!!

 

                                                         

 

Och en liten film!


 

Av Malin - 30 maj 2013 23:15

Och flytt utav Miraz!


-----

Kan iaf tala om att allt gick över förväntan med lastningen, inga problem alls!
Tog knappt 5min att lasta, allt mellan 5-10min max.
Väl inne så stod hon så snällt där, vi väntade med att ta upp lämmen och när den var uppe så vänta vi ett tag med överluckan osv.

Vi stod i minst 10min innan vi åkte iväg och hon stod snällt och lugnt inne där utan problem! MIN duktiga prinsessa!!!

Hon stod snällt i transporten också, och varje gång vi stannade vid rödljus så stod hon hon lika lugnt och snällt då med. Inga problem alls alltså.

Väl framme så skulle vi lasta ur och det var ett problem, haha
Hon ville inte riktigt ur, och ännu mer så tror jag inte hon alls förstod att man kunde backa.

Vi försökte verkligen att backa ur henne men hon stod fast med bakbenen. Till slut fick vi henne att flytta bakbenen lite och DÅ insåg hon att wow, man kan röra dom bakåt också.

Så då var det inga som helst problem, men det tog nog 10min att lasta ur henne 
Men hellre så än att dom rusar ut osv!

Ihopsläppet kunde inte ha gått bättre, dom gick ut och började käka, höll sig till varandra. Lukta lite löst på varandra efter en bra stund men ingenting mer. Dom njöt av nya stället och sällskapet antar jag.

Vi stod och kikade på dom bra länge men ingenting hände så vi gick in och fikade samt fixade med kontrakten.

Sen blev det lite spring när karln i huset slog lite gräs efter staketet, så det blev lite spring iaf 

Fick en hel del bilder men jag slänger nog in dom under dagen, nu orkar jag inte riktigt faktiskt.


A red Sakura idag också, en skrittur och hon hade varit laddad vilket jag förstår!

Imorgon ska JAG ta mig en liten tur, ser jag fram emot..

Av Malin - 29 maj 2013 23:45

Idag blev det inte så mycket med hästarna igen, dumma mig!

Men jag sov faktiskt bort dagen.

Var ju upp till Manhem kl 13 och sov sedan när jag kom hem och när jag vakna halv 6 var det bara upp

och ta en buss ut eftersom jag skulle hjälpa Sanne och dra tråd till beteshagen.


Vi drog runt övertråden iaf, tog oss inte lång tid och vi hade äntligen tid att få prata med varandra. Vi ses ju typ aldrig nu i och med att jag jobbar natt. Skittråkigt givetvis, och nu flyttar jag snart ifrån Hosjö helt och då blir det ännu mindre :(


Sen var jag bara upp och öppna upp hagen till det gröna gräset samt kasta ut mat åt hästarna.

Sen var det bara hem för då var kl väldigt mycket.


Älskling hade monterat draget också när jag kom hem, duktiga han <3

Av Malin - 28 maj 2013 18:51

Och nya dragkroken har kommit in. Vi åkte dit för att hämta den men givetvis stängde dom en kvart innan vi kom dit :(
Så vi ska hämta den imorgon istället!
Måtte denna passa nu, så det inte blir samma skit igen. Dock är denna svensk tillverkad så det borde vara bättre ;)

Älskling körde ut mig till stallet så att jag kunde ge hästarna mat och fixa vatten.
Och givetvis smörja in dom i medel!

Imorgon kommer jag öppna upp den lilla gräsdel som jag stängde av i början med Pillans sår då det var blött där, nu såg det torrt ut så det blir nog bra. Vuxit på fint med gräs där nu :)

Hö börjar ta slut så jag gissar på att jag ev måste köpa mer Hö också...

Pratade lite med linda i nya stallet idag och Sakura lär stå inne 1-2 nätter i början gissar jag på för och se vilka hon kommer gå med osv.

Hon satt iaf och fixade med passen idag så det blir spännande och se vad jag får ;)
Jobbigaste är nog att lära sig alla hästar! Men det ska nog gå bra..

Nu ska jag sova lite, sovit 3,5 timma idag och igår sov jag 4 timmar typ.. Inte bra!

Godnatt!!

Av Malin - 27 maj 2013 21:09

Igår åkte jag ut på kvällningen och kasta ut mat samt hade på flugmedel på flickorna, tog in Pillan och gjorde rent hennes sår också givetvis men sen blev det inget mer där.


Idag hände inte så himla mycket heller, bytte hage igen då jag avmaskat dom bland annat.

Tagit hem alla saker som nu ska tvättas inför flytt av alla hästarna.


Ska imorgon packa ihop lite stolp åt Sanne så att hon kan få klar den stora beteshagen till sina :)

Det har vuxit på fint i den hagen under den sista tiden vilket är skönt, dock är det sunkmark fortfarande på en del ställen. Inte alls kul!
Jag är glad för att slippa den värsta delen av den där hagen! Framförallt att stängsla in den!


Har precis pratat med A som ska ta Miraz, dom kommer vid 16 tiden på torsdag och ska hämta min lilla bäs <3

Allt kommer såkerligen gå fint, men jag vet inte om hon kommer kliva in i transporten. Det är en annan femma. Men jag hoppas vi får in henne utan problem, det skulle underlätta på så många plan.


Sen får älskling hämta mig där ute på kvällningen eller när det känns bra/lugnt mellan flickorna.

Lite nervös börjar jag allt att bli måste jag erkänna. Aaaah...


Men det blir bra, det vet jag!


Älskling beställde en ny dragkrok idag, och den borde gå och hämta redan imorgon och är det så så kommer vi nog ev montera den även under kvällen eller om det blir på onsdagen.

Jag hoppas på imorgon så att man vet att denna passar denna gång!



Av Malin - 25 maj 2013 16:17

Bjuder på några bilder från min lektion förra helgen, jobbade mycket med min sits ;)


                   

Av Malin - 25 maj 2013 16:12

och superfint väder ännu en gång =D

Man blir så jävla glad av detta väder, soooooooommar!


Åkte ut och städade lite i stallet idag, först kratta jag ihop allt löst hö som blev kvar från i torsdags.

Sen kastade jag det, sen var det sådant som kommit ner i leran som man inte får loss så det får vara kvar. Sedan så plocka jag ur sadelkammaren och packa ner sådant som ska tvättas, så det ska väl hämtas imorgon hoppas jag så att man hinner tvätta det mesta (iaf sådant som ska med Miraz och Pillan).


Sakura är det inte lika bråttom med eftersom hon stannar kvar hos mig <3


Kasta ut hö till skithästarna för gräset är tydligen inte gott nog anser dom, haha

Sedan fick dom flugmedel också, men mitt hjälper inte mot knotten som det är mest av nu så dom blir sönderbitna överallt verkligen.

Till och med JAG fick dom på mig, varje gång jag varit dit nu :(


Men mamma köpte knottmedel åt mig idag på Hööks samt en ny huva åt Sakura!
Det kommer hon behöva för hon har bara en kvar då Miraz fått ta hennes haha


Dom växer dom små ;)


Pillan mår bara bra även hon, såret läker superfint fortfarande. Så himla skönt!


Bjuder på lite bilder från idag, på mina monster!


                 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards