sakura

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Malin - 5 maj 2013 21:41

Jahapp, då är söndagen här och man ska snart åka iväg och jobba sin första natt :o

Spännande som tusan och jag är verkligen skit nervös rent utsagt. Livrädd för att jag ska göra fel eller något.
Nu kan jag i stora delar det mesta i rull, men dom har annat system än det som en gång i tiden fanns när jag jobbade i rull.


Men det ska bli kul och skönt framförallt att få göra annat än det andra jag gjort!

Får se hur trött jag kommer vara bara i och med att jag inte kunnat sova så länge som jag velat denna helg :/ Men efter att ha jobbat en natt kanske det blir enklare att sova ut mer? Vi får se ;)


Till hästarna!


Det var trötta hästar i hagen idag när jag kom och dessutom sjukt jävla varmt ute, superskönt!
Kändes faktiskt som sommar


Jag tog tag i att slå ner trästolpen till öppningen till beteshagen idag, drog mittentråd halva vägen runt för sen tog den slut.

Ska hämta mer nere hos Sanne imorgon och då göra klart det sista, samt fästa handtagen sedan är den KLAR och dom kan få gå över i den =D


Jag hoppas att dom kan gå där hela maj ut minst, men vi får se hur vädret är och hur marken håller sig till det såklart. Jag vill inte att den trampas ner och blir lerig också så att säga.

Men skönt för dom att få komma till denna som även börjat bli lite grön på sina ställen :)


Men jag tror inte jag kommer få Miraz att stanna själv i denna hage om jag ska vara ärlig. Men jag vet ej?
Ska prova och se någon dag. Lär ju vara två så en tex kan gå iväg med Pillan och Sakura och så kan en annan hålla koll på skitungen så att säga.
Men hon kan ju skrika så fint emellanåt och springa köret så jag vet ej om jag törs lämna henne i den i och med att det bara är plaststolpar runt :p


Återstår och ser helt enkelt!


Efter att jag gjort det jag kunde med hagen så plockade jag in en söt Sakura som stod vid grinden och väntade så fint. Sen drog vi ut på en ridtur runt Lönnemossa!
Helt underbart väder och en väldigt framåt och positiv häst =D Inte så jätte kinkig idag, vissa saker tyckte hon var läskigt men gick på väldigt bra. 


Hon stannade emellanåt och kikade runt men gick när jag bad hennne, skönt det :)


Hon har blivit så osäker på vissa ställen och mot vissa saker så man får verkligen prata och pucha på henne, haha

Som med en människa ;)


Tyckte hon var riktigt fin idag dom ggr hon bjöd på, sen kunde hon ligga på en hel del också och sprang då sämre såklart. Men vi är påväg igen och det är huvudsaken!


Idag plinga det även vid tågövergången uppe efter Lönnemossa, och vi var bara några meter ifrån men hon tog det hellugnt även om hon tittade runt och undra vad fasen det var.

Så jag vände om henne, och DÅ ville hon framåt i mer fart men lyssnade på min hand.


Sedan kom tåget och hon skötte sig SÅ bra även om det klunka till tre ggr med tåget... MYCKET beröm fick hon kan jag lova!

Och därefter ville hon inte längre över rälsen helt men hon gick, men gud vad hon letade efter det där tåget... Haha

Så himla söt, sen när vi gått över rälsen så slappnade hon av och insåg väl att det inte kommer tillbaka.


Så nog fan går det framåt åtminstone =D


Blev svampning av henne också, pissblöt under sadeln... Hatar den där padden när det är varmt ute, den ska absorbera svett osv men då borde dom väl inte bli sjöblöta lr? Suck :p

Sen såg jag faktiskt IDAG att man kan byta ut inläggen i denna pad, skitbra! Då ska jag kika på andra ilägg =D


Pillan och Miraz fick softa i hagen idag, Miraz sov mer lr mindre hela tiden när jag var där ute så kändes som hon inte skulle bry sig ;)


Här är en bild från beteshagen från idag :)

 


Här är en sadel jag spanat in så in i norden alltså... Vill haaaaa

Det är en KenTaur Andromeda 

 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards