sakura

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Malin - 19 maj 2013 23:51

Ja då sitter man på jobbet då, blev lite tidig ankomst men vad gör det? ;)

Igår så red jag lektion med Sakura, och det var den bästa lektion jag haft på väldigt länge.
Äntligen en som gör som JAG vill liksom.

Jag vill ju få min sits bra igen, den har ju blivit väldigt väldigt dålig sen jag köpte min bomlösa sadel :p

Så vi jobba stenhårt med sitsen och hitta rätt stöd i handen bland annat.
Sofia gjorde sitt jobb kanon och provar gärna fler gånger med henne för set gick sjukt bra!

Sakura var så duktig och ni vet hur mycket problem vi haft med höger galopp, den var helt klart bäst idag. Bättre än vänstern.

Jag spände mig en aningen ibland när det blåste men jag försökte lugna mig hela tiden.

A red Pillan på en tur och det hade gått kanon också. Pillan hade varit pigg och glad som vanligt ;)

IDAG!!

Idag kom en familj och kollade på Miraz.
Det gick bra, dom söker en sällskapsponny åt deras ponny från 30maj.
Dom håller på och bygger eget stall hos sig och söker som sagt en kompis till deras.

Så allt är bokat där, Miraz åker till dom den 30e, det känns förjävligt men det blir bra i slutändan helt klart!

Så nu helt plötsligt blir jag med EN häst bara. Kommer kännas helkonstigt men nu kan jag komma tillbaka i lugn takt och må bättre.
Lägga ner lite mer på Sakuras utbildning bland annat också.

Spännande minst sagt!
Men det kommer bli superbra detta.

Dock kommer jag längta satan efter att få hem min lilla prinsessa såklart. Men hon kommer finnas 1mil ifrån mig typ så dit kan jag åka hur mycket som helst också.

Nåja...

Red ingen idag, borstade av Miraz sedan tog jag in och fixade Pillans sår och sådär.
Sakura fick gotta sig i hagen bara!

På slutet mocka jag ur lite i hagen också. Den är hyfsat plan och torr så det går att mocka den åtminstone :)

Får se hur morgondagen blir ;)

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards