sakura

Alla inlägg under mars 2010

Av Malin - 24 mars 2010 19:15

UPPDATERING OM PILLAN:
Fick sms av Jenny om att Pillan var betydligt bättre idag, ingen feber och hon gick även bättre. Så det var positivt sa veterinären, nu ska dom hålla kontakt ca varannan dag osv.

Min lilla flicka, önska verkligen att hon var här NU alltså. Inte alls kul att ha henne 18mil ifrån mig när hon inte mår bra.
Jag mår skit för det iaf!

--------------------------------------------------

Idag blev jag hemma, min rygg värker som satan alltså :( Att mocka i torv slits för mig :(
Min läkare skulle bli tokig på mig om hon visste att jag mockar i detta tunga matrial :p
Får inte ens mocka i spån som är LÄTT!

Jag fick ju givetvis lov att åka ut till Sakura fast än jag varit hemme, tror både L och C jobbar eftermiddag idag så jag har ju eftermiddagspasset samt kvällen. Så var ingen ide att kolla om någon kunde fixa henne.

Så jag tog faktiskt och tömkörde med, med nya travselet inkl bröstan. Men bröstan är fan för stor. Suck! Men det kanske kan gå för det? Jag vet ej...

Rockard väntar jag med nu, har jag bestämt.
Räkningen för Pillan lär ju dimpa ner i lådan snart och den räkningen vet jag inte ens om jag vill öppna, hahahaha
Men vad gör man inte för sina djur?

Nej detta får vara det.
ha det gott allt folk!


 

Av Malin - 23 mars 2010 19:15

Jaha dagen idag var sådär måste jag säga!!!
Blev uppringd av Jenny som säger att Pillan är halt, jaha tänkte jag. Shit vilket ben? Ja bakbenet såklart dock ej långt upp så det var sjukt skönt.


Första som slog mig var, är det från smällen vintern 2008 då dör jag, hon har ju varit ren i över 1år nu och helt underbar. Man har inte ens märkt av att hon var svårt skadad då.


Nu var det i skenbenet på höger bak, väldigt tjock i benet sa hon oxå och hon ville inte alls stödja på benet. Sen visa det sig att hon hade hög feber, över 39 grader, så vi försökte jaga rätt på två av mina veterinärer som jag tycker om, varav den ena en av sveriges bästa veterinär och som har speciallområde på hältor.


Tyvärr var ingen av dem kontaktbara, så jag fick väl en utskällning av någon i stallet som jag inte ens vet vem det är :o Hon sa att jag måste ju ringa ut en veterinär (JA VAD FÖRSÖKER VI MED??) och så sa hon, fattar du inte att din häst har himla ont osv.


Jo fattar jag väl, fattar inte hur man har mage och vräka ur sig detta? Jag finns dessutom 18mil ifrån och kan inte ens se hur hon ser ut osv. Jag får bara gå på dom grunder som dom i stallet sa och jenny..


Det var jävligt rörigt för Jenny sa EN sak och sen bitchen en annan sak, klart som fan att jag blir arg på bruden som skäller ut en, jag ville först pch främst se om mina veterinärer gick att ringa ut, men det gjorde dom ju inte så givetvis får man ringa ut en annan då, jag är väl inte dum i huvudet?
Trodde hon på allvar att jag tänkte skita i att ringa ut en?


Jag blir så matt.....
Så detta hindrar ju mig från att kolla till Pillan i helgen, för den bruden är den sista jag vill se så är det bara.
Då kommer jag förmodligen skrika och svära, så vi får se hur jag gör i helgen OM jag kommer dit..


Veterinären ringde upp mig efter att hon varit och kollat Pillan, hon kolla igenom henne noggrant och konstaterade att hon inte hade några sår, hon hitta skorpor men dom kändes mer som dom satt i pälsen.


Så det hon tror är att Pillan fått sticksår någonstans som utvecklat infektion, som bidragit med hög feber, hon hade över 39 grader innan veterineren kom dit, när veterinären kolla henne hade hon 38.6 så det var bra att den gått ner.


Hon fick lite saker och ska nu gå på en penicillinkur i 7 dagar, sen får vi se om hon ska få mer.
Men idag skulle dom ringa henne igen och säga om febern gått ner något från igår för det skulle vara ett plus isåfall.


Sen berätta hon saker som gjorde mig rasande, att ingen kontaktet mig om detta gör mig super arg för det är sådant en ägare SKA veta!!!


Tex att Pillan gått själv ett tag nu, VARFÖR då????
Sen att hon redan på måndagen visade lite hälta i bakbenet, jaha.. Då skulle jag ha ringt ägaren och frågat vad ska jag göra, och ja... Jag skulle låtit henne stå INNE dagen efter då eftersom vi vet att vi hade ett rent helvete för över 1år sedan med att få bort en rejäl fucking skada sen en idiothäst kicka min plutta!


Sen fick jag även veta att Pillan varit stel i bakpartiet sen månadsskiftet, det är snart en månad sen det börja. Då kan man oxå börja undra sig, har man ridit henne för hårt och inte stretchat benen ordentligt för det är ju ett måste på Pillan eftersom stelhet kan bidra med rejäl hälta oxå.


Så nog är jag arg minsann.... Så gör man bara inte!!
----------------------------------------


Sen lite om Sakura då, blev inte alls mycket. Blev försenad dit, kom efter halv åtta någon gång så då mocka jag och fixa allt, sedan fick hästarna komma in.
Jag fixa käk och sådant till Sakura.


Sen borsta jag Sakura lite, provade nya selet som sitter KANON :D
Nu fattas bara en vagn, men jag har en på G så det är superskönt. Vi får se hur det blir med det.


Får även tillbaka över 4800kr på skatten i Juni =D
Och ja, en mindre bra lön får man imorgon, blääääääääääääääääääää


Men så är det ibland!


Aja, må väl alla!!!

Av Malin - 22 mars 2010 19:15

Saknar min älskade Pillan, vi får se vem hon hamnar hos i slutet. Många intresserade iaf och det känns bra =D

För övrigt så tog jag en promenad med Sakura idag, C skulle rida sin ponny på en liten tur så jag följde med.
Gick toppen, hon stanna inte lika mkt nu, han går ju bakom så hon vill gärna stanna och vänta in honom så hon får hälsa men det får dom inte. Inte när C sitter på ryggen satt säga!

Småtjurig är hon med så jag tror hon kommit in i en växtperiod, så jag tror hon kommer växa lite under sommaren, tänk om hon kunde växa ca 5-10cm till i höst. Jag skulle bli överlycklig!

Men nu är hon iaf 145cm i fram och 148 bak så det är något :D Hon når absolut 150cm så att säga.
Ocg hon känns stor plötsligt, hon är inte så liten längre, hahahaha

Min gullegris!!

Sen kan jag meddela att det inte blir något köp av vagn på fredag :(
Fick mail idag om att sambon tyckte dom skulle ha den kvar eftersom dom fått igång ardennern deras så han går och köra!
Jag blir SÅ ARG!!!!

Men men, får söka vidare helt enkelt!
Imorgon ska jag och köpa ett nytt travsele iaf till Sakura =D Perfekt!!
Då slipper jag slänga ut flera hundra på nya delar, hahahahaha

Av Malin - 21 mars 2010 18:32

Idag blev det inte mkt med Sakura. Tvätta rent såret som hon lyckats riva upp när hon sprungit i hagen. Känns som såret aldrig kommer läka helt ungefär men det hoppas jag väl.
Kul att åka på utställning i sommar och ha ett jäkla sår där med :o

 Vi har dessutom fått en MASSA snö ca 1dm med snö om inte mer till och med. Men det hoppas jag försvinner snabbt.
Jag menar vi har ju haft vår hur länge som helst, senast igår med 15+ grader och sjukt skönt ute.

Uscha...

Lite bakis har man varit men inte som man brukar så det är ju skönt =D
Kollat på film med älsklingen och käkat pizza oxå, har även fixat hästvakt till Sakura så nu är det bestämt att det blir Örebro på FREDAG!!
Dock blir det sena tåget dit eftersom jag måste ta emot rockarden jag skaffat och fixa Sakura då...

ääh ja det får väl duga :p

Av Malin - 20 mars 2010 18:30

Idag blev det tömkörning, gick super duper ännu en gång =D
Hon lyssnar fint och gick på bra, vi trava en hel del igen. På vägen hem busa hon liiiite men inte alls mkt. La dock av när jag sa åt henne, vill inte ha någe busheter vid tömkörningen!

Jag och Z var dessutom upp och kolla på skidspelen, Charlotte Kalla och Anna Haag och alla dom dära.
Vi stod bra när starten gick sen gick vi upp mot mördarbacken och fick Charlotte Kalla bredvid när hon åkte uppför, sjukt kul och se henne :)

Sen blir det lite fest, Z som bjöd på lite så man kan ju inte tacka nej ;)
Krogen blir det åter igen.


 

Av Malin - 19 mars 2010 19:09

Idag var det en LÅÅÅÅÅÅÅÅNG dag på jobbet, tiden gick så fruktansvärt sakta alltså. Hahaha
Pizza till lunchen med, mumma ;)

Aja, stallet efter då jag hade middagsfodringen.
Mocka och dona med allt. Mocka även ur all skithö hon lämnat i hagen.

Och under den tiden så ville hon vara vid mig en hel del, drygt nog :p
Hon ville busa med så då fick jag väl busa. Hahaha

Sedan så tog jag in henne och borsta och fixa. Satte på alla grejer och gick ut och tömkörde.
Jag tömkör direkt innefrån stallet och iväg och sen hemåt, behöver inte alls leda henne något nu som jag fick göra hos S...

DET är skönt!
Idag fick hon oxå massa belöning då hon var sjukt duktig, som hon var idag får hon mer än gärna vara ALLA ggr jag tömkör henne.
Men pigg som satan är hon, trava heeeeela tiden ville hon. Hahahaa

Men hon lyssna perfekt på mig och inge busheter så hon har nog lärt sig ett och annat sen bakut sparken och faderullan.

Kanon bra gick det som sagt, sjukt nöjd!!!

Må väl alla!!

Av Malin - 17 mars 2010 21:29

Jag har ev hittat en ful gammal rockard som jag kan ha till en början nu med Sakura.
Den är lite tyngre med vilket jag känner är ganska bra (inte lika vältbar OM något skulle hända).

Den kommer dock målas om osv OM jag skulle köpa denna.
Jag får den dessutom hemkörd mot en liten peng, dock så vill hon komma redan nu på FREDAG med den, och då har jag inga pengar (får ju lön den 25:e)

Så nu jagar jag pengar, hahahaha :p
Känner mig usel, men när jag äntligen hittat en i bra prisklass för det jag söker i början så är det klart man inte har pengar, alltid så! Suck :(

Idag blev det inget med Sakura, myste lite med henne i hagen =D

Må väl alla!!

Av Malin - 16 mars 2010 21:06

Promenix idag med Sakura, himla trevligt var det.
Vi gick till forsen och kika på några grabbar som paddla kanot :)

Sedan så tog vi en massa trav på grussträckan oxå, öva stopp, skritt och trav. Galoppen går det inge vidare med att få fram.
Inte alls lika lätt för den som när hon var yngre. Hur lockar man fram den tro.

Imorgon får hon fasen stå :p

Just det, har två intresserade fodervärdar på G till Pillan, en tjej som har eget stall osv.
Den andra har jag ej hört någe mer från men det kommer säkert.

Sen har jag ju sugna medryttare här i Falun.. Men ingen fodervärd!
Hm, klurigt klurigt!

pling!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards