sakura

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Malin - 1 mars 2010 18:15

Känns så konstigt att inte åka ut till Sabina längre :o
Utan jag och David tog en tripp till ÖB efter jobbet där jag fick lov att köpa murarhink + två småhinkar man kan ha kraften i till Sakura. Murarhinken är såklart till och ha vatten i i hagen :)

När jag kom till stallet så gick jag in och lämna lite saker sen kom jag ut för att hämta kärran då hör man Sakura skrika <3 och så kom hon travandes super fint....

Ja då blev hon lite glad för att matte var där, tänkt vad taskig jag är som lämnat henne själv på ett helt nytt ställe.
En främling som tog ut henne i morse och som gett käk i hagen, sen på eftermiddag och nu vid insläpp är det en annan tjej.

Hihii, blir bra.. Hon behöver hanteras av flera än bara mig. Hon behöver lära sig att folk/människor inte är farliga utan att man kan lita på dom utan att behöva en tid för att få förtroende för en.

Hon hade då käkat upp allt hö, lämnat lite i boxen från kvällshö men i hagen är det i stort sätt rent så hon fick lite till av mig när jag drog vid tjug i sju.

Imorgon ska jag nog ut på en liten promenix med Catarina, hon ska tömköra sin shettis då tänkte hon. Hon ska börja visa mig runt lite så jag vet vart jag sedan kan gå med Sakura.

Och sen blir det nog att jag kommer köra Sakura när hon rider sin :)

Härligt att man lärt känna en där ute så man har någon att vara med ibland :)

Men för övrigt, Sakura var lite orolig/nervös när jag tog in henne i stallet så hon trampa runt och kolla runt i början. Stängde av fläckten så det blev bättre då. Dom andra två stod i hagen på baksidan av stallet och skrek efter Sakura så hon skrek tillbaka givetvis.

Men hon lugna sig snabbt när jag prata lugnt med henne!
Var lite svårt och borsta henne idag, istappar här och där och längst benen var det snöklumpar som satt hårt med så det blev piggborste och den gillar hon inte riktigt när jag är på benen (obehagligt kanske?).
Men det gick faktiskt bra, till sista bakbenet!
Det sluta med att jag tog och höll i det och efter några försök med att komma loss så drog hon till med en liten spark och hon träffa mig på vaden :p

Så jag är lite röd och svullen, tror hon pricka rätt på muskeln med, ibland blir det lite haltning när man går, hahaha

Må väl alla!
Ps, idag kom mor och Diva upp :D


 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards