sakura

Alla inlägg under februari 2014

Av Malin - 28 februari 2014 16:24

Ojoj gårdagen var en väldigt trevlig dag men snacka om att jag blev trött alltså :p

Jag vaknade för det första 06 på morgonen helt utvilad, kändes helt underbart men enligt mig lite för tidigt. Men jag låg väl och spela lite på mobilen i väntan på att Davids kl skulle ringa, gick upp med honom.


Låg väl i soffan och såg på lite serier och film i väntan på att Sanna och resten skulle höra av sig, vi skulle till Ikea och kika runt lite =D

Och där var vi halva dagen kan jag tala om, vi satt och käkade på resturangen bland annat mitt i allt. Dels för att Emmie behövde käka också men sen för att vi var hungriga. Så nu har man invigt den ;)


Sedan var vi och handla på Jula och sedan på mataffären och till sist tog vi oss ut till dom i Svärdsjö, jisses vad jag var trött när vi kom hem dit, höll på och somna i bilen på vägen hem bland annat.


Och kan tala om att jag somnade i soffan på slutet innan jag skulle gå till bussen och åka hem, antar att det blev jag som somnade istället för Emmie som dom i samma stund försökte få och sova. 


Sen somnade jag på bussen hem också, helt otroligt. Så sjukt trött så jag la mig direkt när jag kom hem, somnade strax efter 21!


IDAG hade jag morgon i stallet så var upp tidigt då med.


Blev att longera lillgrisen och det gick väl bra måste jag säga, busig och glad så hon fick springa av sig och busa av sig tills hon lugnade sig och då avslutade jag.

Hon busade på ganska så rejält och man såg hur kul hon tyckte det var =D Lyssnade trots det bra på mig vilket kändes bra.


Sen mitt i allt så hände något konstigt, något som varken jag eller hon var berädd på, haha

Plötsligt så satt på ner på rumpan :p Vet inte vad lr hur det gick till för det gick så fort och plötsligt, kul såg det ut med speciellt när man såg hur förvånad/chockad hon blev över vad som hände.


Men upp igen och sen kom hon fram till mig med mulen i ansiktet så hon fick en puss och klapp på halsen, jag stod bara och skrattade emellanåt. Tror hon skämdes lite med, hahaha


Gick en vända in i skogen som avslutning =)

=)

Av Malin - 25 februari 2014 21:10

Idag har jag varit så sjukt jävla trött :/ Började ju 23.00 igår och tydligen så tyckte min kropp det var superdrygt, iof sov jag bara 5 timmar igår också så det kan mycket väl ha varit något sådant, haha


Nåja Sakura fick komma in vid halv sju idag, fick lite bonushö i boxen osv. 

Hade absolut ingen ork för att rida lr dyligt så där sprack det jag lovat, att hålla igång henne nu :/ Så bra va?


Blä, sista natten idag och den vet jag inte ens om den blir rolig... Måtte den gå fortare än igår...

Av Malin - 25 februari 2014 07:48

Kör väl en uppdatering nu på morgonkvisten då jag glömde skriva igår kväll, var in och kikade men glömde helt av att skriva några rader, skyller på den lilla sömna jag fick igår.


Jag och Sakura var ut på en liten ridtur iaf, dock blev det ingen lång för det var lite annat som hände i stallet så det blev tyvärr lite utdraget innan jag ens kom iväg :(

Men det blev runt byn iaf, cool och lugn i början. I skogen blev det lite trav och en kort galopp där hon busade till lite granna, knappt märkbart dock.


Sedan blev hon däremot trippig och ville mer så fick jobba henne lite för att lugna ner hennes nerver lite. Men tog sedan några fler travsteg vilket var superkul givetvis, inne i skogen tyckte jag dock hon kunde gå innan man kommer ut på grusvägen igen, men hon började skutta och ha sig och tyckte att man minsan kunde trava lr galoppera men istället fick hon jobba och gå i vattenpölarna ;)


Väl ute på grusvägen började hon skutta och ha sig IGEN så då blev jag riktigt förbannad och röck till ganska hårt :S Hon lugna sig hyfsat men valde att trava henne då det funkade bäst så därifrån var det i stort sätt trav hela vägen hem, även igenom lilla skogen :p Bara några få ställen där vi fick lov att skritta.


Superpigg häst som verkligen behöver ridas och arbetas nu, inge mer slött här. Har ju kört väldigt lugnt dels för att inte pressa henne (med hennes humör) osv men tror det varit lite för lugnt nu, haha


Idag får vi se vad dagen erbjuder sig. Jag ska orka upp ur sängen och ta mig ut... Får se om det blir någon ridning!

Av Malin - 23 februari 2014 22:25

Yes, jag får väl köra en liten update över vad som hänt från sist.


I Torsdags så hade A Sakura och hon hade tagit sig en ridtur på en ca 40-45min och det hade gått så himla bra med allt.

Dom skrittade bara och så jobbade hon med halter osv för att se hur bra Sakura lyssnade på henne osv.


I fredags så var jag ut en snabbis och fixade allt, hann tyvärr inte göra något med Sakura dessvärre.

Åkte till Örebro med ett flyttlass nämligen.


Lördags så hade A henne igen och då var dom ut på 1 timmes lång promenad tillsammans med henne kille och barn.

Även här hade allt gått så bra så, Sakura hade blivit rädd och fjantat en sväng på vägen hem men hon fick styr på henne till slut. Vet inte om det bara är test? Vi får se om det blir något mer.


Idag så blev det inte mycket mer än att fixa allt i stallet OCH städa hela jäkla stallet, sen fick jag även ta L kvällspass så det blev ingen ridning för jag hann inte med det.

Men jag hann borsta av tösen iaf =)


Nu ska jag snart åka och jobba och jag känner inte alls för det, har så förbaskat ont i ryggen och huvudet. Känner mig mer död än levande just för tillfället.

Flytten av alla saker tog död på mig och städningen i stallet idag tog ännu mer på ryggen :( Bara att knapra tabletter och hoppas jag överlever natten!

Av Malin - 19 februari 2014 21:21

Började snöa lite smått när jag åkte ut till stallet idag, och mer blev det givetvis när jag kom ut i stallet.


Blev lite massage av hästen idag men det övergick till mer stretching av alla benen istället. Sakura stod och njöt iaf så det var väl bra det ;) 

Märkte av lite spänning/öm/stelhet i höger bakdel, vart vet jag inte riktigt men gissar uppe vid korset lr ben/rumpan. Gick att stretcha bakbenet framåt, röra i cirklar och hålla uppåt med det men det var lite jobbigt att sträcka ut benet bakåt så jag fick mig en liten lätt smäll på sidan om armen som låg mot hoven.

Men absolut ingenting farligt, mer en markering att det var obehagligt/jobbigt att göra det.
Så ska fortsätta med strechingen i några dagar och se om det blir bättre, annars får en massör komma ut och göra underverk med henne ;)


Nåja, longerade henne lite på banan med. Dock bara en stund och i skritt, det var stenhårt i paddocken så det var ingen ide till något annat. Hon lyssnade i övrigt jävligt bra på kommandona osv =)


Imorgon har A henne, får se hur det går!

Av Malin - 18 februari 2014 21:52

Idag var jag hästvakt åt lille Prince då Moa behövde plugga till ett prov hon ska ha :)

Lilla söta Prince är inte till något som helst besvär, går väldigt fort och fixa all hans saker kan jag säga.


Nåja när jag var klar med allt så plockade jag in sötgrisen och gjorde henne kvar, eftersom det var ganska kyligt och hårt ute så tog jag bara en liten barbacka tur  med bara grimma :) Red den lilla vändan i skogen dessutom (då slapp jag ta på alla reflexer) :p

Så vi var ute i ca 15min kanske? 20max... Men det var mysigt =) Min lilla fina häst.


Hon har varvat ner otroligt mycket nu, redan innan jag åkte utomlands så nu hoppas jag det håller i sig. Jag vill ha tillbaka min fina tjej. Hon är inte tillbaka helt men hon är tusen ggr bättre och man har inte några direkta problem på gången längre.

Hon kan små tjafsa ibland med hovarna men det är inte mycket, jag oroar mig dock inför hovis. Jag hoppas hon kommer sköta sig!


Okey det var dagens update, imorgon får vi se vad som erbjuds. Kan ju ev börja snöa imorgon kväll så vi får se om det blir ridning eller något annat skoj. 


=D

Av Malin - 17 februari 2014 14:36

Idag blev det ÄNTLIGEN en ridtur i det fina vårvädret, ja man får njuta av det så länge det varar för snart är det väl snöstorm igen lr mer blött :/


Utlsäppet osv gick väldigt smidigt och lika så allt annat så jag var helt klar i stallet vid 10 tiden idag =)

Jag tog en ridtur bort tll Sveden och Sakura var riktigt trevlig idag. Väldigt avslappnad ridning och lyssnade fint. Skrittade mesta biten men det blev lite travarbete också samt två fina galopper. 


Kändes riktigt mjuk och fin, lugn bland annat och inga busheter för sig.


Däremot fjantade hon till sig när vi mötte en bil på grusvägen, på hemvägen. For nästan ner i diket och jag vet inte vad hon gjorde, haha

Hon i bilen stod snällt och väntade tills vi typ kommit in i skogen :p Så ja hon blev lite busig på gräsvägen där, hur det nu kommer sig.... :p


Imorgon hoppas jag på ridtur igen, lika så på onsdag och sen är det A på torsdag och lördag :)
Så på fredag blir det en vilodag alt promenad lr något enkelt bara för att få komma ut kanske.


 

Av Malin - 16 februari 2014 17:40

Idag var A med ut till stallet och allt har gått riktigt bra, Sakura har skött sig så fint men hon testade A lite granna iaf.

Dock inget farligt!


Hon fixade i ordning Sakura och sedan så gick hon på en promenad med henne efter hela grusvägen efter vattnet, skulle tro att dom gick bortåt backen och sen vände hemåt igen.

Sakura hade varit lite chicken att gå och lite misstänksam till vem A var och varför hon skulle gå med henne men det släppte ganska snabbt.


Jag fixade allt i stallet medans dom var ute, jag passade på att mocka ur lite skit i hagen med, två kärror blev det idag, får se om jag gör något mer imorgon också, beror på hur trött jag är, haha

Har morgonpasset imorgon ;)


Och vet ni vad, imorgon SKA jag ta en ridtur. Så vädret måste tillåta det för annars blir jag lite less :/

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards