sakura

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Malin - 16 februari 2014 17:40

Idag var A med ut till stallet och allt har gått riktigt bra, Sakura har skött sig så fint men hon testade A lite granna iaf.

Dock inget farligt!


Hon fixade i ordning Sakura och sedan så gick hon på en promenad med henne efter hela grusvägen efter vattnet, skulle tro att dom gick bortåt backen och sen vände hemåt igen.

Sakura hade varit lite chicken att gå och lite misstänksam till vem A var och varför hon skulle gå med henne men det släppte ganska snabbt.


Jag fixade allt i stallet medans dom var ute, jag passade på att mocka ur lite skit i hagen med, två kärror blev det idag, får se om jag gör något mer imorgon också, beror på hur trött jag är, haha

Har morgonpasset imorgon ;)


Och vet ni vad, imorgon SKA jag ta en ridtur. Så vädret måste tillåta det för annars blir jag lite less :/

Av Malin - 16 februari 2014 00:10

Idag blev det att påbörja 50/50 med hö och hösilage, hon fick på em samt kvällen så nu får vi se hur den invönjningen går. Kan säga att jag längtar tills man har bara hösilage, för det blir mycket spring upp och ner eftersom hösilaget står nere och hö på höskullen!


Sakura åt med god aptit, men säg någon gång hon inte gör det? Haha


Nåja, det blev ingen ridning som jag hade tänkt mig. Lite oväder med snö och snöblandat, väldigt blaskigt ute också samt att Sakura inte fick täcke på sig i morse så jag ville inte direkt lägga en sadel på hennes blöta rygg.

Men jag tog en promenad i skogen tillsammans med Moa och Prince, Moa red dock :)


Kändes liiiite konstigt att gå medans hon red, haha


Imorgon ska A följa med ut, hon kommer att fixa och gå promenad med Sakura medans jag fixar med allt i stallet.

Tror det blir riktigt bra faktiskt, så vi får se helt enkelt hur det går imorgon. Sakura har varit himla trevlig ett bra tag nu så jag hoppas hon är snäll mot A imorgon med =)



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards