sakura

Alla inlägg under november 2011

Av Malin - 29 november 2011 19:47

Idag blev det vila för Sakura, det har spöregnat och hon har inte haft något täcke så då fick det vara! Iof hade jag kunnat rida barbacka med regnbyxerna men så långt tänkte inte jag :p


Jag har mest varit fullkomligt aptrött efter jobbet så jag hade ingen ork i vilket fall och det är inte kul när det blir så. Jag vill inte att min flicka kommer efter i träningen för det, hade kunnat longerat/tömkört också eller bara tagit en promenad med lite tänkande i.


Nej jobbet tar musten ur mig och jag vill bara bort från det. Har idag mailat Jysk, Rusta, ÖB och bussgods för och se om dom behöver någon hjälp. Jag ska fortsätta med fler ställen, kommer nog söka en hel del i Örebro för får jag chansen så flyttar jag gärna tillbaka dit alltså.


Pratat lite med Sarah om Pillan och jag tror hon tar Pillan helt när Amelia slutar efter vintern, jag satte sista mars på kontraktet för mig och Sarah, men det kan likaväl bli tiidgare/senare. Vi får se helt enkelt!

Jag är mer än nöjd med Sarah, jag älskar hennes personlighet och välvilja. Hon är så frukstansvårt mån om hästarna, hon sköter allt väldigt bra.


Vi var och hämta ut sadeln idag, äntligen :p Och inspäningstyglarna :)
Så jag lär testa dom i helgen och se hur det går! Blir nog longering/tömkörning på fredag igen isåfall . Sen ridning lördag och söndag. Så veckans schema blev inte alls som jag tänkt.


Onsdag och torsdag händer ingenting med mina två flickor för jag ska jobba övertid! Inget som glädjer mig men det är lite extra pengar! Snart är det ju även två lördagar som man ska jobba också. Känns inte som någon vidare fritid utan det är bara jobb som gäller.


Blir dött här ett tag men det får väl vara så!

Av Malin - 28 november 2011 19:20

MÅNDAG!


Veckans schema kommer här...


Måndag: Longering

Tisdag: Vila

Onsdag: Vila

Torsdag: Vila

Fredag: Ridning

Lördag: Ridning

Söndag: Ridning


(Ändrat 29/11)

Så ser det ut för veckan!


Tog mockningen idag då Sarah gjorde premiär på avramling idag, gjorde illa armen ganska mycket så hon kunde ej mocka :/
Tog sin tid och kärror blev det :o Fyllde på med 3 hinkar vatten också!


Sedan skötte jag om benet på lillan och myste med henne lite :) Goshäst!


Sedan tog jag in Sakura och borstade henne och myste lite, sedan tog jag med henne ut till lilla beteshagen och skulle longera.


Kan säga att det gick inte alls bra :p Hon var ÖVERPIGG, hon for runt i trav och galopp men mest galopp. Nej hon var fan mer i luften än på marken så när jag väl fick henne någorlunda lugn och ett varv i skritt så la jag ner det... Hon verkade inte alls ge sig med sin överenergi.


Imorgon ska jag rida och hur ska det sluta? Jag kommer säkert sitta på marken, blir nog bara skritt och trav, hahaha

Av Malin - 27 november 2011 20:52

FÖRSTA ADVENT!


Idag blev det alltså hemfärd till Falun :( Jag blir fan deprimerad varje gång jag ska hem, jag gillar Falun på ett sätt precis som Örebro men jag saknar Örebro och familjen en hel del alltså.


Petra och Eddie kom över till mamma idag, så vi fick upp mammas nya vardagsrumslampa i taket, kanonsnyggt blev det! Sedan tog jag och möblera om på Michelles rum medans Petra och mamma fixade mat. Eddie var med mig emellanåt på rummet.

Vi gosa en massa också, han ska kramas och pussas mycket nu och han är så förbaskat SÖT den ungen! Jag ville ta hem sötnosen alltså men det blir svårt eftersom jag inte kan ta med han till jobbet :/  Haha


Aja jag och Mica tog kvart i 4 tåget hem och det gick väl bra :) Fick dock ej med mig mattan hem eftersom vi fick lite påsar och skit med oss. haha

Så den står kvar hos mami trist nog!


När vi var på Ikea igen igår så blev jag mer fäst i den soffan som jag vill ha där, jag vill ha den och det är fan nu! Ååh vad irriterande det är att inte kunna köpa den nu. Vi kom överrens om att inte köpa några nya möbler förens vi flyttat men vi har iaf köpt ny tvbänk och nya bokhyllor och nu en ny matta också :/

Jag lovar, soffan kommer komma snart också men det blir trångt för den får liksom inte plats här eftersom den har schäslong!


Jaja, hittade på en snyggt köksbord i typ en sådan modell jag vill ha också =D 6 platser dock och då lär vi behöva ett stort kök :p


Jaja, vi kom hem i ett riktigt snöoväder kan jag lova, tyvärr blötsnö/kramsnö så det blev en massa slask vilket är trist! Det är fortfarande plusgrader och sådant så ja... Kylan kan få komma igen i lagom temp så kan snön sedan få komma, det är trots allt FÖRSTA ADVENT idag!

Av Malin - 27 november 2011 01:22

FREDAG!


Idag så var vi på Marieberg, jag, Mirre och Moder åkte dit på eftermiddagen, började på Ikea och tog oss butik efter butik framåt. Bland annat godisbutiken där vi köpte en MASSA godis :p Mums! Sedan blev det en sväng förbi Hööks där jag köpte dom där varma stövlarna som många tycker är så supervarma och sköna (dock fula). Och nog kändes dom varma måste jag säga =D
Sedan så köpte jag mig ett par riktigt fodrade ridhandskar med för en gångskull, var ett tag sedan nu ;)

Ska väl inskaffa riktiga ridbyxor inom kort då? Hm, nu hjälm såklart med!


När vi kom hem från MArieberg vid 18 tiden så kom Mica strax därefter tillsammans med DIva! Så då gjorde vi oss klara för att sedan få skjuts utav Rickard hem till dom där vi skulle ha myskväll.
Petra bjöd på riktigt god middag, en gryta som jag nu inte minns vad det hette :/ Attans! 

Sedan blev det massa snacks av allt möjligt till lite Idol!


LÖRDAG!


Det blev Marieberg idag igen, dels för att vi inte hann med allt igår och sen för att Mica ville dit också :) Så vi gick upp tidigt idag för att åka dit, så idag har jag shoppat ny maskara, vinterdojjor som påminner lite enligt Pippis skor enligt mig själv men dom kändes varma och dom var sköna så det fick gå ;)
Sedan blev det hårfärger och BH. Försökte även hitta gummiring till telen men hittade ingen jag ville ha. Trist nog!

Sen hämtade Petra oss för jag var in på Ikea igen för att köpa en matta :) Det blev en klarblåmatta i stl 133*195, ville köpa större men den blir förstort nu iaf. Får köpa en ny längre fram helt enkelt.

Köpte present till Lukas, en Bakugangrej sen fick han pengar också eftersom han vill köpa ett Wii, han fick ju en plattv utav mor och far, en 32"... Så nu vill han ha ett Wii också, hehe
6år gammal och får sådana där finfina grejer!

Kalas idag efter allt, mycket gott och mys och sen blev det kortspel och massa mys och skoj innan vi tog oss hem.

Nu på kvällen har vi möblerat om i vardagsrummet hos moder och sen färgat håren :p Jag och Mica!
Blev rätt najs :)

Av Malin - 24 november 2011 22:42

ONSDAG!


Örebro! David körde mig direkt till Borlänge station så jag tog tåget därifrån kl 16, jag sov en heeel del på tåget. Helt jävla slut var jag alltså och jag gillar inte att sova på tåg, iaf inte nu när man har metallplattan i munnen, den gör bland annat att jag dreglar en massa :( Så det är lite pinsamt faktiskt.


Vaknade en gång av att jag dregla, suck :p Men det såg ingen tur nog...!


Väl hemma hos Mami, hon stod och lagade mat när jag kom in och Michelle var ute med kompisar.
Efter maten blev det och kika på  lite avsnitt utav Gossip Girl! Och sen några Supernatural, till det käkade jag en del chokladbollar och kolatoppar MUMS!! Köpte utav Michelle, hon säljer för skolan eller något..   


Sedan hittade jag på en ny serie också, råkade jag göra :p Hart and Dixie heter den och den var fan apbra!
Så jag såg några avsnitt utav den med innan jag stängde av vid 03 för att sova ;) 


TORSDAG! 


Idag har jag tagit det luuuuugnt hela dagen kan jag säga, haha!
Mor jobbade ju natt så hon la sig runt 11 tiden och jag vaknade strax där innan så jag låg vaken där och messade med Sarah en del.


Fick svar utav Jonny om banan, han lät dom som hyr bestämma och dom vill inte att vi ska låna banan, fast att det gäller några enstaka ggr. Så det var riktigt surt måste jag säga och dåligt för dom använder inte den typ :/ Haha


Strunt samma!


Jag såg klart på alla avsnitt utav Hart serien och sen Supernatural, bara degat hela dagen alltså. Tog mig inte upp och åt frukost förens mamma gick upp, och då hade jag käkat några ckokladbollar och julmust under morgonen och det :/ Blev riktigt illamående efter två mackor och en kopp te.. Hualigen!


Sen var det väl bara och göra sig redo för BIO med älskade Michelle :D
Vi gick som sagt på Breaking Down, del 1.. Kan inte säga annat än kanon bra! Nu längtar man tills sista delen bara som kommer om 1 år :/ Men men tiden lär väl rulla på eller inte? haha


Imorgon ska vi till Marieberg och kika runt, köpa present till Lukas bland annat :o Spännande!
Mica kommer också på kvällen.. Bara jag får behålla sängen så är jag nöjd för här är jag bäddad ;)


Godnatt på er

Av Malin - 22 november 2011 21:24

Japp det blev äntligen av idag, dock i mörker till dess like men vad ska man göra när man slutar sent? Och aldrig hinner med saker och ting....!

Idag hade dom jätte mycket vatten, behövdes knappt fyllas på så det är väl skönt! Mockningen gick hyfsat snabbt, brer ut spånet över hela skiten nu för annars hamnar det så mycket under spånet och det gillar inte jag :/

Mica, Diva och Pontus kom hem på lite fika också :) Mica hade gjort egna lussebullar för första gången och fan vad goda dom blev! Kanon bra gjort utav henne.
Diva fick en ny leksak utav mig och den blev hon kär i minst sagt, hann döda ena ögat på den med. HAHA

Sen blev det en tur ut till stallet igen med David för att rulla ut en bal till, nu har jag 5 balar kvar totalt och det kommer räcka tills mitten av december ev sista veckan i december, vi får se.

Erik skulle höra av sig med hur han tänker göra med min leverans, antingen en stor till leverans eller så blir det små

per månad. Men små gillar jag bättre för annars ska han ha 1500 i frakt också :/ Helt sjukt! Haha 

Av Malin - 21 november 2011 21:05











MÅNDAG!




Här fortsätter vilan för Sakura :) Så jag har väl egentligen inte mycket att skriva om här.


Det var mer och mocka idag så jag antar att regnet fört dom in lite. Vattnet totalslut igen så nu tog jag fram andra byttan igen så får dom fullt med vatten åter igen. Lika bra så, nu är ju plusgraderna tillbaka så dom lär väl dricka en del.


Tog in hästarna och borstade av Miraz och Sakura, gjorde rent Miraz sår också och kollade ryggen på Pillan.
Dom mår så bra alla tre men Pillan har nog ev överansträngt ryggmusklerna igen och kylan gör det inte bättre. Men det blir nog bra till slut.


Idag fick jag äntligen iväg Börjespaketet så jag hoppas jag får mina pengar snart :p Haha
Kommer skicka iväg MIN sadel imorgon samt sadelgjorden som var för lång. Så det blir lite pengar även där!


Veckans schema:
Måndag: Vila

Tisdag: Vila

Onsdag: Vila

Torsdag: Vila

Fredag: Vila

Lördag: Vila

Söndag: Vila


Härligt för Sakura, hon blir lite kinkig när hon får stå men hon behöver smälta det vi gått igenom nu så detta blir bra :)
 

Av Malin - 20 november 2011 19:47

Idag var det inte mycket som hände hos flickorna kan jag säga. Det har regnat hela förmiddagen så det jag hade tänkt mig gick inte riktigt så långt som jag ville. Hade tänkt rida ut barbacka på bägge flickorna idag men dom var ganska blöta så jag kände inte riktigt för den.

Inte kul att bli blöt i rumpan!!
Så det blev bara mockning och fix av vatten.

Senare blev det körning för min del, började på regementet och sen tog vi oss vidare igenom Lugnet :o Sen bytte vi så David körde bort till Ingarvet så jag fick köra runt där, fy vad läskigt alltså men det gick väl hyfsat! Jag är nöjd iaf..

 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards