sakura

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Malin - 11 november 2011 19:11

Idag blev det mycket träna, haha

Sarah hämtade upp mig hemma för att vi skulle prova sadeln osv idag och som jag sa så passa den inte, men den var inte direkt för vid utan den låg på manken :( Annars låg den bra över ryggen osv så det var väldigt synd helt ärligt.

Nya bettet gjorde sitt också, gud så fint hon gick för Sarah som förövrigt red barbacka på åkern medans jag tömkörde Sakura på töm på volt.

Jag började med Sakura så Sarah stod och kikade på :p

Det gick inge bra i början för tömmarna var såååååå långa :( Hade ingen kontroll alls och longerspöt var för tungt och drygt alltså. Satte dessutom tömmarna dumt, satte dom när man går ut och tömkör i skogen vilket blev knas när man körde på volt det bara fasna och trassla :/

Så jag satte ner dom och då blev det bättre, tog ett tag men sen blev jag lite bättre vän med tömmarna dock var det struligt så jag hade inte all konsentration på Sakura vilket är dumt.
Tror det blir bättre om man får vara i en paddock, lite enklare och få en ren volt och inte en som drar ut sig för mycket åt höger lr vänster osv.
TRÄNA TRÄNA!!

När vi var klara så var det Sarahs tur att rida runt oss :) OCh jösses vad det gick bra för henne :D

Hon säger att hon inte har mycket balans barbacka osv men jag tycker hon blir bättre och bättre och sen att det var HON som sa att idag rider jag barbacka det är starkt gjort!

PAsset gick riktigt bra och hon fick lära sig att mana på lite mer och hålla bra tygeltag samtidigt, Pillan gick riktigt fint för henne och Sarah var så konsentrerad och allt gick skitbra!

Så jag tror att det blir med sådant inom kort ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen var det övningskörning då för min del :)

I mörkret, men det gick faktiskt väldigt bra! Dimma och kolsvart uscha!!
Bilmöten, människomöten och omkörning fick man i allt också uscha.. hahaha

Fick två kärringstopp för att jag fega ur, blev nervös och gjorde heeeelt fel. Men efter dom så gick det bättre :)
Känns faktiskt toppen att vi är igång nu, bättre sent än aldrig!

Vi ska köra imorgon igen och sen fortsätta mer och mer! Jag vill ha mitt körkort och det SNART!!
Sarah erbjöd sig att hjälpa mig med teorin också vilket var väldigt gulligt av henne, det betyder mycket. Även Petra har erbjudit sig att hjälpa till :)

Vi är på gång iaf! 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards