sakura

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Malin - 1 november 2011 16:15

Idag blir det ingenting för mina två småflickor, Sakura får vila vidare för vi ska tvätta :/ Usch...

Tänkte skriva lite från igår, jag red nämligen ut med Amelia och jag red Pillan vilket jag inte gjort sen i somras någon gång. Så det var inte direkt igår :p

Börja med en riktigt skitig häst :/ Tog mig evigheter att göra ren men benen gick hyfsat fort iaf så det var väldigt skönt.
Red med allroundsadeln vilket gick kanon, jag hade inga problem med henne. Kunde jobba henne både rakt och i sidled utan problem. Jobba henne mest i traven så flicka lilla blev ganska svettig.

Vi tog iaf vägen runt Lönnemossa, men det långa biten vilket betyder att vi red igenom den LÄSKIGA skogen med lägerplatsen och diket där jag alltid hoppar av för att jag inte vågar hoppa över där längre sen olyckan :o

Min pannlampa lyste inte bra, tur Amelias hade bra batterier i sin... Började iaf med att jag skrek ut (skulle låta lite som en björn) ifall någon eller något stod längre fram vid lägerplatsen det blev ett väldigt högt ljud så jag skrämde både Amelia, Max och Pillan vilket inte alls var meningen... Men lite kul var det :p

Strax därefter så blev JAG skrämd utav Amelia och Max skugga, den kom rakt framför Amelia och fort emot dom så det såg ut som en människa så jag skrek och råka skrämma dom igen :p USCH för den där läskiga skogen, jag kan säga att den är läskig även när det är ljust nu var det verkligen KOLSVART!!!

Rider förbi där och sen hör man Amelia "Maaaalin, hjälp Max stannar han ska kissa"... Hahahaha, fy fan mitt framför hela skiten ställer han sig och ska kissa... Amelia var inte lite rädd inte :p

Sen kom det där jobiga diket, jag valde och hoppa av vilket jag inte gilla... Sa åt Amelia att hoppa av också vilket hon gjorde, TACK!
Så gick vi över först sen kom dom... Red vidare och Amelia tog täten....

Då händer nästa grej, Amelia släpper tjockaste grankvisten rätt på mig utan förvarning. JAG får den i munnen och kämpar för att få ut den för den fasna typ, hela jag åker bakåt och jag tänkte det nu åker jag av :p
Men det gick bra, lite barr och skit i munnen och små rivmärken fick jag... Hahahaha

Fy fan vad vi garva, tog ett tag innan jag ens fick ur mig att jag fick den i munnen för jag garva så mycket!

Så turen var verkligen kanonkul! Men bättre lampor nästa gång och vi rider nog inte där igen om vi inte är många fler :p hahahaha
Hualigen!!

NÖJD med dagen och Pillan skötte sig lika bra som alltid!
Dock märktes det att hon tappat allt som jag och Amelia jobbat upp, hon orkar inte riktigt hålla sig i form och på tygeln, men hon gjorde det kanon för det. Fina flickan! 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards