sakura

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Malin - 4 november 2011 20:48

Idag när jag kom så hittade jag inte på Sakura i hagen och trodde allvarligt att någon snott henne eller att hon rymt :o Lyste med pannlampan inne i stallet, ute vid dom andra och ute i hagen, sen plötsligt så dyker hon upp vid husknuten mot vattnet, där står hon och rör sig inte ur fläcken.... Tror hon saknar kraften, det var hennes livsglädje så hon kommer nog sura ganska länge på mig nu :p

Började med att fixa vatten, inte mycket som behövdes, sedan mocka jag och det var som vanligt igen LÄTTMOCKAT! Tacka gud för att Sarah är som jag, noggran vid mockningen.... Plockar det allra minsta med, det man lyckas vill säga. Ssen samlar både hon och jag det mesta i mitten av spånet, av det lösa så att säga... Då får man bort allt från sidorna.

Sedan blev det storborstning utav Miraz och hon stod lös i gången, riktigt kelen som vanligt :) Tog ett bra tag att komma igenom hela kroppen alltså men det gick ;) Manen var värst och svansen, hahaha
Borstade halva benen, lät smalbenen vara och gick över ner till hovar och karllederna. Tog fram lite godis också för att berömma emellanåt om det gick bra.... (Hon gillar inte att bli borstad nere vid hov och benen)... Denna gången skötte hon sig KANON, inte en rörelse och det är säkert mycket tack vare godiset men om det hjälper så varför inte?

Jag tog bort det värsta, det blöta och dom stora klumparna hon samlat på sig, ville inte dit och vara jobbig när det gick så bra så jag berömde massor och gav sista godis.
Man får ta lite varje dag så kanske det sitter sen :)

Naturgodiset i äpplen gick hem hos Miraz iaf =D 

JUST DET!!!!
Imorgon får jag hem en rockard ;)
Bilder får ni imorgon, ska fota den då och sadeln samt bröstselet är tanken... Hästarna hade varit kul med MEN
det kommer ta tid att borsta bägge trollen :/ Hahahahaha 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards