sakura

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Malin - 13 november 2011 18:44

Idag blev det en otroligt mysig ridtur med Amelia!!

Åkte ut i tid idag medans solen lyste och allt, jag mockade åt Amelia och fixade vatten för hon var tydligen inne och bakade brownies :p MUMS, hennes är så himla goda alltså!

Tog ett tag innan hon kom ut, men när hon väl gjorde det så borsta vi och dona med hästarna, när vi sedan skulle iväg så hade det börjat skymma :p Hahaha helt otroligt, vette fan hur lång tid det tog för oss att göra iordning hästarna men LÅNG tid!

Sen ut och rida då, red mot läskiga vägen och sen svängde vänster som när jag red med Sarah!
Mycket mysigt och mörkt blev det, haha
Vi stannade och fika faktiskt, men vi glömde ju även grimmor och grimskaft så det var lite smådrygt :p Men det gick väl...

Red sedan vidare hemåt, tog genom skogen istället för lönnemossa vägen... Lite trevligare :)

Så jag är nöjd, Pillan var riktigt het på gröten dock.
Märks att hon börjar få styrka och muskler igen då blir hon så dryg för hon kräver mycket jobb då.

Hon behöver träna växeltempon, skritt, till trav, trav till skritt, trav till galopp osv osv, sedan skänkelvikningar och form och böjning. Även mycket galopp skulle vara bra =D Så hon får träna en massa och bli lite trött ;)

Men det kommer :D Hehe

Mycket trevlig dag iaf!! 

Av Malin - 13 november 2011 18:15

Igår var det full rulle minst sagt alltså :/

Började med att vi åkte till stan vid 11 kanske det var, fick för mig 10 men då gick nog jag upp :p Men vi åkte ganska snart därefter faktiskt för jag skyndade mig.

In till Stadium för karln skulle kika på lite träningskläder, snowboardsskor och diverse saker... Glömde såklart mitt rabattkort hemma så vi tog och åkte till Hofors istället för att byta sadlar (min sabine mot en globus clic), tyvärr passa inte min sabine sadel varken hennes häst eller hennes kompis häst, mysko nog. Men men sånt är läget!

Vi ska byta tillbaka dom men jag vet ej när för jag lär ta mig till Hofors igen och möta henne!

Jag tror även Sarah köpt sig en ny sadel till sig och Pillan, en dressyrsadel i läder men bomlös! Den såg inte alls dum ut och hon är fan duktig på att hitta dom bästa sadlarna. Funderar på om inte hon ska få hitta en även till mig :p OCh JAAAAA jag vet, jag har hittat en men den är inte i riktigt läder lr jo kalvskinsläder men iaf :p Den ser plastig ut...

Jaja vi får se hur det blir!
Jag lär ju få min jäkla sabine såld först vilket inte går så värst bra alltså :/ Suck!! 

Men iaf, efter Hofors blev det ett stopp vid Ryggen för jag skulle köra lite, det gick väldigt bra faktiskt och jag växla även till trean och körde i 60, HAHA.. Tredje gången vi kört nu och det känns bra, förutom att jag blir SÅ nervös och tappar allt till en början. Men sen går det suveränt!

Sen blev det stan igen där karln köpte lite träningskläder, vi åkte sedan vidare till Kupolen för att köpa ett par snowboardbrallor också, och den stl David skulle ha fanns inte i Falun... Så vi åkte dit och shoppa loss också sen stanna vi hos Sundberg!

Där bestämde det sig för att det skulle bli Bowling också, så efter lååååång stund rörde vi oss ÄNTLIGEN hemåt och till stallet.
Där jag fixade vatten och mockade, och vad ska jag säga?? Det såg förjävligt ut, Lillan hade verkligen rört runt ALLT i boxen, jösses vad det tog tid och mocka och karln höll sig lugn och fin för det :D Mycket najs! haha

Sen blev det hämta Roy, sen hem och duscha och fixa sen iväg till Bowlingen. Blev jag, David, Roysan, Sundberg, Mica och Cherine som spelade eller jag kikade på som vanligt, det är kul även det :)

Sen blev det hem till Erik och det var trevligt också!
Mycket trevlig och full fart dag kan man säga... hehe
 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards