sakura

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Malin - 16 november 2011 19:25

Lär skriva av mig lite tror jag :p

Är så himla mycket som ploppar upp i skallen nu och det är inge vidare när man sedan ska lägga sig!

Mina planer med Sakura såklart... Jag vet vad jag vill med henne och det känns bra, men sen skulle jag gärna vilja att hon ev kom ut på tävlingsbanorna, tror hon skulle tycka det var kul med lite träning.

Amelia länka till en sida där det stod att från och med 110101 så tar dom tillbaka häst/ponny licenserna som nu är livstidslängd och gör det till att an får lösa licens per år.
Nu kostar ett licens 950kr/häst eller ponny och som sagt det gäller livet ut för den hästen/ponnyn.

Från årsskiftet blir det alltså 200kr/per år istället för häst/ponny... Tycker det är helt OK faktiskt även om det är en till avgift per år men det är ingen summa som är hemsk så jag tycker inte det är helt illa. Sen har man fortfarande 1½mån på sig att inskaffa årslicens om man vill ha det så.

Jag avvaktar iaf, för mycket pengar och lägga ut när man inte ens vet om dom kommer att tävlas inom lokal osv.

Sen börja jag fundera på detta med när man får börja tävla dom små, och nog är det året som 4åring va?
Har för mig det, ponnier har det så och jag tycker häst borde vara lika!

Så med andra ord kan jag/någon starta Sakura i vår/sommar/höst om jag vill och det har jag alltid velat, hon är ju avlad för allround men gärna inriktning hopp om hon visa sig ha dom talangerna och det har hon visat ;)

Så vi får se, vi ska börja med lite markarbeten snart. Över bommar och sen vidare på små hinder och sen när det blir högre får nog Amelia vara piloten eftersom jag knappt vågar hoppa överhuvudtaget nu och dessa skutt Sakura tar, ja vad ska jag säga.... Skulle hamna framför eller vid sidan om henne :p

Spännande måste jag ändå säga! hihii

Imorgon är tanken tömkörning av Sakura, har bara inte bestämt mig om jag ska köra rätt ut eller om jag ska försöka på volt igen? Det är så svårt och sen kommer det vara mörkt när jag kommer ut till henne vilket gör det lite mer smådrygt :/ 

Vi får se imorgon hur jag gör, kanske får hon vila? Nej, vad fan så ska jag inte göra.. Tömkörning på något sätt blir det! 

Av Malin - 16 november 2011 16:16

Jaha, då har jag köpt sadeln till Sakura då :p Den fanns kvar!!

Fick även två nya bilder på den och den ser helt OK ut för min del, den fungerar som sagt

tills jag bestämt mig för om jag ska köpa den där i kalvskin eller annan sadel längre fram, kan dessutom lägga

undan mer pengar till en dyrare sadel bland annat!

Hon skickar den imorgon =D Weee, vill ha hem den nu så jag får prova den... Men den kommer förmodligen nästa vecka och jag hoppas den kommer senast tisdag helt ärligt för annars vet jag inte vad, åker ju på onsdagen... :/

Pillans nya sadel skickades IDAG iaf...
Såhär ser den ut iaf...



Och Sakuras ser ut såhär...
 



Bägge sadlar är så man kan ha vanliga schabrak/vojlockar under och hur skönt är inte det?? =D     

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards