sakura

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Malin - 2 mars 2010 18:15

 


Nyss hemkommen från stallet, har fixat allt med grejerna där ute och sedan så hade jag mysstund med Sakura oxå =D

Borsta henne och hade på en del pälsglans över heeeeela henne, hihiii
Så hon var alldeles hal. Men snygg ;)

Hon fick utforska stallet lite med, men hitta ju bara på mathinkarna till morgonen så till slut fick hon gå in i boxen igen.
Om hon kommer växa mycket nu så kommer vi nog få problem, boxen är helt OK NU men tror inte efter sommaren om hon vuxit mer då.

Men å andra sidan, den andra inhyrda står i kö till annat stall så man kan alltid bara hoppas på att hon får plats inom snar framtid. Då blir vi dock bara två som delar på alla in/utsläpp och fodringar.
Men då får man kanske kolla om det finns någon med liten ponny som behöver stallplats, lr något :)

Men mest av allt hoppas jag på att C bygger om sitt stall så det blir en till storbox där. Vill gärna flytta dit!!
Eller ja, det är väl för att hon och jag kommer väldigt bra överrens, men jag trivs hitills i nya stallet med, givetvis. Hehe

Aja, ha det bra!

Av Malin - 2 mars 2010 18:15

Nu har hon stått i nya stallet två dagar :)
Allt har gått super hitills alltså, L verkar inte haft några som helst problem med att ta ut henne på morgonen (har då inte hört någe). Och C har inte haft några problem med att ta in tösen.

Hon tyckte hon var så lugn och fin så :)
Så det är skönt, BRA att Sakura sköter sig liksom. Hon är ju lite småtestig mot nya personer och smågrinig, hahaha

Hur lugn och fin som helst ute MEN så fort hon tas in i stallet och är själv där inne så trampar hon runt och är nervig. Usch inte alls kul för det går knappt och borsta henne. Hon går j åt bägge sidorna så rätt som det är så får man henne på sig typ :/

Då flyttar jag givetvis bort henne, men ja..
Imorgon ska jag nog testa att ställa henne med huvudet mot baksidan där dom andra två hästarna går.
Så får man se om det blir bättre.

Annars är det väl bara att kämpa på, hon borde ju lugna sig snart tycker man. Men inge kul och ha henne såhär. Hon som alltid står så fint i gången.

Så med detta så lär jag vänta med både hovis och veterinär. Dom tycker det är bättre hon får vänjas in där först så hon inte är allt för stirrig/nervig när dom ska fixa och dona med henne. Det är dumt.

Så jag hoppas hon lugnar sig SNART!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards