sakura

Alla inlägg den 18 september 2015

Av Malin - 18 september 2015 23:45

Idag var jag och älskling till Hööks och kikade lite. Skulle handla hem lite reflexer till Miraz och hade velat köpa hem benskydd också till henne, sådana där med ludd men det var såklart helt slut i hennes stl.


Dom oranga benreflexerna var också slut, men å andra sidan tror jag dom skulle ha blivit förstora på henne då dom bara finns i stl full om jag minns rätt. Lite trist, men iaf så fick det blir ett orange reflexländtäcke, silvrig brösta och silver till benen med. Ländtäcket har ju silverreflex på sig så kändes mer matchande att köpa silver i allt annat med då än tex gul lr rosa :p


Har dock inte provat om sakerna passar, får se om man kan prova ut dem imorgon eller söndag =)


Sen blev det stallet efter det.

Mockade och fixade allt till Sakura först, sedan blev det en skrittur på Miraz tillsammans med småtjejerna i stallet, mycket trevligt måste jag säga.


Jag och Miraz hängde med i farten till en början när vi låg i mitten men sen när vi hamnade sist så saktade hon av ganska så rejält :p Så det blev och trava ikapp några ggr, ibland väntade dom in oss också.


Efter det duschade jag av hennes ben och gav henne lite mat.


Hämtade in Sakura och fick väl börja med att gå och tvätta hennes bakben där vid sparkskadan då det var varit och lite skitigt :( Inte lika varm som igår dock lite mer puls. Tror även hon faktiskt var mindre svullen idag så det känns skönt. Ingen feber har hon heller, så vi hade nog tur med vart träffen hamnade på benet, igen!


Hängde på en annan på en ridtur med henne, ville känna av Sakura lite och hon kändes riktigt fin, jävligt pigg men fin =D Och hon jag red med såg ingenting konstigt heller så det är himla skönt! 


Vi travade lite idag med, så kul tyckte Sakura som gärna ville ta lite galopp emellanåt men höll sig fint till traven eftersom jag bad om det.

Himla kul även om det bara var en kort och lugn tur.


Imorgon ska jag nog prova och rida på lite mer faktiskt, blir nog samma runda men att jag slinker in på ridbanan en vända som avslut för och känna igenom henne inför söndagen.

Börjar faktiskt bli ganska nervös :o Jag gillar tjejen skarpt som skall komma och hoppas Sakura visar sin lugna och trevliga sida lite mer än den tråkiga sidan.


Men tjejen är givetvis insatt i alla hennes sidor och problem/fasoner. Så egentligen skulle det väl vara skönt om hon fick se lite av det med. Vi får se helt enkelt, hon har iof inte varit surig på bra länge så det är toppen =D

Hoppas iaf hon sköter sig med hovarna! Haha, orkar inte bråka med det då iaf..


Nej, nu ska jag försöka sova. Ska med Moa på dressyrtävling imorgon så lär vara pigg ;)


Några bilder från dagens ritt med Miraz <3


   

Och en liten film...


 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards