sakura

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av Malin - 12 maj 2014 22:23

Idag blev det lite dressyr på banan, ett svettigt sådant ;-)

Tog faktiskt bomlösa för att öva balansen lite mer och sen för att allround inte direkt passar mig :-(
Lär köpa stigläder och byglar till bomlösa men vill ha fendrar till den igen!

Nåja det gick iaf över förväntan! Hon gick som en klocka idag!
Jobbade mycket travarbete vilket kändes i magmusklerna kan jag säga.

Volter och sedan även ökad trav över diagonalen. Gick sjukt bra! Hon är duktig där!

Jobbade mycket på form och ställning vilket gick fantastisk bra med.

När vi sen kom till galopparbete så blev hon lite trött efter ett tag och tappa bakkärran en sväng men kom på fötter efter att ha postat ut lite och sen hade en hemsk matte som krävde lite extra av henne.

Galoppen blev fin till slut igen och då valde jag att trava av lite och sedan avsluta med skritt.

Hon var så himla fin idag och hade velat haft det på film för att se själv.
Min sits var dessutom sjukt bra kände jag och det gör mycket i hennes arbete med. Ryttaren styr ;)

Bäs bilder från i hagen bjuder jag på :)

Av Malin - 12 maj 2014 18:11

Idag provade jag och rida ut på en liten tur, gick riktigt bra fram tills vi fick gå lite på mjuk grusväg då började hon ömma lite emellanåt när hon klev på sten.

Så det slutade med att jag hoppade av och gick hem med henne.

Hovarna är fortfarande mjuka efter allt regn gissar jag, eller hoppas jag iaf och därför som hon ömmar.
För innan regnet tycker jag det gick bra med framhovarna.

Vi får se helt enkelt!
Ridturen i sig gick annars väldigt bra :)

Av Malin - 12 maj 2014 18:07

Idag hade A Sakura och det hade väl gått bra, lite stissig på gången bara.

Hon red lite markarbete på banan vilket hade gått bra, Sakura hade sen slagit av takten och ville inte riktigt trava mer så då jobbade hon mycket i skritten.

Själv var jag hela dagen i Vansbro med Moa, dressyrtävling.
Gick sjukt jävla bra!

3 rosetter fick hon hem, lagtävling en andra plats på 199% sedan ryttartestet en andra plats på 72% och sist b1an där hon kamma hem segern på 65% :)

Så himla kul att man fick följa med, var verkligen helt fantastiskt!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards