sakura

Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Betessläpp

Av Malin - 26 maj 2014 20:46

Idag blev det äntligen det efterlängatde betessläppet =D


L och M var med och hämtade Miraz vid holmen och det gick väl hyfsat, fick styra lite med lina till slut och då går hon in som om hon aldrig gjort något annat, knäpphäst..
Hon var nära flera ggr också innan vi tog lina, men kl hann bli så mycket också och det blåste kallt också.


Men vi behövde liksom inte göra något med linan så utan bara ha den där och sen smacka då traska hon in utan problem.... Lite mer övning så går hon in igen utan problem, massa gott fick hon med ;) haha


Nåja väl på plan så lasta vi ur och tog ut dom andra hästarna och traskade sedan bort till sommarbetet, jag tog två hästar och dom var så otroligt jäkla starka och dryga och hålla så jag var helt slut i armarna när vi hade släppt dom.


Ihopsläppet gick väl typ helt ok, blev lite action vid detta ihopsläpp faktiskt, en av valackerna blev lite väl dominant mot Miraz och jagade henne runt i hagen osv, tror det var för att Sakura ville vara med Miraz och det tyckte inte han om.

Miraz fick sig en snyting på sidan av rumpan men det gick bra :)



Men allt gick bra och det var betydligt lugnare i hagen på slutet, visst dom höll sig lite utspritt men dom höll koll på varandra allihopa.


Miraz och Sakura gick ihop väldigt starkt när Sakura lyckades komma emellan valacken som var på Miraz, dom kände garanterat igen varandra mina fina flickor <3

Valackerna gick en bit ifrån stona, dock höll dom avstånd från varandra (två hyfsat ranghöga hästar) men det gick bra och som det såg ut så blir det nog inget däremellan tror jag.


Den ena valacken satte fart mot den andra en gång i början men där behövde den andra bara visa upp sig/bli förbannad typ och visa att nehejdu så slutade den andra och därefter vågade den inte på att försöka bli hög över den så han höll avstånd faktiskt efter det. Dom gick dock och betade ganska nära på slutet så =D


Så jag tror denna grupp kommer bli bra när det lugnat ner sig helt och dom ev gjort upp/visat vem som ligger i den rangen osv.


Så fina glada hästar alltså =D

Synd L för att du inte kunde vara med men allt gick iaf bra!


Bjuder på lite bilder!!

Fel ordning givetvis :p Springbilderna är från början när man släppte dom.


                                         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards