sakura

Alla inlägg under februari 2013

Av Malin - 10 februari 2013 17:50

Och idag har jag varit duktig med att hinna med att rida två iaf :)


Miraz...

För henne blev det bara borstning idag, hade velat hunnit med en tömkörning men så blev det inte..


Pillan...

Blev en barbackatur på Pillan idag, bettlöst igen :)

Hon lyssnar verkligen super på skänklarna, styr mycket med sätet nu på henne och det går verkligen framåt =D

Tänkte rida bortåt Lönnemossa men efter att ha bråkat med en skidåkare så valde jag och vända för jag ville då inte träffa på den idioten igen, haha


Så det blev istället runt Lennart, vi skrittade mest men tog även lite trav och även någon galopp =D

Riktigt supermysigt var det och Pillan såg väldigt nöjd ut också för den delen. Vet inte alls hur länge vi var ute?


Sakura....

Blev en ridtur på henne idag igen. Red långa turen i skogen igen, bettlöst och med bomlösa sadeln. Lika bra och köra på med sadel tills hon lugnat ner sig lite haha


Hon var riktigt pigg och framåt, ville mer än gärna springa än gå. Så vi hade våra små disk emellanåt ;)

Vi red i alla gångarterna idag också, och idag blev det inga luftsprång. Framsteg!


Riktigt nöjd med dom båda två!

Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på... Hade velat hinna med alla tre men jag lär tyvärr

välja ut eftersom jag annars aldrig kommer komma hem.


Vi får se imorgon helt enkelt!

Av Malin - 10 februari 2013 12:35

Bilder på mina älsklingar!


                                 

Av Malin - 10 februari 2013 01:06

Idag tog jag en rejäl sovmorgon :p

Miraz...
Tog henne på en promenad ner på backa barna och bort mot holmen.
Gick väldigt bra men idag var det läskiga människor ute osv så det blev lite skutt.

Vi övande en del från marken, lydnad!
Och hon är riktigt duktig även om hon försöker med sina fulknep ;)
Men bara ibland!

Nöjd som tusan!!

Sakura...
Här blev det en ridtur i skogen, den längre turen.
Vi red i alla gångarter vilket fick riktigt fint.
Bettlöst igen och hon börjar vänja sig mer vid det nu :) skönt det!

Fick åka lite häst på slutet med då hon gjorde några luftsprång i galoppen haha
Jag har 3 flygande köttbullar just nu!
För alla blir lite väl glada i galoppen ibland :/

Men det kan säkert ha med blåsten å göra lite med.
Sannes hade gjort några luftisar idag med..

Pillan fick en välförtjänst vila idag!

Kvällen har spenderats med älsklingen, lite filmer och slutet av melodifestivalen .. Och massa gott erbjöds såklart med ;) mmm

Jag vet inte vad som erbjuds imorgon.. Det återstår och ser :)

Av Malin - 10 februari 2013 00:59

Jag har haft bästa fredagen på väldigt länge måste jag säga :)

Först så har man haft en väldigt skön arbetsdag, möte på 45min och sen sluta 11.20

Dagen fortsatte med ett sjukt jävla bra dressyrpass på banan med Pillan..
Sanne var med å red sin också.

Pillan var riktigt mjuk och fin från första start, bjöd på hur fint som helst och galoppen gjorde hon sjukt fint för den delen med.
Men givetvis är det jobb men hon satte allt riktigt fint idag och det höll Sanne med om också!

Hon sa att Pillan såg väldigt lugn och mjuk ut och hon fick på fint.
Alltid kul och höra från henne!
Hon och sin kuse var riktigt fina även som.

Nu ska vi hålla detta sa vi.. Får se hur det går ;) haha

Hem och duscha och göra sig fin för en utekväll med älskling.
Bokade bord på tzatziki för att fira våran årsdag - 9år tillsammans <3
Väldigt mysigt och trevligt!

Som sagt, BÄSTA fredagen på länge!

Av Malin - 8 februari 2013 12:46

Orkade aldrig köra en update igår för jag var helt död och hamnade i soffan resten av kvällen tills jag la mig.


Hade iaf en tjej ute idag som fick rida Pillan, en ny tjej.

Allt gick riktigt bra, Pillan var riktigt mjuk och fin och lyssnade lika bra som alltid!

Hon busade till en gång i galoppen (inför avsaktningen).


Tjejen vill prova henne mer så vi får se hur det går då.

Har en till väldigt intresserad tjej av Pillan, har en hel massa intresserade men en del är yngre och jag 

tar dom äldre först och främst då jag inte vill att det blir något spring i stallet. Tror jag inte stallägaren vill heller för den delen!!


Vi har prel, bokat söndag och jag tror hon ville prova henne själv då. Vi får se, hon visste inte hur underlaget skulle bli så hon sa att vi har söndagen vid ett "öppet förslag". Hon bor inte i Falun nämligen!

Av Malin - 6 februari 2013 18:39

Idag har jag varit hos ortopeden och gjutit sulor, eller gjorde iaf gjuttrycket som dom sedan ska gjuta osv...

Det gick riktigt bra men enligt hon jag var hos idag så har min sjukgymnast sagt fel till mig.


Sjukgymnasten sa att jag behöver stöta upp min högra fot lite eftersom den är lite sne inåt vid hälen och genom att få till en pad där som hjälper att få upp foten där det behövs och på så vis även hjälpa knät att bli mer rakt.


MEN hon jag var hos idag sa något helt annat!

Hon sa att min högra fot är det absolut inga fel på, den är rak och fin. Jämt tryck under vilket jag själv fick se.

Fick stå på någon genomskinlig pall med spegel under.


Iaf så är det min vänsta fot som behöver mest stöd, för den är sne inåt i stort sätt hela foten lutar inåt så det släpper på sidan, ääh skit samma :p Jag och förklara går ju inte, haha


Vi pratade om allt möjligt, jag fick prova knäskydd också för det vore en bra sak att använda tyckte hon.

Dom jag fick prova kostade 1200kr och värd pengarna sa hon för det är lite silikon vid knät och när jag rör mig osv så ger den samtidigt lite massage för att få igång blodcirkulationen ex..


Sedan gick vi över till skor, mina skor är inte speciellt bra när jag har problem med fötter och knäna.

Utan jag måste hitta ett par skor som har följande "krav"

* Stadig hälkappa

* BRA stötdämpning

* Vridstyv

* Dom ska ha uttagbara innersulor

* Samt reglerbar


Uppfyller mina nya skor detta så kommer jag få ut mer av mina fotbäddar sedan.


Och skorna ligger väl på 1500-2000kr om inte mer ibland :o

Snacka om att det kostar att ha något "trasigt" i kroppen, jag vill verkligen inge mer nu :(


Ska tillbaka om två veckor, den 20:e och då ska jag ha med mig mina arbetsskor samt mina nya skor för att dom

ska kunna slipa till sulorna efter formen... Gaaaah :p

Kan dom inte nöja sig med mina? :p 


Just det, hon vill att jag ska knyta mina skor också... Jag ska inte ha dom löst som jag alltid har det.

Men jag tycker inte det är fint när man knyter vissa skor... Haha


---------------------

HÄSTARNA!

Pillan... ????


Sakura:

Det blev borstning och gos sedan på med sadeln och under repgrimman satte jag bettlösa med tyglar (ifall jag tänkte rida). Sedan så gick vi bortåt holmen, efter vägen.

Gick väldigt bra faktiskt, visst var hon lite spänd men hon gick på fint för det.

Vi mötte en buss som hon tyckte var lite läskig idag, så pass så hon snurra runt och kollade efter den och därefter gick hon väldigt uppspelt och höll koll ifall den skulle komma tillbaka.


Men hon lugnade sig lite när vi gick ner över åkern ner på backa barna.

Där stannade jag henne och spände för sadelgjorden lite mer och sedan hoppade jag upp!


Red hela backa barna och ja hela vägen hem...

Vi skrittade hela vägen tills efter Sanne, då travade vi upp till häcken typ, lite till.


Hon var väldigt utanpå, lätt skrämd och tyckte allt var läskigt i princip, vet inte om det var blåsten eller om det är som vanligt att när hon inte varit ut mycket så blir allt plötsligt väldigt farligt. Gissar på det sistnämnda men med en blandning av blåsten!


Tycker hon lyssnade kanon och skötte sig bra!


Miraz:

Här blev det borstning och sedan en promenad ner till Sanne!

Pigg och vaken och lite skraj för allt skit som lät pga den fördömda blåsten!


Men ganska lugn för det, ingen flygande köttbulle idag men hon blev skrämd två ggr så hon for iväg i galopp i en cirkel typ.
Sedan så hamna om på sidan också 


Vi skulle upp för en liten backe strax innan gården, antagligen var det halt under all snö som kommit. Stallvärdens barn var ute med hundarna och skrek vilket hon hoppade till en gång för men sen trodde jag hon var lugn med det. Men hon måste ju ha hoppat till lr något, för jag vände blicken ifrån henne i 2 SEK max sen kände jag linan helt slapp och titta bak och där låg hon...


Halkade till en gång när hon skulle försöka resa sig men sen kom hon upp, jag stod där helt jäkla förvånad över vad som hände för ena stunden stod hon och nästa låg hon... Hon var nog lika förvånad 


Kände igenom henne och tittade och kunde inte se något. Kan säkert ha blivit en smäll eller en sträckning, får se imorgon.
Ska gå ner och gå med henne på vägen igen då. Suck... Jävla is under!!!

 

Men ja, promenaden gick ruskigt bra och det känns bra!

Sanne och jag tänkte väl köra en löshoppning, förmodligen i helgen kanske? Jag vet inte riktigt!

Av Malin - 6 februari 2013 18:33

Nu kommer det en update...


Jag fick en ledig dag igår från stallet, vilket var väldigt skönt i och med mina knän - speciellt det högra som gör SATANS ont :(

Istället var det Y som fixade stallet åt mig, hon ville rida Pillan så då frågade jag bara henne om det var OK att hon mockade osv med vilket absolut inte var några problem.


Fick ingen update förens idag på förmiddagen, allt hade iaf gått riktigt bra.

Pillan hade visat att hon var lite mörkrädd, hon frågade mig om det och jag hade såklart helt glömt bort att säga att hon är lite mörkrädd *suck*.... Men det var helt ok sa hon.


Pillan blir ju inte dum, utan hon blir lite tittig och kan hoppa till ibland om det är något vill säga.

Men ja, allt hade iaf gått riktigt bra och hon ville prova lite mer.


Så jag låter henne göra det.

Vet bara inte riktigt hur det blir, för hon sa att hon skulle ta Pillan idag och imorgon också men jag har inte hört något så jag vet inte? :p


Det återstår och ser helt enkelt!

Av Malin - 4 februari 2013 19:00

Och jag har ingenting nytt att komma med, har så jävla ont i mina knän. Speciellt de högra så jag har inte kunnat rida :( Hade så ont förut så jag åkte ut rätt sent också så jag tog inte ens någon promenad med dom.


Så vi får se hur detta går!

Första gången på ett tag nu som jag lär ta tabletter för värken :( Inte alls kul!


Gosade lite med älskade Sakura och Miraz också, mina två sötnosar <3


Och just det, DET SNÖAR!!! Fy fan vad gött!!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards