sakura

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Malin - 12 april 2012 18:46

Wiiiiiieee, har haft världens bästa dressyrpass idag!!  


Sarah var i stallet när jag kom dit, hon stod och borsta Pillan.

Så jag började med att sopa stallet och stängde boxdörrarna så det var fräscht i stallet när Sakura skulle in.


Sen kom Amelia och Sanny, så Amelia visade runt där och sådant!

Himla kul, Amelia är riktigt kär i Feffe och som det ser ut nu så kommer han komma hem på prov inom ganska kort tid (så fort dom får gå ute dygnet runt) eftersom vi ej har plats för en till häst i ligghallen.


Så i början av Maj kanske han kommer om allt går som det ska nu ;)

Jag är riktigt glad för Amelia, han är verkligen DEN rätta hästen för henne så är det bara!


Iaf vi stod och snacka en del efter att Sanny åkt, sen tog jag in bäsen för och göra henne klar för ett dressyrpass. Efter ett tag kommer Amelia inspringandes i stallet och är superglad, och jag menar det verkligen =D


Vi får bygga ligghall!!!   Han hade sagt att det är bara och köra, han sa även i det hörnet som jag och Amelia faktiskt pratat om också, så det var lite kul.

Så nu ska vi verkligen planera ligghallen, köpa virke längre fram och det ska bli så JÄVLA KUL!!


Sen är pluset givetvis att Feffe ev kommer, hon ska ev köpa han och sen har Sanne "köpt" en häst nu också, han ska bara besiktas och går han igenom så kommer han hem till henne och det innebör alltså att det blir en massa rida och en massa ridsällskap. Gud så myyysigt!


Jag är SÅ jävla glad och positiv nu så det finns INGA ord!! Fy fan vad detta satt skönt! Detta gjorde min dag PLUS dressyrpasset.


Amelia var gullig och hängde med mig upp till grusrondellen i skogen, hon tog med kameran dessutom <3

Så det blev en bra framskrittning dit så vi skritta lite innan vi började med traven väl på plats, travade runt i bägge varven en del och sen tog jag höger galopp som satt som gjutet. Kanon!

Hon var riktigt trevlig och arbetsvillig idag, väldigt positiv.


Lät henne skritta av ett tag och bytte sedan varv för att jobba högergaloppen också vilket behövs en massa nu på henne.

Hon tog även den klockrent och superfint, den kändes mycket bättre idag och hon höll den även bättre än igår. Verkligen super kul arbetspass på henne, och Amelia fick väl någon bild och film som jag förhoppningsvis får snart ;) Så det kommer läggas ut om jag är OK med det ;)


Så kika in senare eller imorgon! Hoppas dock på och få det idag.


Vi arbetade inte mycket mer än så för hon gjorde allt så himla fint idag, lyssnade bra.

JAG satt jävligt bra också om jag får säga det själv och Amelia berömde mig faktiskt också vilket var väldigt kul! TACK gumman <3


Så jag kan inte säga ngåot dumt idag, allt är bara så jäääävla bra plus för det fina vädret också, kanonvarmt ute!



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards