sakura

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Malin - 18 april 2012 21:09

Idag blev det en helt underbar ridtur runt Långtäkt med Amelia, vi tog den längre rundan. Skiljer sig inte så jätte mycket direkt.


Idag jobbade vi på båda lite extra med hästarna vilket var kul, Pillan och Amelia var jättefina verkligen, Pillan var riktigt mjuk och lugn. Brydde sig inte alls i att jag och Sakura galopperade tex, vi galopperade till och med BREDVID dom medans dom jobbade i form i traven.


Det kallas framsteg, Pillan älskar galoppen och galopperar en annan så SKA hon också göra det, men det fanns inga sådana problem idag utan hon jobbade på och lyssnade super på Amelia i deras travarbete.


Sakura skötte sig riktigt fint också, tog typ hela ridturen innan hon fattade att JAHAAAAA du menar att jag ska gå på tygeln och gå lite mer i form... Detta med och hitta stödet på bettet vet hon, hon kan det. Idag var hon bara bråkig. Tror fan hon byter tänder... Känns som det! Försökte kika idag men får kika när jag ska ut imorgon igen. Skulle tippa på något sådant.


Galoppfattningarna tog hon fint idag, men hon är svag i höger så är det och vi jobbar. Vi jobbar även på själva fattningen också eftersom hon gärna vill springa fram lite mer och sen galopp. Förstår i höger eftersom den är klen. Så nog fan går det bra allt, var två ggr kanske som hon tog vänstern när jag ville ha högern.


På slutet var hon faktiskt lite trött men hon orkade minsan göra en rejäl bakutspark mot Pillan i galoppen i skogen :p Dom kom och skulle upp vid sidan om oss och då vrider hon verkligen hela kroppen (framdelen var framåt) men bakdelen helt åt sidan :o Jag både kände och såg den vid sidan :o


Men det gick bra, tur nog!

Pillan höll sig ifrån Sakura ett tag bara, haha


Nej detta var absolut en av dom bästa turerna på väldigt länge, toppenväder också på köpet =D


Efter ritten så följde Amelia med mig på en kort promenad med Miraz också, vi gick ner på grusvägen (halva vägen) och vände sen. Och Miraz visade direkt att hon var pigg men jag sa då åt henne och hon skötte sig tills vi vände hemåt på grusvägen igen. *suck*


Det var framben, halvstegring, ruskning på huvud/hals och trippning... 
Slog mig nyss att det kan ha och göra med att hon stod inne medans vi red :p Vad tror du Amelia? :p


För hon var ju guda snäll sist jag promenerade med henne ;) haha


Nu är jag hemma och är helt död, skitont i mitt högra knä också eftersom jag provade med och länga vänstra stiglädret idag (det är annars lite kortare än det andra), kändes bra till början men sen blev det högra kortare :S

Jag ska fan göra ett hål i ena stiglädret så det passar in!


Sist men inte minst PADDOCKEN..... Vi var ut på marken och kikade på vart vi ska ha den typ, och tror vi valde en bra plats. Amelias ide och jag tror det blir bra :) 


Godnatt! 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards