sakura

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Herregud!!

Av Malin - 14 december 2010 20:14

Kan man lugnt säga om dagens ryttare som provade Pillan!


För det första så hade hon ingen ridhjälm, så det var tur att hon kunde ha min.. Jag som dessutom avskyr att låna ut min hjälm :p Iaf till sådana man inte vet vilka dom är...


Sedan så, ja hur ska jag börja... Borstningen gick väl bra, förutom att hon inte borsta bort snön/isen som fasnat nere vid hovarna typ.
Sedan skulle hon sätta på benskydd, och herregud alltså.

Hon satt framskyddet UPP OCH NED!! HAHAHA :p

Så jag hjälpte henne med det!
Sedan skulle hon sadla medans jag donade med vattnet. Och ja vad säger man där?


Hon satte sadeln BAK OCH FRAM :o Är man kunnig vid detta lagret?
Hon säger att hon ridit massor förut hos sina kusiner, varit i stallet mycket osv.. Men jag kan säga såhär, det märktes INTE för 5öre.


Pillan testade henne ski mycket också, hon mosa in henne i väggen, vägra stå still osv osv... Vilket aldrig händer :p


Sen själva ridningen, ja... Hon satt där med för långa läder (men hon sa att dom var bra) och väldigt långa tyglar och händerna öppe i luften typ...


Så det var en lärorik dag detta ;)


För övrigt så var Amelia med på Max och hon tog Sakura som handhäst den mesta biten också. Kändes skönt för då kunde jag gå och värma mina händer <3 haha


Imorgon kommer en annan, en äldre kvinna som haft häst i det stall som jag har mina nu.

Amelia har även ridit/skött hennes hästar när hon var liten, så detta blir kul!


Må gott alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards