sakura

Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Malin - 26 januari 2015 21:21

Jävlar vad det snöat hela dagen idag, helt underbart givetvis men drygt med, haha

Över en dm säkerligen och det får man såklart pulsa runt i ute i byn :p Men det gick väl det med, fanns något bilspår ibland.


Miraz fick stå idag med.

Men imorgon ska jag ta mig en liten tur med lillfröken, lite fart och fläkt blir det hoppas jag ;)


Sakura tog jag en promenad med runt byn och både hon och jag fick pulsa på bra där i all snö. haha

Men det var skönt väder och en positiv och glad häst.

Körde lite lydnad/NH efter vägen på mina kommandon och dom sitter bra, lyssnar väldigt bra!


Får se vad morgondagen erbjuder sig!

Av Malin - 26 januari 2015 21:03

Jag hann aldrig uppdatera gårdagen då det var full rulle ända från morgonen till kvällen sedan jobb på det.


Men här får ni en update!


Morgonen i lilla stallet, så var där och gjorde klart allt till Sakura innan jag sedan gick över till Miraz och gjorde klart allt där. Hade tänkt hinna longera Miraz innan Sanne skulle komma vid halv 11 men dom stod fortfarande och käkade vid 10 snåret så då fick det vara.


Sanne kom med transporten, vi skulle lastträna Sakura lite i samma veva som vi skulle åka hem till henne och rida i Hosjö igen, där jag stod med mina flickor innan Höjen.


Men det började med ett samtal och lös häst som vi fick ta hand om innan vi kunde lasta Sakura :p


När vi väl började lasta så gick det inget vidare, Lina stod och skrek i stallet och Colan sprang runt i hagen så Sakura fokuserade på precis allting annat än Sanne och mig.


Så hon var sjukt bråkig, så till slut bestämde vi oss för att köra upp släpet bredvid contienen och sedan ta lina och försöka få in henne så. Men med lina blir hon mer dryg men vi vann till slut!! Skam den som ger sig, EN TIMMA tog det och när hon väl stod i transporten är det som om ingenting hänt.


Det jobbigaste är att hon har lastats själv utav mig sen hon var 3mån gammal, jag har bara skickat in henne osv.

Så detta är ganska frustrerande :(

Sen är det ju så att hon är absolut INTE rädd för transporten utan bara väldigt jävla envis och bestämd, hon vet att hon kan komma undan, dock vet jag inte varför för jag har aldrig gett mig någonsin när jag lastat henne.. Suck..


Men sen står hon och vilar på bakbenen, slickar sig om munnen och visar tydligt hur "duktig" hon är och hur ofarligt det är men ändå håller hon på. Man blir ju inte klok!


Stod snällt hela vägen till Sanne, klev ur lugnt och fint precis som vanligt. Så där är det inga problem iaf!


Vi red upp vid Lönnemossa och upp på berget, så himla fint väder och helt underbar ridtur alltså. Sakura var så himla nöjd och lugn. 

Hon kände igen sig direkt när hon klev ur transporten och när vi red iväg så tog hon täten med spetsade öron, ingenting som var farligt utan hon bara trampa på =D


Uppe där vi stod försökte hon gå till dock men vi skulle åt andra hållet. Så det var lite kul och se att hon kände igen sig och hon verkade nöjd, väldigt nöjd!


Massor med skidåkare ute också men det gick bra faktiskt. Det var en hon blev lite skraj för när han kom i full fart låtandes bakom oss men hon backade bara utåt och inget mer än så.


Väl tillbaka så gjorde vi allt klart och skulle lasta och både jag och Sanne blev fundersamma om hon ens vill därifrån efter dagens positiva energi från henne.


Men vi började där, försökte 3 lr om det blev 4 ggr innan Sanne bara tog och höll i linan slappt på sidan och sedan vifta till lite med spöt så klev hon rakt på. Jag hann inte ens med och gå under bommen så hon fick stanna till så jag fick flytta på mig :p Sen klev hon in resterande bit.


10min tog det då, snacka om skillnad och bara positivt, vi behövde inte alls bråka med henne!


Dom 3 första gångerna försökte vi skicka in henne med mig stående vid sidan om transporten men hon verkar vilja att jag kliver på före henne.


Så mycket nöjd med dagen men jävlar vad kl gick :/


David kom och hämtade mig sen så vi åkte och handla, hem och laga mat sen var det dags för stallet igen (kvällning i stora stallet).

Hann iaf hem och sova 1½ timma tror jag det blev, så skönt!


Bjuder på lite bilder =D


Sanne och Aramis!

 

Före Sanne kom :)

 

Under ridturen

 

Aramis och Sakura på härliga ridturen =D

 

Under ridturen

 

Efter ridturen

 

Efter ridturen

 

Efter ridturen

 

Efter ridturen

 

Innan lastning på hemvägen

 

Påväg hem

     

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards