sakura

Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Malin - 13 januari 2015 12:59

Blev lite bilder idag i det fina vädret =D Dock inte dom bästa bilderna kanske men skit samma ;) haha


Tog och red ett litet dressyrpass på Sakura idag, i nya sadeln dock utan stigläder då jag verkligen ville prova sadeln först. Tycker det gick ruskigt fint faktiskt, sadeln verkar ligga där den ska och jag sitter där jag ska! Mjuk och skön sadel men efter att ha suttit och "spänt" sig lite i och med inga byglar så kände jag av kanterna framtill på sadeln, alltså där sitsen smalnar av och det var inte så skönt, så skulle tro att jag kommer känna det dom första gångerna kanske eller så var det iof bara för att jag red utan stidläder + byglar. Hoppas det!


Men sadeln blir kvar, det känns faktiskt bra så får hoppas det håller sig så för annars blir det ju lite tråkigt måste jag erkänna! Det är inga pengar man leker med och man får aldrig tillbaka beloppet.


Nåja åter till dressyrpasset!


Blev såklart i snön, i ena hagen eftersom jag inte har någon ridbana att tillgå med Sakura. Inget ridhuskort eftersom jag ska flytta osv.


Men det gick väl bra, Sakura tyckte det var lite småjobbigt och det förstår jag så jag tog det lugnt men hon busade och protesterade en del ggr men gick sedan på som en klocka efter att jag sagt mitt ;) 

Tycker hon var riktigt fin och sadeln känns himla bra på henne med och hon verkar acceptera den väldigt bra med.


Testade den i alla gångarterna och det kändes bra, satt ju kvar trots att hon busade till emellanåt ;)


Protesterna och surigheten har hon hållit på med ett tag, började redan innan jul och jag trodde det var min allroundsadel som ev inte satt bra längre men den verkar ligga helt ok nu igen, red ju i den igår och det kändes bra då. Dock var det lite rusfs under i pälsen men tror ärligt det är mitt schabrak som är kasst :/ Blir alltid så med det.


Hur som helst, dressyrsadeln låg bra efter ridpasset. Inget hår som var rufsat osv så då borde det väl vara bra!

Så jag kör på den som sagt, håll tummarna för att den kommer passa läääääänge och gärna båda!


Har inte testat om den på Miraz ännu, ska väl göra det med samt rida i den men nu är det ingen brådska nu när jag valt att behålla den.


------------------------------------

Blev ett litet "dressyr"pass på Miraz med idag, på banan.


Red först en liten tur i skogen som uppvärmning och när jag sedan red tillbaka in på gården så ville inte Miraz in där, haha stackaren ville uppenbarligen inte hem riktigt ännu.

Så vidare in på ridbanan som var nyplogad och fin, lite småhal i kanterna bland annat men det gick bra bara man tog det varsamt.


Tog lite skritt och trav runt i båda varven, försökte hålla en stadig och lugn hand men måste erkänna att vid lättridning har jag svårare för det :( Så jag valde och sitta ner lite emellanåt också och då gick hon betydligt finare också :) 

Blev lite galopp på långsidorna också, första galoppen så bjöd hon på en liten bakutspark, hehe


Men det blev ingen lång ridning för min rygg började skrika och göra ont :( Så det blev nog inte mer än 20min max 30min innan vi avslutade.


Tycker hon var riktigt duktig! Min fina tjej <3


Bilder!!


                       

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards