sakura

Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Malin - 18 januari 2015 19:22

Vilken underbar dag det varit idag, så jävla glad om jag får säga det   


Dagen började med att fixa åt Miraz så det var klart samt så hann jag mocka och fixa kraft åt Sakura innan jag och Moa skulle rida.

Vi blev lite sena så vi hann inte alls rida så mycket, väldigt trist just den delen :(


MEN vi var ut på "åkern" och busa med dom, skritt, trav och galopp. Helt underbart i snön och Miraz tyckte det var superkul. Lite busig i början och ville gäääärna galoppera men fick nöja sig med och värma upp med lite trav först.

Hon gjorde något konstigt bushopp idag, typ nästan som en stegring men mer som ett hopp, tja det går inte och beskriva tror jag :p Men det bästa med henne är att hon slutar direkt man höjer rösten och skänklar på henne!


Och överskottsenergi har hon, massor! Så det är skönt att vi är igång nu och att hon får galoppera av sig lite. Trist med isgatorna nu är ju att man knappt kan gå någonstans. Dock har dom grusat på bra på vissa delar av vägarna nu, men med hennes vingliga/ostabila bakdel så halkar hon bara.

Men idag fick hon dom andra bootsen bak, ganska förstora där men det gick och hon halkade faktiskt mindre med dom på, så det var skönt!


Men ridpasset gick väldigt bra, dock trycker ena bootsen. Så lär mäta om hovarna på henne imorgon och se. Tror fasen hon behöver en större stl som sagt. Hm.. Eller så är hovarna lite olika långa, men tycker dom ser jämna ut! Vi får se imorgon helt enkelt. Annars hoppas jag dom passar bak!


Sakura fick komma in och bli avborstad och fin innan sadelutprovaren kom idag, Och Miraz stod snällt på gången i lilla stallet (fick ta dit henne när sadeln skulle provas). 


Började med och kolla gamla sadeln på Sakura, och den var som jag trott lite för trång så den har legat på bogbladen lite och tryckt samt lite bakåtlut vilket jag faktiskt inte direkt tyckt men nåja.

Skönt och få veta det, då ska jag köpa ett bredare järn och se om det blir bättre annars får jag sälja den!


Den nya sadeln låg väldigt bra på Sakura, lite hög vid manken men hon sa att den kommer ju forma sig efter hästen lite mer och då kommer ju den sjunka ner lite också, där den blir inriden och mjukare. Så hon tyckte den låg riktigt bra på henne. Skönt det!

Den låg även väldigt bra på Miraz, dock lär hon få upp lite ryggmuskler då den nu låg ner lite i "fickorna" om vardera sida om ryggraden så att säga.

Men annars helt ok, hade jag behövt en större sitsstl så hade den blivit för lång på henne, denna ligger precis på gränsen så hon sa att jag får ju hålla uppsikt sen när jag börjar rida med den på henne också.


Men hon tror att när ryggen fått mer muskler och kommit upp mer så blir det nog bättre också. Så vi får se med det. Känns jäkligt skönt att sadeln passar båda två, vilken glädje =D


Nu ska bara JAG vänja mig vid den också, hehe



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards