sakura

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Malin - 17 januari 2015 18:56

i stallet idag! 

Lördag morgon och det var ok väder ute förutom blåsten då. Så jag tog det lilla lugna och lyssnade på musik och donade. Hämtade halm i säckar i omgångar, ok två omgångar men iaf ;)


Vattnade hästarna i hagen några ggr, jävlar vad dom dricker iaf 3 av dem (min inkluden). Men det är bra!


Tog in Sakura och raspade henne hovar, så nu är dom fina igen :D Tycker verkligen dom börjar ta form igen och börjar bli fina, lite mer önskad längd på dom också så det går framåt. Hon har dock den där sprickan på ena hoven som idag såg lite ut som ev gammal böld, liiiiitet hål i hoven nämligen. I tån. Men jag vet ej.


Sen blev det bara lite mys och borstning av henne, ingen promenad eller ridtur eftersom det är glansis igen :( Har inte fått mina boots sålda ännu så har inte haft möjligheten till att köpa nya till henne heller, så vi tar oss inte långt på isen då :(


Sen har hon och ena hästen i stallet (dom två gillar verkligen inte varandra) bråkat vid staketet IGEN och denna gången rivit ner det. Sakura har fått tråden om bakbenet och rivit upp sin gamla skada samt ett märke från tråden högre upp på benet, så tyspiskt.

Så jag gjorde rent det och donade, fastnat lite spån i såret så fick sitta och mjuka upp skorpan för att försöka få bort det. USCH!


Hade kunnat gå värre än vad det gjorde givetvis så jag är glad för det, även om jag hade hoppats på att dom inte bråkat!

Så nu lär vi göra något åt det, så det inte händer mer.


-------------------------

Sen gick jag över och fixade åt Miraz, satte mig i köket och drack lite choklad också innan jag plockade in henne. Min rygg gör fortfarande ont, speciellt när jag mockat osv :(

Så fick vila lite innan jag gick ut med lillbusen!


Vi stack ut på en liten ridtur tillsammans, vi fick hålla oss i skogen eftersom det är glansis överallt på vägarna :( Och eftersom hon bara har boots och brodd på framhovarna så glider hon bra fint med bak om vi går på isen så det går ju inte så bra.


Men vi red bort till hoppstocken och tog några skutt.

Första lyfte hon inte ens benen för att hoppa utan sprang över det bara, fina höga lyft ;) haha


Men det blev något fint skutt ibland faktiskt och OJ vad kul hon tyckte detta var, blev riktigt taggad och busig.

Jag tyckte givetvis det var super kul med, hon är väldigt fin, mjuk och följsam. Lite vinglig och dant men det kommer!


Så det kanske blir lite hoppning med fröken iaf, vi får se!


Sedan tog vi lite galopp runt om i skogen, skitkul även det tyckte hon ;) haha...

Denna madame blir fan inte trött lätt, krävs mycket för att hon ska bli trött har jag märkt. Så inte ens detta tog det minsta lilla. Jisses!
Så imorgon ska vi ut och galoppera lite på någon åker alt hage så hon får göra av med lite energi tänkte jag ;)

Hoppas kanske kunna få någon bild/film med tur, hihi


Var i stallet många timmar men det är alltid lika skönt, terapi för själen <3


 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards