sakura

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Malin - 11 januari 2015 21:14

Som rubriken säger, flytt!

Jag har sagt upp stallplatserna och bestämt mig för och flytta tjejerna.


Stallet ligger lite närmare mig och sen ligger det dessutom på rätt sida av stan om mig vilket gör mycket!

För det andra så får jag flickorna i samma stall och i samma hage och till och med boxarna bredvid varandra :) Helt underbart enligt mig måste jag erkänna!


Det finns ridbana på gården men inget ridhus i närheten då är det antingen Sveden eller Falu ridklubb som gäller isåfall. Men det gör inget, finns det ridbana så går ju det lika bra och vill jag till ridhuset, tja då får väl David köra mig ;)


Det som är JOBBIGT däremot är att lämna Moa, vi har fått sådan bra kontakt mellan varandra och våra hästar går så bra ihop, både i hagen och vid ridturena) och vi har även alltid kul på ridturerna och när man tar sällis till stallet för den delen. Så det känns inte alls lika kul :(


Men jag tror detta kommer bli ap kalas i slutändan. Det finns som sagt transport så vi kan fortfarande rida ihop om vi vill det ;)


-----------------------------------------

Dagen till ära!


Blev en ridtur med Miraz tillsammans med Moa, vi var upp på berget och det blev lite fel väg till en början så vi fick rida den tänka vägen baklänges vilket vi helst inte ville i och med att det är mer backar åt rätt håll så att säga så nu fick vi en del nedförsbackar. Gick iof väldigt bra trots det!


Men vi kom bort oss lite där i mörkret och djupsnön så vi traska runt bland ris och stenar, inte OK alltså :( Men kom till slut på rätt väg igen och då var det inga problem igen.

Miraz blev nog lite trött, dels uppför och sen massa snö :p Men hon var så duktig och vi skrittade dessutom bara.


Sen när vi kom ut på vanliga vägarna så gick det bättre för dom och pulsa på hemåt.


Sakura tog jag in och borstade, provade sadeln igen men efter att jag hade gjort den vidare i bommen. Tycker den ser ut och ligga bra faktiskt.
Tog ut henne utanför stallet och provade sitta upp och gick lite fram och tillbaka utanför stallet, tog några travsteg med och det kändes faktiskt helt ok =D


Så jag tror jag kör på denna sadel, en Santa Cruz Roxette =D



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards