sakura

Alla inlägg den 7 januari 2015

Av Malin - 7 januari 2015 21:38

 


Börjar med en bild för ovanligthetensskull kanske ;) Fina Miraz och jag tog oss en ridtur i mörkret, man lär faktiskt passa på och njuta när snön kom åter till oss igen.

Imorgon kan det tyvärr vara borta igen!


Vi tog någon liten galopp och sedan lite trav men mesta delen skritt för det var lite isigt på vissa ställen under snön. Jag tänkte dessutom att vi skulle rida förbi skjutbanan också vilket jag sedan valde att inte göra och vände då om och efter några steg så låg vi ner, Miraz halkade till rejält och for omkull, jag satt kvar och Miraz gjorde ett försök till att resa sig men halkade direkt igen så jag sa "ptrroo" och så låg hon kvar blickstilla medans jag kunde kliva av henne och inspektera läget.


Det var glansis under hela henne kan jag tala om, men hon låg snällt kvar medans jag donade där och sedan så tog jag ett rejält stöd mot henne med både händer och kroppen och bad henne resa sig vilket hon gjorde, hon halkade till lite med kom upp på fötter och jag fick "bära" henne försiktigt ifrån isen och över på sidan.


Kollade igenom henne men såg ingenting och hon verkade lika glad och framåt för det, tur nog.
Jag är så tacksam för att hon lyssnar på min vid tex sådana här situationer, det hade kunnat sluta mer illa liksom. Sen är det tur att benen gick åt rätt håll och inte rätt ut så att säga, hon hade kunnat bryta benen i värsta fall. Min duktiga fina tjej <3


Sen var det helt ok med henne igen, visst hon gick lite mer försiktigt efter det men det kan man ju förstå. Men så fort hon kände fäste så var hon framåt och glad sen sakta hon in när hon kände isen under. Riktigt duktig!

Väl hemma blev det ompyssling och godis och en till genomgång av henne, men det kändes och såg bra ut! Så imorgon kommer hon säääkerligen vara stel och öm, om inte så blir jag fan förvånad för det skulle jag vara efter en vurpa!


Sakura blev det ompyssling med i stallet, lite gos och borstning samt lite godis och mat ;) haha


Just det. IDAG FICK JAG MIN SADEL! Så imorgon skall den provas, vi får se hur det går!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards