sakura

Alla inlägg under december 2012

Av Malin - 2 december 2012 19:44

Puuh, denna dag har varit lång kan jag lova!


Jag och älskling gick ner i källaren i morse efter att vi käkat frukost sedan så åkte jag och Sarah och kikade på lösdriften uppe vid Hälla.


Ska försöka skriva ner för och nackdelar nu då... För jag vet inte alls jag?


För:

* Stora marker

* Bra ligghaller

* Uppvärmt vatten under vintern men även fri tillgång på rinnandevatten året om

* Fri tillgång på BRA hösilage

* Stor paddock

* Många hästar i olika åldrar, perfekt flock

* Ligger sjukt bra till, närmare mig

* Duschspilta

* Mängder med ridvägar

* Uppvärmd sadelkammare

* Hjälps åt med mockning av lösdriften

* Utkörning av hösilage ingår


Nackdelar:

* Längre bit att gå från buss om jag åker buss dit

* Längre bit att gå med skottkärran   

* Inget stall att stå inne och borsta vid, utan det fanns skjul utanför stallet


Det är vad jag kan komma på nu!


Kan ju skriva ner för/nackdelar där jag står nu!


För:

* Nära från bussen

* Stall att stå i vid borstning

* Mängder med ridvägar

* Ridsällskap utav Sanne

* Bästa stallvärden

* Stortrivs som fan!


Nackdelar:

* Långt ifrån mig (25min med buss enkel väg)

* Ingen ridbana

* Liten hage som för den delen blir riktigt lerig

* Ingen spolspilta

* Kallstall rakt igenom


Sådär tror jag?


Vet inte alls om detta gjort något bättre, jag ÄLSKAR att stå där jag står men det är så himla långt ifrån mig nu när vi flyttat in till stan och det tar så enromt mycket med tid då.

Jag vill kunna umgås med min karl också och inte vara borta hela dagarna i stallet.


Jag tror, efter att ha pratat med älskling att jag iaf står kvar i Hosjö tills i sommar när Pillan flyttat, DÅ kan jag börja leta mer extremt om jag fortfarande vill flytta.

Jag vill egentligen inte flytta men det är avståndet som tar döden ur allt, tyvärr... Tänk om bussen tagit 15min bara, då hade det inte varit några problem men så bra är det inte.


Jag lovar att uppdatera när jag bestämt mig helt, men som det ser ut så tackar jag nej just nu!


-------------------------------------

Efter titten där uppe så var det dax att göra sig redo för stallet och mina flickor :)


Idag följde en tjej som heter Malin med ut på en ridtur, himla kul med ridsällskap.

Vi red runt Lönnemossa, men FAN vad kallt det blev vid rälsen och bortåt där. Vi kände varken tår eller fingrar periodvis så jag värmde iaf fingrarna ett antal ggr under sadeln för jag kunde inte ens böja dom ibland :o 


Vi skrittade mest men blandade även in trav :) Pillan busade till vid ett ställe och jag kunde inte riktigt sluta skratta :p Stackars Malin, men hon tyckte också det var lite kul och hon var van med busiga hästar under vintern!


Var inte mycket att mocka heller, väldigt skönt. Hade varit så kallt så till och med spånet frusit till lite. Även vattenkran hade frusit så där fick jag inte fram en droppe hur mycket jag än försökte värma upp den skiten. Så tur nog fanns det en massa vatten under den otroligt tjocka isen som jag fick spräcka med spetten.


Kanon trevlig ridtur, synd för det kalla vädret bara.

Vi mötte dessutom två hästar och hade en framför oss en tid också. Dom båda skötte sig riktigt bra!

Av Malin - 1 december 2012 19:03

Sådär då.. Det blev verkligen inte alls som jag hade tänkt mig idag :(

Väldigt ledsen över det faktiskt, men nya tag imorgon kanske.


Var inte mycket att fixa i stallet, två högar bajs och sen var det bara två hinkar med vatten som behövdes fyllas på!

Tog en ridtur med Sakura, gud så underbart det var. Red upp i skogen och ut vid rondellen och red bort mot Lönnemossa.

Det visade sig att dom huggit ner hela jävla skogen även där nu :( Varken jag eller Sakura kände igen oss och jag trodde ärligt vi hade kommit in på helt fel väg på något sätt :o haha


Vi körde på i alla gångarter idag, väldigt busig och pigg men lyssnade klockrent för det på mig. Blev rädd för sig själv två ggr tror jag och en gång för mig, haha

Spänd? Ja hon kändes lite på helspänd så men som sagt det såg så nytt ut runtom oss och det var snö och ja pigg och glad ;)


Tyvärr blev det ingen mer ridtur för min del, jag blev så blöt och kallt om både fötter och händer och tog såklart inte med mig några extra vantar eller stumpor.

Men Pillan fick sig en ordentlig avborstning, snön hade blivit till istappar så det kändes för henne även om jag lät henne stå ett tag med fleecetäcket innan. Det längst ner mot magen blev inte så uppvärmd av täcket tyvärr. Men allt försvann =D


Inga tjocka ben idag heller, GUD SÅ GLAD JAG ÄR för att snön kommit och vi slipper leran och all skit!


Tog med kameran ut idag för jag tänkte fota men dom var så tråkiga så jag sket i det :p

Jag har aldrig varit lika bra på att få dom på bus eller uppvisningshumör som Amelia alltid varit. Saknar den lilla tjejen lite ibland.

Vi är så nära men ändå så långt ifrån :/


Efter stallet så började jag städa undan lite här hemma, satt upp julgardiner i kök och sovrum samt ställt fram adventsljusstakarna i alla 4 fönster vilket blev skit bra!

Nu måste jag skaffa julgardiner till vardagsrummet bara... Hm


Ska fixa lite apelsiner med nejlikor imorgon, diska, städa och ev tvätta.

Ska även åka och kolla på lösdriften vid Hälla och Sarah ska följa med mig som stöd och hjälp.


Sen är det stallet också, och jag tror inte jag kommer rida någon imorgon eftersom jag vill få det fixat här hemma. Får se när jag går upp, kanske hinner fixa det mesta innan jag drar till Hälla isåfall kan jag rida en iaf.


Bjuder på en bild från idag, suddig jag vet :p

 

Av Malin - 1 december 2012 12:57

Äntligen första december och imorgon är det FÖRSTA ADVENT!

Jag har nyss kommit hem efter att ha sprungit på stan och köpt hem lite saker, bland annat 4 adventsljusstakar, dom får duga i år eftersom det är slutsålt överallt, iaf på dom som ligger på MAX 100kr/st priset. Vägrar betala mer än 400kr för ljusstakar.


Sedan köpte jag hem lite apelsiner och nejlikor så det ska göras i ordning, dock jag på att jag glömde köpa julblommor :( Så det lär handlas imorgon!! haha

Luktar så gott av dem :)


Nu ska jag göra mig redo för att dra till stallet, där ska jag motionera iaf två hästar sen får vi se om jag hinner med en till :) Kan iof ta med mig Miraz när jag rider med Pillan? Aja, vi får se!


En update kommer senare!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards