sakura

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Malin - 19 december 2012 20:39

Det närmar sig med stormsteg ;) haha


Imorgon kommer Malin förbi för att gå igenom allt inför helgen, visa vart allt är någonstans så att det blir rätt

och att hon kommer ihåg det. Vore väldigt bra om det gick smidigt för henne och hennes kompis.


Idag... 

Blev en promenad ner till Sanne med Miraz, klädde på henne sadel och reflexer och gick ner och trodde det skulle bli lugnt för hon gick så fint efter mig på lång lina men sen i backen for hon i luften :/ Suck... Börjar tröttna rätt så rejält måste jag erkänna.

Jag får helt enkelt ta och tömköra henne när jag kommer hem igen och sen hoppas att det går undan så att jag hinner sitta upp innan Michelle åker hem och framförallt innan jag börjar jobba igen, hade varit perfekt och fixa det när jag är ledig och har den bästa hjälpen!


Men jag tror inte det kommer hända....


Jaja, bjuder på en bild iaf..

 


Efter Miraz så blev det en liten ridtur på Pillan, vi var ute i ca 40min.. .Vi red ner på backabarna och jobbade en massa för att stärka formen, sidleder, ryggning och stanna. Väldigt bra gick det trots att vi fick Amelia och Max framför oss.


Bra träning i övrigt att ha dom framför så det var bra! =D


På tillbaka vägen så travade vi lite, gick fruktansvärt bra och sitta ner, visst hon har inte den där korta och behagliga traven nu längre men vi kommer dit så småningom också ;) Man känner att hon inte alls klarar den riktigt för när man försöker få ner tempot lite hela tiden så vill hon gärna ner på tygeln och dom musklerna är inte riktigt där heller så det blir bara dumt då.


Men som sagt, styrketräning i massor och det går framåt ;)

Känns bra faktiskt även om hon låg på lite idag än förut, känns lite i armarna kan man säga. 


Ni ska se att när Michelle väl sitter där så kommer det gå så mycket bättre! Haha


Vi red bort till pumpen och vände sedan hem iaf, och där avslutade jag även besöket i stallet.
Sakura fick ett rejält pass igår så hon får ett imorgon igen. Ridning lr tömkörning vet jag inte ännu. Får se vad jag känner för imorgon!


Godnatt!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards