sakura

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Malin - 6 december 2012 20:17

Idag blev det äntligen en ridtur igen på Sakura, igår blåste det ju satan så jag ville inte ut med henne då som sagt.

Men idag var det skönt ute.


Gjorde alla sysslor först i stallet PLUS att jag fick skotta fram aggregatet som plogan hade öst snö över! *grr*

Men det gick bra och jag flyttade fram det lite nu så får man hoppas att dom ger fan i att ösa mer där nu. Det är ju inne i staketet också så jag fick ta bort snö även där en del.


Gjorde Sakura klar och sedan hämtade jag Miraz som fick hänga på löst ut i skogen.

Red upp i skogen och upp vid rondellen för jag tänkte rida på där en bit och sen vända men vi kom till backen typ sen vände jag då dom höll på och hugga träden, konstigt vid den tiden men men.


Red runt lite vid rondellen men eftersom Miraz var så jädra dryg så blev Sakura arg på henne en gång så jag gav upp det ganska snabbt och vi red hem.

Men det blev en del trav men mest skritt, lite bus vid ett tillfälle för Sakura men annars skötte hon sig bra. På vägen hem när Miraz drog en repa så blev hon lite trippig och ville med men hon lyssnade faktiskt bra på mig. Duktiga flickan!


Miraz hon var nog mer i luften än på marken mesta delen ;) Haha

Och inte fan var hon trött när vi kom hem heller, så hon lär komma igång lite nu så att man vågar sitta upp och köra på nu. Vi får se helt enkelt hur det går med allt.


Imorgon ska jag rida Pillan iaf, vart får vi se. Får se om jag orkar/vill rida Sakura efteråt också.
Jag har inte någon tid att passa iaf så man får väl se hur det känns med kyla osv. Fryser man inte och är väldigt blött så blir det aktivering av iaf 2 stycken. Men det hade inte skadats om lillskiten fick komma ut med igen!



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards